Защо в TG обичаме Alfa?

07 November 2016 15:03
Защо в TG обичаме Alfa?
Прочетете повече за:
Alfa RomeoT338C6CGiulia75

Текст: Джейсън Барлоу

Фотография: Алекс Тапли

Свързаност. Това е думата на 2016. Но седнете зад волана на Alfa Romeo 6C 1500 SS от 1928 г. и тираничната безжична 4G матрица, пленила цялата планета, моментално се разпръсва в облак от безсмислени нули и единици.

Шофирането на съвременен автомобил се състои в свалянето от интернет на приложение със софтуерни сигнали и алгоротми. За разлика от това управлението на 6C изисква не само здрави китки, ръце и дори рамене, иска участие от цялото тяло.Огромният четириспицов волан кара ръцете да изтръпнат и да миришат на метал. Скоростната кутия няма синхронизатор, така че прецизното вкарване на тъничкия лост в отворените канали е процес, който изисква максимални психическа и физическа ловкост. Не може да направите нищо друго, освен да се втренчите в тези зъбни колела и да стиснете зъби при всяка смяна на предавка. Страхотно е, когато го направите както трябва, но ако сбъркате усещането е сякаш се здрависвате с електрошокова палка.

Макар 76 к.с. да не звучат като много, те са достатъчни да доведат тежащото 845 кг 88-годишно купе до дрифт. Това от своя страна ще ви запрати през дупка във времето в стил “Доктор Кой” до годината, в която Джузепе Кампари печели Mille Miglia в кола, идентична на тази. При това с баснословната за епохата между двете световни войни и италианската пътна топография средна скорост от 83 км/ч.Как по дяволите го е постигнал?

Енцо Ферари също се е състезавал с Alfa. Някъде около 1928 той изоставя амбициите си като състезателен пилот в името на отбора на Alfa Romeo за Гран при. Известният щит Scuderia Ferrari се появява върху колите на Alfa Romeo далеч преди да украсяват собствената марка на Енцо. По това време инженерният гений на Alfa e Виторио Яно, откраднат от Fiat през 1923 и създал шедьовъра Alfa P2, спечелил първия в историята Гран при шампионат през 1925 г. Пак той на практика изобретява първата GT кола, когато преобразува състезателната в първата шосейна 6C в края на 20-те. Яно ще мине и през Lancia преди да застане до Енцо в Маранело, където ще остане до смъртта си през 1965 г.

Свързаност: корените на Alfa Romeo ще доведат до голямо и доста разклонено дърво.

Имате право също да кажете, че доста преди BMW да запази термина, Alfa Romeo произвежда върховната шофьорска машина. Всъщност произвежда доста такива. Както винаги, когато се появява нова Alfa, се налага да спорим дали и защо на някой под 40 години му пука. Не толкова сантименталните членове на TG обществото смятат, че езерото от добронамереност, в което Alfa се къпеше през по-голямата част от този век вече се е превърнало в кална локва.За щастие Giulia е кола, която се гордее със собствените си заслуги. Дори така едно пътуване до музея на Alfa, който наричат la macchina del tempo или машина на времето, за да се придаде съответната наследственост, изглежда като добра идея.

Не на последно място, защото това е музей със собствена тестова писта, разположена между сградата и магистрала Е62 край Арезе. Колко предвидливо.

Музеят е разположен в историческата централа на марката и отвори отново миналата година след четиригодишно преустройство по планове на италианския архитект Бенедето Камерана (член на голямото семейство на Аниели, което контролира FCA). В експозицията са изложени 69 модела, разделени в четири теми на шест етажа. Сбирката е впечатляваща и включва коли като двумоторната Bimotore от 1935, Disco Volante от 1952 (Jaguar могат да си записват) и концептуалното Bertone Carabo от 1968. Точно тези трите предават идеята за чистия сантимент.Точно тези трите са неразделна част от автомобилната приказка, която ни пренася в характерна точка от времето и пространството, независимо, дали сте чували за тях или не.

Същото важи и за петте коли, които успяхме да съберем на пистата отвън. Ако трябва да сме честни направихме списък с желанията си и се надявахме на най-доброто. Както виждате не всички в разнообразната музейна колекция са бегачки. Когато заедно се съберат 6C 1500 SS, Giulia TI Super, Tipo 33 Daytona, 75 Turbo Evoluzione и 8C Competizione, получаваме представителна извадка от историята на Alfa.

Ключовият предшественик на новата Giuliа е седанът от 60-те. Как и защо гледате на тази кола зависи най-вече от ситуацията, в която за първи път сте я видели. За мен тази кола изглежда сбъркана без полицейски цветове, виеща сирена и Куинси Джоунс за саундтрак.Може Майкъл Кейн и ко да направиха преследващите го полицаи с Giulia смешни в оригиналната Италианска афера, но в същото време малкият седан (едновременно заоблен и квадратен, с тази симпатична чупка в задното стъкло) конкурираше баварската neue klasse като колата, създала класа на марките спортни седани. И двете пристигат през 1962 г., но Alfa съумя да запази Giulia в производство цели 16 години.

Бялата кола, която виждате тук е изключително рядката TI Super, една от едва 501 допуснати до шосейната мрежа. Задвижва се от 1,6-литров мотор с двукамерни карбуратори Weber и има по-висока компресия, която увеличава мощността до 110 к.с.

Материалът оригинално е публикуван в брой 153 на списание BBC TopGear България.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ