Гаражът мечта на TG водещите

02 April 2017 17:00
Гаражът мечта на TG водещите

Каква е идеята...

Често правилата са идеалният начин да скършим купона, но в този случай нямаме друг избор. Ако дадем на вас, читателите, и на нашите водещи правото на три избора без таван на бюджета, задължително тенденцията ще завие към космически скъпите хиперколи и ултра редките класики. Затова, в името на разнообразието, начертахме следния план: три коли, три категории, всяка от които трябва да насочи съзнанието в различна посока. Първата е фокусирана върху неограничения бюджет, втората ограничава сумата до 250 000 паунда (538 000 лв.), а третата е под 50 000 (108 000 лв.). Ще си признаем, че един от изборите на Мат малко прекрачи тези граници, но гласовете бяха подадени преди паундът да пропадне с още 14%.

Позволен бе изборът на коли, втора употреба, но не и амортизирани версии на настоящи модели. В случая на Мат, Крис и Рори, тяхната селекция трябваше да бъде обоснована пред техните колеги в компанията на диктофон.

 

 

Кои биха били трите коли, които бихте паркирали във вашия мечтан гараж? Време е Мат Лебланк, Крис Харис и Рори Рийд да се срещнат с техните герои. Нека започваме...

 

 

 

К.Х: Рори Рийд, защо по дяволите избра този Rolls-Royce?

М.Л: Да не би да издаваш рап албум?

Р.Р: Моделът е Wraith Black Badge. Нека ви разкажа за философията зад моя гараж.

К.Х: Значи си вкарал мисъл в това?

Р.Р: Знам, че ти не си, но аз... да. Причината да избера тези три коли е, че с тях съм подготвен за всяка вероятност. Ако ти предстои събитие на което трябва да впечатлиш хората, тогава ти трябва возило, което да те закара до там със стил.  Rolls-Royce Wraith Black Badge е точно такава кола.

М.Л: Какво казва това за теб?

К.Х: Казва, че си полудял.

Р.Р: Добре, г-н Ferrari. Когато хората те видят да излизаш от Rolls-Royce, веднага получаваш уважение.

М.Л: Така ли?

Р.Р: Разбира се! Спираш и вратите се отварят на обратната страна, като пантите са зад теб. Дамата, която те придружава, излиза, бельото й не се показва, защото с лекота може да напусне купето и да се изправи, а и дизайнът на автомобила е изключително наточен. Няма друга кола, която толкова гръмко да заявява, че „мястото ти е тук“. Няма нужда да гледате дали съм в списъка с поканените, направо мога да влизам.

К.Х: Е, за това може да се избира от McLaren F1, Tesla, GT2 RS, F12, M5…

М.Л: Съгласен съм с Крис. А и нямаш ли около 45 деца? Няма как да ги побереш вътре.

К.Х: ОК, опита се да обясниш как си избрал това... нещо. Разкажи сега защо си се спрял на Tesla.

Р.Р: Както каза и Мат, имам 45 деца.

М.Л: Вече може и да са 46, все пак минаха 10 минути.

РР: Няма друга кола, която да ти позволи да транспортираш седем човека толкова бързо, колкото Tesla Model X P90D.

К.Х: Не мога да споря с това. От твоето видео в което участваше в драг състезание си личи, че е бърза, а и е адаптивна и супер модерна. Но имайки в предвид, че започнаха от бял лист хартия, защо са я направили толкова грозна?

Р.Р: За какво говориш? Според мен това е най-красивата кола в целия гараж.

К.Х: Довиждане.

М.Л: Не изглежда зле, тук трябва да се съглася с Рори. Готина е, поне за SUV. Харесва ми това, че няма предна решетка. Вратите ми идват малко в повече, но останалата част е чудесна. Защо задните врати се отварят по този начин? Това са вратите, които шофьорът никога не използва.

Р.Р: За впечатляване на хората. А и така по-лесно можете да вкарате децата вътре.

М.Л: Да, но не е трудно да избягат от другата страна.

К.Х: Чакай малко, може ли да се върнем назад. Рори, ти каза, че това е най-красивата кола тук.

Р.Р: Точно така. Нейното послание е най-силно. Когато я карах в Ню Йорк и я паркирах до коли като Lamborghini, Aston Martin, Ferrari и други, които бих победил в драг състезание, шофьорите казваха, че не са виждали автомобили като моя. Сравняваха го с космически кораб, който прелита над Манхатън. Вярвайте ми. Едно е силното ускорение, съвсем друго е вниманието, което моментално получава.

К.Х: Ако не друго, този избор е изключително интересен. Разкажи ми и за другата кола, която отговаря на въпрос, който никой не е задал.

Р.Р: Това е третият елемент от моя гараж. Имам луксозна кола, имам практична кола... имам и абсолютно налудничева кола в лицето на Ariel Atom. Когато шофираш искаш да се чувстваш жив, искаш да се забавляваш, да си на ръба на контрола, да усещаш как адреналинът става все повече и повече. Тази машина ти дава всичко това по-силно от всяка друга. За това помага липсата на предно стъкло и покрив

М.Л: Само ескимос може да кара такава кола в тази държава.

Р.Р: Вярно е, но за тези пари няма да намерите подобна машина, която толкова лесно отвява околните като натиснете газта.

К.Х: Всъщност има няколко модела, които могат да се конкурират с нея за същите пари. Но нека не позволяваме на фактите да объркат хубавия аргумент. Все пак и аз харесвам Ariel Atom, затова мога да подкрепя избора. Същото важи и за Tesla. Но Rolls-Royce е огромно разочарование, което ни дава един доста притеснителен поглед към личността ти.

М.Л: Също като Nomad, Atom е страшно забавен за каране. Но мисля, че след месец ще омръзне и ще бъде паркирана зад навеса.

К.Х: Значи казваш, че е перфектната седма кола в колекцията?

М.Л: По-скоро е добра 15-а кола.

К.Х: ОК, нека продължим с гаража на Мат и да започнем със създателя на вдовици – GT2 RS. Причините да го избереш?

М.Л: Като фен на 911 смятам, че това е ултимативното 911. По принцип 911 е великолепно, защото става за ежедневна употреба. Тази конкретна версия е жестоко стряскаща и плашеща, затова присъствието й в подобен гараж е задължително. Това си е състезателна бегачка с регистрационен номер.

Р.Р: Но не е ли голямо клише? Бързо Porsche, изглеждащо конвенционално. Хората го виждат как минава покрай тях и не усещат никакво забележително чувство.

К.Х: Рори, май за теб имиджа и външното впечатление са най-важните неща, а?

М.Л: Така е. Колко огледала имаш в дома си?

К.Х: Харесва ми, че хората, които са направили колата са я развили до ниво при което би трябвало да знаят, че нито един човек няма да достигне до лимита й. Не, че за тази цел не са навъртяни хиляди километри по стотици писти из света. Трудно мога да изразя несъгласие с Мат тук. Друго е положението с колата отзад – Focus RS. Тук може би ще ме пребиете и двамата, но според мен това е най-прехвалената кола за годината.

М.Л: Наистина много я хвалят, но според мен, за тези пари тя си заслужава. Фантастична е. А и е достатъчно евтина, че ако прекалите със забавлението и я вкарате в някое дърво, ще можете да си купите още една. Все пак в гаража трябва да има и бързо оборотна кола, нали?

К.Х: Уж трябва да има около 50 коня повече от Golf R, но по време на един тест, човекът до мен, който беше с R, не изглеждаше да разполага с по-малка мощност. Тунингованият заден мост с дрифт режим силно обърква поведението на Focus RS на пистата. Това е кола, която сякаш се бори с инстинктивните шофьорски команди.

М.Л: Но когато не е на пистата, а на извитите второкласни пътища, автомобилът сменя посоката на движение по прекрасен начин. А и ми допада цветът – синьо като онези хапчета.

К.Х: Извинявай, малко съм разсеян от третия ти избор, който се продава на скромната цена от 13 милиона.

М.Л: Няма какво друго да се каже по въпроса. Това е McLaren F1. Може да продължим към твоя гараж ако искаш. Няма какво да коментираме. Това е най-добрата кола, която някога е създавана.

К.Х: Съгласен съм. Това е 250 GTO на моето поколение. Но съм чувал, че спирачките могат да са меко казано интересни и управлението да е доста живо, но пък двигателят не може да бъде сравнен с нищо друго. А тъй като тръбите минават над главата ти, шумът влиза право в черепа.

М.Л: Помните ли изложения McLaren в шоуруума, намиращ се на Парк Лейн? Аз бях в Англия за снимки и го посетих. Зад бюрото беше една възрастна дама. Попитах я с кого мога да говоря за колата, а тя ме попита какво точно искам да знам. Жената знаеше повече за McLaren F1 отколкото всеки друг. Нямаше подробност, която да й обегне.

К.Х: Карал ли си такъв McLaren?

М.Л: Не, не съм.

Р.Р:  ОК, нека преминем към твоята група, Крис. Започваме с 288 GTO.

К.Х: Безспорно това е най-красивата кола за последните 35 години. Отвътре в голяма степен прилича на F40. Знам, че е много нервна и трудна за каране, но когато седнах зад волана на този звяр, моментално реших, че трябва да го притежавам.

Р.Р: Не залагаш ли прекалено на Ferrari в твоя гараж?

К.Х: Да, доста. Вероятно това е така, защото ежедневно ме обвиняват, че съм платен журналист на Porsche и реших, че не мога да избера техен модел. А и явно в момента най-често мисля за Ferrari. Като дете съм, не мога да се сдържа.

Р.Р: Но не смяташ ли, че тези два модела на Ferrari имат еднакво предназначение? Моят гараж предлага разнообразие, а твоят различни цветове и години.

К.Х: 288 GTO е нещо, което бих карал, но не бих се впускал в особено дълги преходи, защото не мога да си позволя разхода. За ежедневна кола бих използвал F12. Не мисля, че ще срещна и един проблем. Има скоростна кутия с двоен съединител и над 700 к.с., а и можете да го използвате все едно е Серия 3. Всичко това обобщава случващото се в нашата индустрия. Ето, че има начин да се рационализира използването на подобна динамика в ежедневния живот.

Р.Р: Съгласен съм. А и обожавам М5. Чудесен избор.

К.Х: Представете си какво беше положението през 1986, когато светкавично бърз седан в Европа можеше да разполага със 170 к.с, но BMW извади чудовище с 285 к.с. и гуми Michelin TRX. А всички, които го тестваха в мокрото приключваха изпитанието в канавки и поляни. Дори сега колата изглежда супер бърза.

М.Л: А и формата, приличаща на кутия, е изключително паметна.

К.Х: Точно така. Рори, време е да разгледаме този Rolls-Royce докато ти ни обясняваш какво по дяволите си мислеше докато го избираш.

Р.Р: Не очаквам да ме разберете. Това е нов тип Rolls, насочен към по-младите и модерни хора сред които съм и аз.

[мобилният на Рори звъни]

Р.Р: Трябва да вдигна.

К.Х: Чакай малко, на дисплея пише „Мама“.



 

McLaren F1

Цена: 10 млн. паунда (22 млн. лв.) (нова през 1992 – 635 000 паунда)

Двигател: 6064 см3, BMW V12, 627 к.с., 650 Нм

Трансмисия: 6-степенна, ръчна, задно

Динамика: 0-97 км/ч за 3,2 сек, 386 км/ч

Тегло: 1138 кг

 

Ford Focus RS

Цена: 31 000 паунда (67 000 лв.)

Двигател: 2261 см3, турбо, 4 цил., 350 к.с., 470 Нм

Трансмисия: 6-степенна, ръчна, двойно

Динамика: 0-100 км/ч за 4,7 сек, 265 км/ч

Тегло: 1547 кг

 

Porsche 911 GT2 RS (997)

Цена: 280 000 паунда (600 000 лв.) (нова през 2010 - 164 000 паунда)

Двигател: 3600 см3, туин турбо, 6 цил. боксер, 620 к.с., 700 Нм

Трансмисия: 6-степенна, ръчна, задно

Динамика: 0-100 км/ч за 3,5 сек, 330 км/ч

Тегло: 1370 кг

 

Tesla Model X P900

Цена: 89 935 паунда (193 000 лв.)

Двигател: два електрически мотора, 90 кВтч батерия, 778 к.с., 966 Нм

Трансмисия: 1-степенна, автоматична, двойно

Динамика: 0-100 км/ч за 3,2 сек, 250 км/ч

Тегло: 2468 кг

 

Ariel Atom 3.5

Цена: 38 000 паунда (82 000 лв.)

Двигател: 1998 см3, мех. Компресор, 4 цил, 314 к.с., 230 Нм

Трансмисия: 6-степенна, ръчна, задно

Динамика: 0-100 км/ч за 2,7 сек, 250 км/ч

Тегло: 550 кг

 

 

Мат и Крис са дълбоко разтревожени от липсата на двигател в багажника на Model X

 

Караоке уменията на Крис Харис винаги разсмиват колегите му

 

Rolls – Royce Wraith Black Badge

Цена: 276 168 паунда (595 000 лв.)

Двигател: 6592 см3, туин-турбо V12, 632 к.с., 870 Нм

Трансмисия: 8-степенна, автоматична, задно

Динамика: 0-100 км/ч за 4,5 сек, 250 км/ч

Тегло: 2440 кг

 

Ferrari F12 Berlinetta

Цена: 241 073 паунда (519 000 лв.)

Двигател: 6262 см3, V12, 740 к.с., 690 Нм

Трансмисия: 7-степенна, автоматична с двоен съединител, задно

Динамика: 0-100 км/ч за 3,1 сек, 340 км/ч

Тегло: 1630 кг

 

Ferrari 288 GTO

Цена: 1,5 млн. паунда (3,2 млн. лв.) (нова през 1984 – 60 000 паунда)

Двигател: 2855 см3, туин-турбо V8, 405 к.с., 496 Нм

Трансмисия: 5-степенна, ръчна, задно

Динамика: 0-97 км/ч за 4,9 сек, 304 км/ч

Тегло: 1160 кг

 

 

BMW M5 (E28)

Цена: 40 000 паунда (86 000 лв.) (нова през 19985 – 31 295 подарък)

Двигател: 3453 см3, 6 цил. редови, 285 к.с., 340 Нм

Трансмисия: 5-степенна, ръчна, задно

Динамика: 0-100 км//ч за 6,2 сек, 243 км/ч

Тегло: 1431 кг