Ето го електрическото SUV на BMW

P90301494-lowRes
P90301505-lowRes
P90301496-lowRes
P90301501-lowRes
P90301499-lowRes
P90301493-lowRes
P90301502-lowRes
P90301495-lowRes
P90301504-lowRes
P90301503-lowRes
P90301498-lowRes
P90301500-lowRes
P90301497-lowRes
P90301506-lowRes

Дългоочакваната премиера на BMW Concept iX3 се състоя по време на изложението в Пекин. Това е първият SUV на марката с чисто електрическо задвижване и от бранда i, но производителят го нарича по традиция Sports Activity Vehicle (SAV). Задвижването е петото поколение технологията BMW eDrive. Електромоторът, трансмисията и мощната управляваща електроника са комбинирани в нов, собствен електрически задвижващ компонент. Петото поколение на електрическото задвижване включва и нови, по-мощни батерии. Този нов пакет от технологии осигурява значителен напредък в областите управляваща електроника, пробег, тегло, необходимост от място за вграждане и гъвкавост. То ще бъде използвано за пръв път при SAV с чисто електрическо задвижване. BMW Concept iX3 е базиран на Х3, но разполага с разработена специфично за модела подрама на задната ос, както и индивидуална интеграция на окачването.

Отпред принадлежността към марката BMW i проличава от бъбрековидната радиаторна решетка и емблемата на марката. Затворената бъбрековидна радиаторна решетка със сини акценти осигурява демонстрираното още при BMW i Vision Dynamics подчертаване на марката BMW i. Затворената повърхност на бъбрековидната радиаторна решетка понижава въздушното съпротивление и подобрява аеродинамиката.

Освен затворената бъбрековидна радиаторна решетка на BMW с типичното за BMW i автомобилите графично оформление сред специфичните особености на BMW Concept iX3 са акцентите в цвят BMW I Blue около бъбрековидната радиаторна решетка, предната емблема на марката, по страничните прагове, както и интегрираният в задната броня дифузор в същия цвят. Тези елементи са в изразителен контраст с лаковото покритие на каросерията в Mondstein Silber matt. Освен това концептуалният прототип се оборудва с алуминиеви джанти с аеродинамично оптимизиран дизайн.

По-късният сериен модел на BMW Concept iX3 ще се произвежда от Joint Venture BMW Brilliance Automotive в Шенянг, Китай. BMW Concept iX3 има мощност над 270 к.с. и пробег в цикъла WLTP от над 400 километра. Високоволтовата батерия, която също е специфична за модела, предлага нетен капацитет от над 70 кВтч. Друг признак на разработената за петото поколение на технологията eDrive високоволтова батерия е оптимизираното й поведение при зареждане. Тя е оборудвана с новоразработен Charging Control Unit и е конструирана за свързване към станции за бързо зареждане с мощност до 150 кВт. При ползването на подобна станция за зареждане високоволтовата батерия може да бъде заредена за само 30 минути.