Можете да карате тази кола на Porsche от Льо Ман по пътищата

Някой наистина успя да превърне състезателната Porsche 917K кола от 70-те в законна за движение по пътищата.

През 2016г., колекционер на Porsche-та с името Клаудио Родаро плати внушителна сума, за да закупи рядката състезателна кола. След двумесечен спор с властите, той успя да узакони придобивката си с близо 600 к.с. и 12 цилиндъра, идващи от стартовата решетка на Льо Ман.

Историята на колата гласи, че това шаси (037) не е било завършено, поне от Porsche. Купето е купено от Bauer в края на 70-те, като след това не е работено по него. Легендата се показва на пазара отново през 2004г., когато Porsche го преоткриват и го дострояват. Фактите, че колата никога не е блъскана и е построена съвсем наскоро за годините на модела, превръщат 037 в най-оригиналното Porsche 917K, съществуващо днес.

Борбата за получаване на регистрационните номера не е била лесна, но историята е била на страната на Родаро. Две такива коли са били регистрирани в миналото, като по-известната е 030 – собственост на граф Роси, който е отговорен за спонсорската сделка между Porsche и Martini. Той е успял да узакони легендарната кола в края на 70-те, след пенсиониране от състезанията. Доводите на Клаудио Родаро се свеждат до това, че неговата кола е индентична с тази на Роси. За щастие, той успял да регистрира състезателната кола с 4.9-литров двигател с 12 цилиндри и 608к.с. Нека не забравяме, че автомобилът тежи само 600кг, така че скоростта би трябвало да е зашеметяваща.

high_917_037_2018_porsche_ag_5 - Copy
high_917_037_2018_porsche_ag_1 - Copy
high_917_037_monaco_2018_porsche_ag_5 - Copy
high_917_037_monaco_2018_porsche_ag
high_917_037_monaco_2018_porsche_ag_7
high_917_037_monaco_2018_porsche_ag_6 - Copy