Поглед към Subaru XV

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Това е „малкото“ SUV на Subaru, като позициите на „средно“ и „голямо“ са съответно заети от Forester и Outback. Сега е малко по-дълго и широко от преди, но не и по-високо. Разбира се, има някои подобрения по дизайна отвън и отвътре, най-осезаемо около предната решетка, светлините и интериора.

Включва типичните за Subaru елементи – 4-цилиндров двигател, симетрично 4х4 с постоянно разпределение на тягата (XV има разпределение от 60/40 предна/задна ос, но този път е на чисто нова платформа).

XV е с размера на голям хечбек със задоволителна проходимост, но не е напълно истинско SUV, Subaru сами представят Toyota C-HR и Mazda CX-3 като възможни кокнуренти.

Освен забележителната за своя клас способност за офроуд приключения, новото Subaru се гордее с високо ниво на сигурност и безопасност. Двойната камера Eyesight разпознава различни опасности и реагира адекватно за предотвратяване на евентуални катастрофи ( освен това включва удобства като адаптивен круиз контрол, помощ за сляпото петно и подобни).

Шасито и много въздушни възглавници са направени така, че да предпазят пътниците при удар, ако всичко останало се провали.

XV се справя добре като стане дума за управление. Окачването също е доста по-изискано, като цяло всичко е напълно нормално за кола с такава проходимост. Не е толкова забавна, но пък не е и лоша.

Колата включва познати функции като X-Drive система, налична само при ниски скорости, контрол на диференциала, помощ при спускане и други, но нищо, което не сме виждали досега. Може да се справи с повечето терени, на които поставите новото Subaru.

За съжаление двулитровия двигател произвежда само 156 к.с., а заедно с Lineartronic CVT скоростна кутия, колата става само за ниски и средни скорости.

Двигателят е слаб и звучи измъчено. Ако лошата комбинация между него и тази скоростна кутия не е достатъчно незадоволителна за вас, има и опция за двигател с 1.6 литра работен обем, където положението е още по-тежко.

Противно на логиката тази комбинация от части е наистина популярна в САЩ и Япония.

Интериора подхожда на цялостния характер на колата: Безинтересен и обикновен.Достатъчно пространство, дори е малко повече в сравнение със стария модел. Видимостта е приемлива и благодарение на височината на автомобила качването и слизането е лесно.

Желателно е да покарате други коли, преди да се насочите директно към това XV.  Феновете на Subaru може и да не са съгласни, но е факт, че за цената на XV човек може да закупи Volvo XC40, който е доста по-функционален и завършен автомобил.

Subaru XV е по-добър от много от конкурентите си, но двигателят и скоростната му кутия го дърпат надолу в класациите.