На музикално турне с Volvo V90 и Mercedes E220d AMG

01 April 2017 11:05
На музикално турне с Volvo V90 и Mercedes E220d AMG
Прочетете повече за:
Mercedes E-ClassVolvo

Текст: Джейсън Барлоу

Фотография: Бари Хейдън

 

Някой все още иска ли да купува комби? Неумолимият и нелогичен възход на SUV и кросоувър моделите изместиха комбито от позицията на най-популярния избор за семейна кола, но в годината на шокиращи новини (от смъртта на Дейвид Бауи до президентството на Доналд Тръмп) има нещо подсигуряващо в скромното комби. Този тип коли са толкова стабилни, че не им пука дори ако возят death metal банда.

Не, че Е-класата и V90 са особено евтини. Британските цени на Mercedes стартират от 37 935 паунда (88 000 лв.), а на Volvo от 34 955 (81 000 лв.) и това е преди есктрите. Но тези два модела предоставят някои от най-завладяващите и прогресивни автомобилни изживявания.

Нека ги разгледаме отвътре навън. Главният дизайнер на Mercedes, Гордън Вагнер, ми каза, че подобренията по интериора на новата кола скачат с две генерации напред във времето. Вагнер трябваше да изчака известно време докато получи възможност да покаже потенциала си в Mercedes, но няма спор, че новата E-класа е безспорно доказателство за неговия талант. Е, вярно е, че все още съществува щутгардска такси версия с инфотейнмънт система на твърдо гориво и дисплеи, задвижвани от хамстер, тичащ във въртяща се сфера. Присъщата здравина на Е-класата я прави перфектния метод за транспорт на музиканти. Едно ниво след базовото получавате кожа със специални подшивки, великолепни дървени контури и купе, отрупано с всички дигитални глезотийки за които може да се сетите. Заедно със седалки, които изглеждат като герионята на Алиша Викандер в „Бог от машината“. А, и като цяло, получавате кола, която май може да се движи самостоятелно. Но за това после.

И тъй като говорим за екстри, време е да се спрем конкретно на тестваното 220d. Ако дадете 1495 паунда (3380 лв.) ще получите пълния медиа интерфейс, WLAN хотспот, навигация във възможно най-висока резолюция и бърза интеграция на смартфона. Всичко това е известно като Comand Online. Отпуснете се с още 495 паунда (1060 лв.) и ще добавите втори 12,3-инчов екран към този за който вече сте платили. Основният TFT контролен панел може да бъде конфигуриран в три различни вида – Classic, Sport или Progressive, а централният инфотейнмънт екран може да показва навигация или аудио, както и двете заедно, в резолюция, която може да ви изкара очите. Изборът на интериорно осветление е от 64 различни цвята. Изведнъж, холът ви започва да изглежда много скучен в сравнение.

На волана ще намерите два тъчпада с големината на палец. Първоначално не ми харесаха, но в последствие реших, че не мога да се справя без тях. Там, където преди живееше скоростния лост (питайте дядо си какво беше това), сега ще откриете роторен контролер и чувствителен при докосването лост. Май механизмите за контрол идват малко в повече. Както и да е, купето на Е-класата разбива конкурентите в Мюнхен, Инголщат и Ковънтри.

А конкурентите в Гьотеборг? Тук ситуацията е различна. Ако направите директна смяна на Mercedes с Volvo ще останете с впечатлението, че немците малко прекаляват. Шведската кола успява да се превърне в противовеса на зародилата се през 2016 година мания за пълна свързаност и моментално удоволствие, без да зарязва свързаността или да игнорира удоволствието.

Хлапетата, разбира се, я харесват, макар че, честно казано, подменютата са малко тромави и дисплеят не е от най-четимите. Това означава, че съществува риск погледът ви да е в страни от пътя за прекалено дълго време, а и аз винаги ще предпочитам физическия контакт при контрола на климатроника, особено в сравнение със симулираните плъзгачи на V90.

Volvo преодолява този недостатък чрез въоражаването на колата с толкова много системи за безопасност, че е цяло чудо как тя не се страхува да излезе от гаража. Тази машина е по-параноична от Джулиан Асанж и Едуард Сноудън взети заедно. Системата Run-off Road Mitigation and Protection се намесва в управлението ако сте близо до изхвърчане от пътя и автоматично затяга коланите ако всички други методи се провалят. City Safety улавя колоездачи, хора и големи предмети на пътя, Pilot Assist и адаптивният круиз контрол почти предлагат автономно шофиране. Има асистенции за слепите петна, паркирането и т.н. Понякога тези функции стават натрапчиви, особено като имате в предвид, че колата има навика да спира аварийно преди водача да е готов за това, а и самото спиране е толкова рязко, че средно статистическият собственик на Volvo комби лесно може да получи инфаркт.

Но всичко това може да бъде изключено.

Тези коли за толкова убедителни в аргумента си, че в тях е удобно, че лесно можем да забравим какво е основното им приложение, а именно – транспорт. Не само за дългокосите хора, но и за барабани, китари и други инструменти. Автомобилът на Volvo поглъща 560 литра с вдигнати седалки и 1526 със свалени. Леко ограниченият обем е за сметка на по-заслепителния външен вид на задницата. Е-класата печели безапелационно в това сравнение – тя предлага 640 и 1820 литра и е достатъчно широка за да поеме цял палет (перфектно за тези, които често отскачат до винарната изба). Този багажник успя да погълне и повече усилватели, което автоматично го превръща в по-удобен за банда на турне.

Версията 220d използва напълно нов двулитров турбодизел с алуминиев блок и маслено охлаждани стоманени бутала с цел по-малко триене и по-добра термодинамична ефикасност. Справянето с вредните емисии става чрез подобрена рециркулация на изгорелите газове, като Mercedes работи здраво за намаляването на азотните оксиди. Резултатът е комбиниран разход от 3,2 л/100 км и 102 г/км СО2. Двигателят безспорно е подготвен за бъдещето на ограничените вредни емисии.

В момента дизеловото гориво трябва да се бори за живота си, но при 220 няма нито една вибрация на магистралата и той не бумти досадно ако натиснете газта до ламарината и използвате целия въртящ момент от 400 Нм. Автоматичната 9G-Tronic скоростна кутия минава през предавките без да я усетите как работи и ускорението е неусетно, освен ако не тръгнете да имитирате пилот от F1. Но защо бихте го правили?

„Когато става дума за автономни коли, ние трябва да бъдем първите, а не просто да сме бързи последователи“. Това ми каза изпълнителният директор на Mercedes, Дитер Цетше, по-рано тази година. Не случайно в Е-класата ще намерите функцията Drive Pilot (още 1695 паунда или 3930 лв., моля), която използва стерео камера, радарни сензори и други допълнителни джаджи, натъпкани в задното крило, за ускоряване, спиране и смяна на лентата без намеса на шофьора. Новата Е-класа увеличава и cloud-базираната инфраструктурата за максимална свързаност на смартфона, която дава предупреждения за опасности по-напред на пътя. Всичко това е достойно за уважение и в дългосрочно бъдеще, плановете на д-р Цетше вероятно ще се сбъднат, но засега не сработват по най-добрия начин. При първото излизане на пътя, аз, грешния човек, трябваше да се намесвам няколко пъти и със сигурност не ми харесваше идеята да пробвам автономните функции на излизане от Лондон в най-натоварения час.

Непостоянното качество на возенето е познат недостатък при Mercedes. Въздушното окачване е непоколебимо през бабуните, но е изненадващо абразивно върху грубия асфалт в който се специализираме във Великобритания. Шасито, обаче, е великолепно. Пет режима на шофиране променят управлението, работата на окачването и задвижването в прогресивно все по-спортни параметри. Така E220d се намесва в категорията, позната като „най-добра кола за истинския свят“.

Но да не забравяме и V90. Първото ни заключение бе „освежаващо спокойна“. От тогава карах седана S90 с двойно предаване и двигател с мощност от 235 к.с., който използва системата PowerPulse за вкарване на въздух под налягане във въздуховода с цел намаляне на турбо дупката. Карах и версията със 190 к.с. и въртящ момент от 400 Нм. Тя трябва да се справя без тази система и без задвижване на задните колела. Нека сме наясно: това не е ракета. Композитното задно окачване и цялостната ориентираност към комфорта означават, че тази кола живее живота си в свое собствено темпо, което е... отпуснато и релаксиращо. Това е позитив.

Първоначално, решението на компанията да базира цялата гама върху платформата Scalable Product Architecture и различните варианти на двулитровия бензинов и дезелов двигател изглеждаше адски смело, но с времето Volvo си издълба своя собствена ниша. Колата може да не е най-динамичната, но е вероятно да не искате да излезете от нея когато се приберете вкъщи.

В годината в която всичко, което смятахме за сигурно не се случи, едно нещо продължава да е вярно: позиционирането в средата не е толкова лошо, особено ако карате новото Volvo V90. 

 

Mercedes E220d AMG Line Estate

Цена на тестваната: 94 300 лв./ 118 700 лв. (във Великобритания)

Двигател: 1950 см3 турбодизел 4 цил, 194 к.с., 400 Нм

Трансмисия: 9-степенна, автоматична, задно

Динамика: 0-100 км/ч за 7,7 сек, 235 км/ч

Тегло: 1780 кг

 

Volvo V90 D4 Inscription

Цена на тестваната: 87 000 лв./94 300 лв. (във Великобритания)

Двигател: 1969 см3 турбодизел, 4 цил, 190 к.с., 400 Нм

Трансмисия: 8-степенна, автоматична, предно

Динамика: 0-100 км/ч за 8,5 сек, 225 км/ч

Тегло: 1696 кг

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ