Alpine: Последна бета версия

17 February 2016 14:01
Alpine: Последна бета версия
Прочетете повече за:
AlpineRenaultЖенева 2016

Текст: Христо Мишков

Само десетина дни преди автосалона в Женева Renault избра Монте Карло, за да представи прототипа Alpine Vision - поредната стъпка към възраждането на едноименната легендарната спортна марка. Спортна марка, която през 60-те години написа славни страници и в българската индустриална и спортна история.
Сагата по “възраждането” на Alpine се точи вече четири години. Миналото лято на „24-те часа на Льо Ман“ бе представен спортният прототип Alpine Celebration, който изглеждаше като последният предвестник на серийния модел, но очевидно окнчателните настройки на едно спортно купе със средноразположен двигател са се оказали по-сложни от очакваното, така че сега отново имаме прототип. 80% от частите в него са същите, които ще бъдат използвани в серийната кола, обяви официално при представянето шефът на Renault Карлос Гон.

Дизайнът има очевидни ретро намигания, напомнящи за легендарната Berlinette A110, която през 60-те побеждаваше Porsche Точно тя се сглобяваше и в Пловдив и с нея Илия Чубриков записа първото българско участие в рали Монте Карло. Много неща напомнят за славното минало - както ниския профил, така и формата на фаровете, линиите на страничното остъкляване и т.н. Интериорът също носи съчетание на ретро със свръхмодерни технологии. Пред водача има дисплей с виртуални прибори, а централната конзола напомня на самолет с редиците превключватели, като бутонът за стартиране на мотора е покрит с предпазно капаче, като спусък на изтребител.

Със сигурност новият Alpine ще бъде малко спортно купе със средноразположен двигател. Тази концепция ще осигури оптимално разпределение на масите и стабилност. Официално е обявено, че моторът ще е четирицилиндров, като най-веороятно ще се използва 1,8-литровият турбодвигател, който се монтира на Renault Clio RS и Nissan Juke Nismo RS. С подходящ тунинг той може да бъде докаран до мощности от порядъка на 250-300 к.с.Около трансмисията също остава място за догадки. Възможно е дори да има избор между механична и роботизирана скоростна кутия, а най-неудачно би било да се използва вариаторът от Juke Nismo RS.

Ускорението до 100 км/ч ще отнема 4,5 сек. Това го прави сериозен играч, способен да се изправи срещу конкуренти от типа на Porsche 911 Carrera и Alfa Romeo 4C. Освен бърза, новата спортна машина ще бъде и достатъчно комфортна за всекидневна употреба. В интериора има висококачествени материали, удобни седалки, климатик, качествена аудиоуредба. Серийното купе Alpine ще бъде представено в края на тази година, а продажбите ще започнат през следващата. Очакванията са за продажби от порядъка на 3000 бройки годишно. Те се базират и на прогнозата, че пазарът на този тип спротин купета ще се увеличи поне с 50% до 2020 година.

 

 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ