В Англия разследват Nissan заради фалшива реклама

Новото поколение на Nissan Leaf предизвика скандал във Великобритания, който постепенно набира скорост. Няколко собственици на електромобила обявиха, че са били измамени от компанията-производител, заради което местна комисия за защита на потребителите стартира проверка, съобщава BBC.

Скандалът дори получи име „Рапидгейт” от английските думи „rapid charging” (бързо зареждане). Причината за него е, че в рекламата на Nissan е посочено, че батериите на Leaf може да се зареждат до 80% от специална зарядна станция за 40-60 минути. Не се съобщава обаче, че е невъзможно това са стане два пъти поред. Тоест, след всяко такова бързо зареждане собственикът трябва да използва стандартна станция.

Проблемът е възникнал, след като няколко собственици на новия Leaf са решили да предприемат по-голяма пътешествие. Те са заредили електромобилите у дома и са планирали така маршрута си, че по него да има станции за бързо зареждане. В първия случай проблем не е имало – батерията е напълнена на 80% за 40 минути. След това автомобилът е продължил пътуването си, но при следващия опит няколко часа по-късно батерията е отказала да приеме заряда.

Наложило се е собственикът на електромобила да остане няколко часа на едно място за стандартно зареждане. От Nissan засега не отричат, че тази особеност на Leaf, но и не бързат да признаят, че са излъгали клиентите си. Факт е обаче, че подобен подход към акумулаторите – често бързо пълнене, води до постепенното им изхабяване и съответна замяна, от която отново печели производителят.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*