Европейските производители плащат 14 млрд. евро, ако не покрият новите еконорми

Produktion C-Klasse und GLC im Mercedes-Benz Werk Bremen: Mitarbeiter prüft Fahrzeug an digitalem Qualitätstor. ; Production of C-Class and GLC at the Mercedes-Benz Bremen Plant: Employee is checking a vehicle at the digital quality gate.;

Новите екологични стандарти в ЕС влизат в сила през 2020-2021 г., като според тях нивата на вредни емисии СО2 не трябва да превишават 114,8 г/км. Сега действащият регламент позволява тези стойности да достигат максимум 130 г/км, като средният показател за автомобилната индустрия на континента е по-нисък от тази норма – 122,9 г/км.

Изследване на компанията за проучвания IHS Markit разкрива с какви глоби са заплашени производителите, ако не успеят да покрият новия стандарт. Общата сума е около 14 млрд. евро, като според доклада, към момента 25 компании вече работят по съкращаване на вредните емисии. За да постигнат новите показатели, те насочват огромни усилия към развиване на хибридите и електромобилите в своята гама от предлагани модели.

Ако изчисленията са верни, то към момента с глоба за неспазване на новите екологични стандарти са заплашени 27 компании, които няма да успеят да се справят до 2021 г. Според анализ на френската Exane BNP Paribas, най-близо до зоната за риска засега се намират местните производители PSA Group и Renault. Глобата за двата концерна през 2020 г. ще бъде по 624 на всеки произведен автомобил, а година по-късно тя ще се увеличи с още 190 евро.

„Сегашните прогнози за приблизителни и може да се променят заради евентуални нови решения на регулаторните органи или заради внедряването от производители на нови технологии, които ще им позволят да намалят нивата на вредните емисии в нужните срокове”, коментира заместник-директорът на IHS Markit – Виджай Субраманян.

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*