Кен Блок лети на Пайкс Пийк

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

 

Climbkhana е следващото поколение на супер успешната и взела множество награди видео поредица – Gymkhana. Новата концепция е хибрид между познатото до сега пилотиране в предишните серии, с рали-стил каране по уникални пътища из целия свят. За начало Кен Блок избра може би най-знаменитото планинско трасе Пайкс Пийк близо до Колорадо Спрингс, САЩ.

 

Планинското е най-известното изкачване в света, считано за второто най-старо състезание в Америка (първото е Индианополис 500) и е едно от първите, в което Кен е участвал.

 

„Когато бях млад гледах Пайкс Пийк два-три пъти по телевизията“ каза Кен. „Спомням си, че дори като дете си мечтаех да се състезавам там, защото изглеждаше зверско. В крайна сметка го направих през 2005-та, но това беше с кола за рали от Група N, която нямаше достатъчно мощност във високо разредения въздух. Не беше впечатляващо преживяване имено поради проблемите с мощността, но обикнах трасето и планината, и винаги съм искал да се върна, и да го направя както трябва. Да карам както в моите Gymkhana видеа и то с този Hoonicorn с 1400 к.с. – ето това е сбъдната мечта!“

 

 

За Блок заснимането на Climbkhana в Пайкс Пийк беше уникален шанс. Макар, че пътят го затварят един път годишно за Hill Climb, досега на никого не е било разрешавано да превърне тази забележителност в спортна площадка. За работа по продукцията Блок взе за режисьор отново своя стар приятел и бизнес-партньор Браян Ското, но включи и нови лица в Hoonigan Media Machine – осем кратния шампион на Пайкс Пийк и режисьор в Radical Media – Джеф Зворт.

 

За да се справи с екстремалните наклони на пътя към Пайкс Пийк, Блок знаеше, че му трябват повече конски сили от тези на неговия 1965 Ford Mustang Hoonicorn RTR. Така се роди Hoonicorn V2. Машина с 1400 к.с., двойно турбо, захранвана с метанол, която подпалва гумите Toyo R888R на всеки завой и е достоен ъпгрейд на своя знаменит предшественик от Gymkhana SEVEN – Wild in the Streets Los Angeles. За съжаление такава екстремална конструкция и високото надморско равнище създадоха някои трудности. Блок и неговият екип се натъкнаха на множество проблеми и им се наложи три пъти да катерят планината в рамките на 12 месеца, за да завършат филма.

 

 

 

„Тази кола е ненормална“ каза Блок. „Имам чувството, че наистина иска да ме убие! Преди да сложим двойното турбо беше забавно да я караш. Сега също е кеф, но тя разтопява гумите адски бързо. Да се качиш в такъв звяр и да го настъпиш по много опасната планина…, в един момент си помислих, че най-накрая съм се захванал с проект, който ще ми дойде в повече. Това е най-мощната AWD кола в света и съм искрено щастлив, че не умрях по време на снимките!“