Проблеми за Петерханзел в Дакар, поведе Сайнц

27893349899_66f999147f_o
38962843424_14ce7abeb8_o
38962419884_b7a8ef1a2c_o
24802461777_b462c1d6c2_o
39671775501_46914cd5b4_o
38962440714_36ed3c4a3f_o

След почивния ден в Ла Пас, екипажите поеха по пътя на едно от най-големите предизвикателства в цялото рали Дакар, първата 425-километрова част на маратонския етап, без възможност за получаване на сервизна помощ в продължение на два дни. Бившият победител на Дакар Карлос Сайнц сега е начело на общото класиране с повече от час, след като съотборникът му Стефан Петерханзел удари камък и се наложи да ремонтира колата си в продължение на час и половина. Така французинът изостана до третото място в общото класиране.

Карлос Сайнц и Лукас Круз постигнаха своята втора етапна победа за Peugeot за тази година като се изкачиха до лидерската позиция в общото класиране: нещо, което постигнаха три от четирите екипажа на PEUGEOT от началото на събитието. Испанското дуо нямаше никакви проблеми, като успя да финишира етапа с преднина от 12 минути и повече с 1 час 11 минути и 29 секунди.

За Стефан Петерханзел и Жан-Пол Котре, проблемът започна по време на маневра за изпреварване на мотоциклетист на километър 186. Те не успяха да видят скала в прахта, счупвайки своето окачване, което ги принуди да спрат. С помощта на Сирил Депре / Давид Кастера, използвайки колата им за донор, те успяха да потеглят отново около час и 45 минути по-късно. Те все още са в челната тройка въпреки сериозното закъснение: само на 9 минути от второто място.

Втори на час и 11 мин след Сайнц в генералното класиране е Насер Ал-Атиях с Toyota, а четвърти и на 12 сек зад Петерханзел е Жиниел де Вилиерс, също с Toyota.

Така след 7 много тежки етапа все още нищо не е ясно в Дакар и битката между Peugeot и Toyota е доста оспорвана. Макар и победител в Дакар, Сайнц има 5 поредни отпадания от състезанието.

“Казах, че все още може да се случи много и днес е пример за това! Жалко, че Стефан загуби почти 2 часа, но знаем, че предстоят още много обрати в това състезание преди финала в Кордоба. На първа и трета позиция сме, но все още не сме и наполовина там. Нашата стратегия продължава да бъде същата: да караме последователно, ден за ден”, коментира Бруно Фамен, директор Peugeot Sport.

Следващият, осми поред етап, е от Уюни до Тупиза, 584 километра, от които 498 състезателни. Това е втората част от маратонския етап без право на сервизна помощ и асистенция. Пясъчните дюни стигат 3500 метра надморска височина.