Нани Рома излиза за нова победа в Дакар

Испанският пилот и победител от 2014 в Дакар Нани Рома отново е X-Raid Mini. Миналата година Нани стартира с Overdrive Toyota, но сега се върна в немския екип за масираната му офанзива срещу Peugeot. Организаторите обещават най-трудният Дакар в Латинска Америка досега и Рома е един от само тримата пилоти, които са го печелили на две и четири колела. Дакар 2018 стартира на 6-ти януари. Ето и какво споделя Рома преди началото му:

Здравей Нани, как върви животът в момента?

Тялото ми е в Испания, но главата в Лима – ако разбираш какво имам предвид. Всяка година съм малко напрегнат около Коледа, защото знам размера на предизвикателството пред мен. След 22 години в Дакар знам точно какво ме очаква.

 

Сигурно е трудно да поддържаш мотивация за Дакар, след като е само веднъж в годината?

Деня, в който изгубя мотивация ще спра да се състезавам. Колкото по-близо е началото, толкова по-трудно става, защото има много напрежение и ако не си мотивиран, няма смисъл да участваш. Достатъчно трудно е да ставаш сутрин преди отделните етапи, поради тоталното физическо и психическо изтощаване. Мотивацията ми е различна от първите пъти. Тогава беше вълнение от непознатото, а сега се боря за победата използвайки опита, който съм натрупал.

 

С какво това издание е различно за теб?

Всеки Дакар е специален, но този още повече. Само като си помислиш, че луда глава като Тиери Сабин създаде нещо което продължава вече 40 години и поддържа духа на приключението, е велико. Няма много събития, които могат да се похвалят с това.

 

Отново се завърна в MINI…

Да, стартирах проекта с Toyota, но в средата на годината (2017) започнах разговори с предишния ми шеф Свен Кванд. В началото не бях много сигурен, защото имах прекрасни отношения с Toyota, но Кванд ми показа развитието на новото бъги което правят. С промените в правилата мисля, че това решение е добро в дългосрочен план.

 

MINI-то е нова кола, но все пак я познаваш добре?

Да, определено. Колата е реконструирана, за да отговаря на новите изисквания. Теглото е намалено със 100 кг. Окачването има още 3 см ход. Хората в BMW са свършили страхотна работа с двигателя и имаме супер гуми от BF Goodrich. Цялостният пакет е невероятен. Правихме много тестове за това издание на Дакар. Прекарахме над 20 дни в Мароко и изминахме повече от 5 000 км. Разбира се, Дакар си е Дакар и не можеш да предвидиш всичко, но със сигурност всеки един ще работи много здраво- от шефа Кванд до последния член на екипа. Всички са готови да се борят за победа и това ми дава много увереност.

 

Ще имате ли шанс да изпреварите Peugeot-та?

Разбира се! Целта винаги е една и съща – да спечелим, но има още 8 екипа, които имат същата цел. Няма да е лесно, но сме готови за битка.

Винаги съм казвал, че е важно да вярваш в победата още преди старта, а тази година има много увереност в тима. Колата е страхотна и навигаторът ми е подготвен перфектно.

 

Разкажи ни малко за маршрута. Започва в Лима и завършва в Аржентина. Кои ще са най-големите предизвикателства за теб?

 

Обикновено началото на всеки Дакар е малко по-леко и служи за загряване. Тази година обаче влизаме директно в екшъна. Още първият километър в това издание е в дюните и през следващите 5 дни ще сме само в пясъци. Няма време за загрявка и трябва да сме внимателни на старта. След това преминаваме в Боливия с няколко много дълги отсечки на висока надморска височина (4000 метра), което е трудно както за колата, така и за нас. В местности като Белен и Фиамбала температурата стига до 50 градуса дори и през нощта. Този път всеки един етап ще е труден и трябва да сме максимално фокусирани.

 

Сподели ни за тренировъчния ти режим, как се подготвяш за надморската височина?

Много тренирах тази година и съм късметлия, че се отървах без контузии. Част от упражненията ги правя в камера, която симулира температурата и височината. Настроена е на 40 градуса и 5 000 метра. Постоянството е най-важно, а аз тренирах цяла година без прекъсване и се чувствам много добре и силен.

 

Имаш ли амбиции да се върнеш към мотоциклетите?

Ха-ха. Когато видя пилотите след края на етапите, казвам на навигатора ми Алекс: „Не мога да повярвам, че съм правил това“. Гордея се, че съм се състезавал в Дакар с мотор, но нищо не може да ме накара да го направя отново. Както казах, тук става въпрос за управление на риска. С кола знам къде да рискувам и къде не. С мотор, когато натискаш за победа, рисковете са много по-високи. Скоростта, с която момчетата карат сега е откачена. Щастлив съм, че карах големи и бързи мотори в страхотни отбори, но съм доволен, че тази книга вече е затворена.