Подиум за Peugeot в рали крос шампионата

39659184410_ffb9b06951_o
40755687524_891ca5f88b_o
41404895332_fb0a099fa3_o
39644122240_838e3bc0a3_o
41404892132_163f68e39b_o
41469529611_6f87b115f1_o
40580625405_0269571a6c_o

На отбора Peugeot определено не му беше лесно в първия кръг на световния рали крос шампионат, в който новосформираният отбор трябваше да преодолее пороен дъжд, залял пистата Барселона-Каталуня в събота. Условията се подобриха в неделя, когато деветкратният световен рали шампион Себастиан Льоб стигна успешно до горещо оспорвания финал и спечели второ място: напълно заслужена награда за целия отбор на Peugeot след няколко месеца на усилена работа от началото на тази нова глава – в допълнение към един паметен уикенд…

 

Себастиан Льоб доведе своя Peugeot 208 RX до финала в края на тежко двудневно състезание. Той финишира втори в общото класиране (след дисквалификацията на Матиас Екстрьом след инцидент в първата обиколка във финала) като най-добре представилият се участник на Peugeot в дебюта на изцяло новия отбор.  Победа в състезанието записа шампионът Йохан Кристофърсън с VW Polo.

 

Той постигна това благодарение и на солидна екипна работа, като Кевин Хансен (който не можеше да бележи отборни точки) отстъпи място в решетката за полуфинала на деветкратния световен рали шампион. Льоб финишира втори в полуфиналите и това му осигури място на финала, където французинът показа характерния си дух за победа на подиума – въпреки че най-скорошните му състезателни изяви бяха в пясъчните дюни на Южна Америка и по асфалта на Корсика!

 

Тими Хансен показа удивителна скорост през целия уикенд, но нямаше шанса да я превърне в резултат, тъй като автомобилът му спря в полуфинала, докато той водеше с голяма преднина. Шведът спечели две втори места и победа в квалификациите при изключително тежки условия и достигна спокойно до полуфинала като един от най-добре представилите се участници през уикенда. Въпреки разочарованието, че не успя да завърши, той бе доволен от конкурентоспособността на автомобила и подобренията, направени през зимата, и е твърдо решен да търси реванш в следващия кръг.

 

Кевин Хансен зад волана на трети автомобил 208 WRX, който няма право да бележи точки за отбора PEUGEOT Total, бе 12ти след квалификациите, но се оттегли, за да даде мястото си в полуфиналите на Льоб. Най-младият пилот в отбора се радва на две добри квалификации в събота, но след това технически проблем ограничи способността му да направи добър старт и той изостана. Въпреки това, Кевин доказа своето място и мястото на PEUGEOT 208 WRX.

 

Брюно Фамен, директор на Peugeot Sport

„Беше много тежък уикенд с някои големи обрати и изненади, като се започне с метеорологичните условия вчера, които бяха наистина лоши за всички. Когато пистата изсъхна, автомобилът стана много по-бърз. Но ние сме доволни от скоростта, която показахме при всякакви условия и това, че финиширахме уикенда на второ място е изключително добра новина. Показахме, че сме много близо до нашите основни конкуренти, което, честно казано, не очаквах. Разбира се, бях истински щастлив и за отбора, който е изцяло нов и свърши наистина добра работа. Мисля, че успяхме в нашето първо предизвикателство в рали кроса, което беше да имаме всички автомобили на решетката за всички състезания. За съжаление Тими бе спрян от електрически проблем, когато водеше убедително, но това са моторните спортове понякога: сега трябва да открием проблема и да го решим. Мисля, че можем да се чувстваме уверени за останалата част от сезона.“

 

Себастиан Льоб, Peugeot 208 WRX #9

„Този уикенд видяхме всички различни емоции, през които може да премине човек в рали крос за един уикенд! Не стартирах много добре в състезанието и след като счупих задно окачване два пъти в квалификациите, не очаквах да съм на полуфиналите. След това дойде решението, че аз ще продължа в полуфинала така или иначе и от този момент всичко мина действително добре. Имах известен късмет, но този вид емоционална въртележка не е лесна за преживяване! Скоростта на автомобила на Тими е много окуражаваща, тъй като можем да видим, че автомобилът е конкурентоспособен и че сме направили стъпка напред през зимата. Ние сме в надпреварата и се надявам, че можем да продължим по този начин.“

 

 

СЛЕДВАЩ КРЪГ

Вторият кръг на Световния рали крос шампионат ще се проведе на 28-29 април на пистата Монталегре в северната част на Португалия, близо до границата с Испания. Разположена по хълмовете на окръг Виля Реал, пистата Монталегре е с надморска височина от 1 800 метра, което я прави най-високата в календара и изисква фина настройка на двигателите за по-разредения въздух. За разлика от Барселона, трасето е специално предназначено за рали крос, като 0,95-километровата писта е съставена от 60% асфалт и 40% чакъл.