Легендарното Lamborghini Miura

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Според много, това е първата суперкола.

Lamborghini, или поне в познатия ни вид, се появи през 1963г., но преди това са произвеждали различни машини, включително и трактори. След спор с Енцо Ферари, Феручо Ламборгини решава да построи своя собствена кола – Lamborghini 350GT. Това е било впечатляващо, но моделът, който носи пробива на компанията е произведен през 1966г. и е наречен Miura.

Lamborghini Miura е започнала живота си, като кола, тайно разработвана от най-добрите инженери на компанията. Искали са да се борят с Ferrari чрез иновативен и различен дизайн, но Феручо Ламборгини не бил фен на идеята. Той предпочитал философията на GT автомобилите, а не непрактични спортни коли. Независимо от неговите желания, малкият екип създал дизайн с две седалки, включващ двигател в средата на новия автомобил.

След време, инженерите успяли да убедят Феручо да им позволи да изложат колата на Turin Salon през 1965г. Създателите са смятали, че това би било просто провокативен маркетинг, но интересът в новата кола бил огромен. Хората искали да си поръчат новото Lamborghini, без дори да са видяли целия автомобил в завършен вид.

Първото Lamborghini Miura (или както са го наричали първоначално, P400) е завършено дни преди Geneva Motor Show през 1966г. Тогава името Miura е обявено, а тази идея е вдъхновена от всеизвестния развъдник на бойни бикове.

Lamborghini Miura е изпреварило времето си, което създало термина „суперкола“. Задвижвано е от 3.9-литров V12 двигател, произвеждащ 345 к.с., което е било напълно достатъчно, за да засрами Ferrari. През годините, Miura се развила и в крайна сметка достигнала до 440 к.с. в P400 Jota. Също така е построен единствен по рода си Roadster, който е жив до ден днешен.

Производството е спряно през 1973, когато емблематичният Countach е представен на публиката.