Дидо от Д2 тества коли за TopGear

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Рокаджията кара Dodge Charger, Renault Megane GT, Peugeot 5008 GT, VW Arteon и  BMW i8

 

Освен див рокаджия Дидо, или Деян Каменов от групата Д2, е страстен фен на колите. Участвал е в много наши събития и дойде времето да стане един от нас. Само за ден. Дидо стана  редактор на TG за един ден като съпътстващо събитие в рамките на конкурса Сервиз на годината на Shell. Заедно с други известни личности тества освен най-яките коли и третото поколение премиум горива Shell V-Power с технология Dynaflex от търговските обекти на Shell. Също така заредиха и себе си с напитки от кътовете за храна в бензиностанциите на компанията. Ето какво сподели пред нас:

 

i8 крещи аз съм от бъдещето, Charger е ледоразбивач

 

Никога не съм бил фен на френските коли. Известни са с комфорта си, но са меки, поради което се чупят по нашите пътища. Megane GT ме изненада обаче като пъргавост. Семпъл и ненатоварващ автомобил. Аз не съм най-малкият човек като размери – 195 см, но нямах проблеми с пространството. Не мога да кажа, че съм особено впечатлен от външния вид, но за семейна кола е чудесна.

Peugeot 5008 GT бе една идея по-просторен и голям, но и тромав. Отвътре обаче е по-комфортно и футуристично. Определено интересен дизайн отвън и отвътре. Доста по-забавен вид от повечето френски коли. Но не ми хареса малкото задно стъкло, което мисля, че не е нормално за кросоувър. Все пак двигателят има достатъчно мощ, но ако някой обича да кара по-спортно въобще няма да забележи този модел.

Карах и VW Arteon, който много приятно ме изненада. Управлявал съм Passat, возили са ме във Phaeton, тук обаче всичко е много комфортно, седалките те обгръщат отвсякъде. Много тиха работа на двигателя и свирепо ускорение. Широк отвътре и перфектен семеен автомобил. Позволява ти да го настъпиш. Успях да правя слалом с всяка една кола, но на Arteon му се отдаваше най-много от до момента изброените. И има огромен багажник. Но не бих возил оборудване, толкова красив автомобил е само за групата.  Така че бус за техниката.

Charger е типично американски седан. Все едно влизаш в танк с 5-6 турбини. Много е просторен отвътре и с огромен багажник. Типично усещане за американските коли. Предният капак ти прилича на крайцер, който може да гази всичко. Направо като ледоразбивач. Придобивате чувството че можете да минете през всичко.

Целият дизайн говори за леко осъвременен американски дух. Всичко е много премерено, стилно, семпло, функционално, мъжкарско бих казал.

Карах всички коли в нормален и спортен режим. Хубавото е, че дори в Peugeot-то на този режим се усеща повече ускорение, колата става по-игрива. При Charger това важи с пълна сила. И със задното става страшно забавно. Автомобилът е много близо до Mustang. Има идентично усещане на мощност и пространство. Това е огромно животно, което е доста бързо за килограмите си.

BMW i8 е батмобил. Все едно съм в 2050 г. Начинът по който изглежда, всички линии, отварянето на вратите, затварянето, всичко е от едно следващо поколение. От бъдещето. Таблото, контролерите, спорт режимът на това зло животно допринася за още адреналин в бензиновите вени. Не го карах само на електричество, но на спорт тръгна задницата. Определено беше истинско приключение да го натисна. Много ми беше комфортно. Не може да се говори за возене на хора отзад, защото няма място, но отпред е много комфортно и достатъчно за човек с моите размери.