Тествахме Octavia Scout и Leon X-Perience

15 December 2015 13:11
Тествахме Octavia Scout и Leon X-Perience
Прочетете повече за:
SkodaOctavia ScoutSeatX-Perience

Текст: Иван Войков
Фотография: Тони Тончев и Ивелин Солаков

В новия брой 144 на списание BBC TopGear България тестваме Skoda Octavia Scout и Seat Leon X-Perience. Двете елегантни комбита на кокили ни паднаха в ръцете в края на есента, за да позират на нашите фотографи Тони Тончев и Ивелин Солаков. И да се разходят извън утъпканите пътища...

Чакай малко, Octavia Scout и Leon X-Perience не са ли съвсем еднакви коли с различни емблеми?

Не точно. Макар да са добър пример за т.нар. бадж-инженеринг, двете комбита са доста различни. Skoda предлага голям обем, практично разпределение на пространството и по-голям избор по отношение на съчетанието на двигатели и скоростни кутии. Seat отговаря с повече дързост в интериора, по-спортно поведение и по-агресивни настройки на задвижването.

Какво? Спортно поведение? В комби на кокили?

О, да. Колкото и да е изненадващо, инженерите на Seat са се справили доста добре с внедряването на агресия и емоция в кола, която на практика не би следвало да предразполага към нещо такова. На някои по-спокойни натури дори може да се стори малко прекалено, особено в комбинация с по-мощната версия на двулитровия дизелов двигател - със 184 к.с. и планини от нютонметри. Skoda подхожда по-прагматично и дори да я напълните с екстри, повече ще ѝ отива версията със 150 к.с. на същия двигател.

С ръчка, надявам се?

В нашия случай X-Perience дойде с автоматика с 6-степени, който до голяма степен е отговорен за характера на авантюристичния Leon. Seat изобщо не предлага по-спокойната версия на кутията със седем предавки. Skoda показва колко добре се вписва 6-степенна механична скоростна кутия в кола с подобни размери, освен това с нея ще пестите гориво.

А двойното предаване?

И при двете е идентично - пето поколение Haldex, което е настроено по-скоро за уверено поведение на асфалт в лоши условия, отколкото за тероризиране на офроуд полигоните. С малко повече умения обаче и извън пътя няма да се чувствате ограничени. Освен това и двете коли могат да се поръчат с достатъчно на брой електронни ангели пазители.

И в крайна сметка коя е по-добрата?

Няма да сбъркате, ако пробвате и двете преди да подпишете договора за покупка, защото наистина разликите се простират далеч отвъд размяната на емблеми. Истината е, че Seat е по-спортният модел и заслужава да отвържете кесията за големия дизел или бензиновия му събрат. Scout по-скоро говори на езика на разума, но без съмнение може да покаже рога, ако го поискате от Skoda. Но за какво ви е най-практичното семейно комби, ако си търсите кола с рога!?

Материалът и пълната фотосесия очаквайте в брой 144 на списание BBC TopGear България. На пазара от 16 декември 2015!

 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ