Новото SUV на Lamborghini! Запознайте се с Urus

Дългоочакваното завръщане на SUV сектора е вече тук. Всички детайли относно Urus-а със 650 к.с.:

Urus-ът е дългоочакваното завръщане в пазара на SUV-тата. Освен това перфектно изразява 55-годишното приключение на компанията от продавач на луди и екзотични неща с алергия към удобството  към свръхмодерен производител на суперколи с качеството, надеждността и икономичния замисъл на Audi.

Повечето хора не предполагат, че този нов модел може да бъде нещо лошо, имайки се предвид че произлиза от семейство уважавани суперколи… Но големият въпрос тук е дали просторното, високопроходимо, 5-седалково семейно SUV не напомня твърде много на немското удобство?

Нека започнем с външния му вид. Няма спор, че привлича погледите и сърцата на всеки. Сред конкурентите си Porsche Cayenne , Bentley Bentayga и Audi Q7, Lamborghini-то се издига над останалите, въпреки сходната стоманено-алуминиева MLB платформа.

Откакто видяхме концепцията на Urus преди повече от 5 години , колата е станала малко по-голяма, по-обла и широка отзад, но цялостната му форма е доста обещаваща. Агресивната линия на предния капак си е същата, но под него има доста новости.

Многобройни слоеве отвори, въздухопроводи и всевъзможни спойлери с напомнящ на циклоп сензор посредата на предницата на колата. Жълтата кола от представените е максимално ярка – за щастие има и по-кротък начин на спецификация на автмобила с много затъмнени елементи – например сивия екземпляр от галерията.

Ауспусите отзад са се смъкнали малко в сравнение с първоначалната идея, но малкото задно стъкло и задните светлини по цялата дължина на автмобила са оцелели. От този ъгъл, като че ли най-много напомня на едно истинско Lamborghini.

Най-трудната задача на Urus е да комбинира компактните, но агресивни линии на тавана на BMW X6 с предостатъчно пространство в интериора. Става въпрос за достатъчно място за 5 човека с нормален ръст, осигурявайки задоволяващо свободно място за краката и главите на пасажерите. Освен това има 600-литров багажник. Достатъчно, че да побере възрастен човек, имитиращ куче на четири крака.

Големи джанти ( 21-инчови по стандарт, но може и до 23-инчови, ако ги предпочитате) и по-остър дизайн от този на съперниците си не са достатъчни, за да носи гордо значката на Lamborghini. Ето защо се нуждае от сериозна мощ и способност за високи скорости, където помагат 650 к.с., 850 nM въртящ момент, 0-100 км/ч за 3.6 секунди и максимална скорост от 306 км/ч.

Преди да започнете да търсите информация в google, Jeep Grand Cherokee Trackhawk със своите 717 к.с. също достига скоростта за 3.6 сек., но това е от 0-60 мили в час (96,5 км/ч), освен това е с 16 км/ч по-бавно от страна на максимална скорост. Това прави тежащия 2,2 тона Urus най-бързото SUV. Ако трябва да бъдем честни, щяхме да се изумени ако не беше.

Под капака е мястото, където може да възникне сериозно изумление. Там няма да видите атмосферен V10 или V12, взет назаем от Huracan или Aventador, а версия на 4-литровия twin-turbo V8 от Bentley Continental GT и Audi RS6, свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия, като стрелката на оборотите стига ограничителя на 6,800 rpm.

Ако превъзмогнете необичайните звуци за автомобил от този клас, ще видите, че това всъщност е по-добре за един off-road автомобил, предлагащ повече въртящ момент на ниските обороти. И да, може да използвате Urus за off-road ако пожелаете.

Друг аспект на този V8 е, че е най-икономичния двигател на Lamborghini някога (12,7 л./100км и 290g/km CO2) благодарение на система за изключване на цилиндри, която работи под 3,000 оборота/мин. и oграничава 235 nM. Точно така, натиснете газта леко и ще усетите, че карате 4-цилиндрово Lamborghini с по-малко въртящ момент от дизелов Ford Fiesta.

Нека все пак не забравяме, че това е Lamborghini. Този добре познат и брилиантен двигател е умело подкрепен от най-доброто от света на шаситата до което Lambo могат да се доберат. На първо място, разпределението на въртящия момент е 40/60 отпред/отзад (до 70% могат да бъдат насочени към предните колела, или до 87% към задните, както и когато го налагат условията), чрез активно разпределение на тягата от предните към задните оси, както и между задните колела чрез централен и заден диференциал.

Накратко: на подвижни повърхности ще поднесе, но на асфалт би трябвало да стои залепен за пътя. Както и да спира, благодарение на стандартните карбон-керамични спирачки – ротори по 440 мм отпред и 370 мм отзад – най-големите до този момент в кола, пусната в масово производство.

Адаптиращи се амортисьори работят заедно с активна елктромеханична система за стабилизиране. Общо взето е същата система, която ни остави зашеметени още при Bentayga и SQ7 – послушни в права линия и невероятн стабилни при остри завои. Освен това има и технологията du jour, завиване с четири колела, което завърта задните колела с плюс или минус 3 градуса, което съкращава междуосието с 600mm при ниски скорости, или удължавайки го с толкова при високи скорости (завиват паралелно с предните)

Нетипично за марката е колко технологични екстри има колата, така че да се противопостави на Bentley и Audi. Това показва колко е важен този автмобил за здравето на компанията в дългосрочен план, също така и колко силно VW искат този проект да бъде успешен.

Отвътре и отвън, това е едно впечатляващо инженерно постижение, което Lamborghini се надяват да е по-успешно от всякога – целта им е да постигнат 7 000 продажби до 2019-та година, като цената на един Urus е 369 000 лева. Разглеждането на спецификациите е полезно, но това все пак е Lamborghini, следователно се нуждае от ДНК на истинско Lambo. Дали наистина може да бъде и двете противоположности наведнъж – семейно SUV със сърцето на суперкар?

urus_int_02
urus_09
urus_07
urus_08
urus_06
urus_int_01
urus_05
urus_10
urus_02
urus_04
urus_03
urus_01