Най-доброто оръжие за второстепенни пътища - BMW M2

24 March 2017 13:26
Най-доброто оръжие за второстепенни пътища - BMW M2
Прочетете повече за:
BMW M2

Текст: Оли Меридж

Фотография: Джеймс Липман

 

Изберете си второстепенен път. Който и да е второстепенен път. Няма особено значение. Може да хвърлите всичките номера на пътища в една шапка и да изберете случаен. Може да добавим и малко научен подход: най-дългия е Б6318 с дължина 90 километра; най-северния е Б9087, който е високо в Шетландс. И тогава идва Б660. Разположен на едва 2 метра над морското равнище и на километри от крайбрежието.

Има над 30 000 километра второстепенни пътища във Великобритания и ви гарантирам, че BMW M2 е забавно на всеки един от тях. Аз имам на разположение Б3081, което може да ви звучи сякаш съм го изтеглил на късмет, но всъщност преди няколко години той бе коронован като най-осеяният със завои път в Британия. Това е малко подвеждащо, защото през по-голямата част от неговите 70 километра, поклащащи се югоизточно от Шептън Малет, докато се забие в А31 близо до Рингууд, си е напълно нормален. Великолепно нормален, както само един провинциален британски второстепенен път може да бъде.

Както и да е, около 2 километра южно от Шафтсбъри той се втурва в истинска паника. Това е хълмът Зиг Заг. Можете да предположите какъв става пътя тук. Криволичи наляво-надясно, профучава напред-назад, грабва ви и ви разтърсва. А на върха се отваря, успокоява се и ви дарява със зашеметяваща гледка към Дорсет сякаш нищо не се е случило. С възстановено спокойствие аз притреперих като човек, който току що се е съвзел от момент тип "какво по дяволите...?".

BMW-то не приема нищо толкова сериозно, че да се пренастрои. Защото не може да бъде хванато на второстепенен път. Може да бъде уловен на други места, но не и на второстепенен път. О, сигурен съм, че BMW твърдят, че е еднакво добър навсякъде и съм също толкова сигурен, че карате вашето по всякакъв тип пътища и му се наслаждавате. Но запомнете от мен, BMW специфично са таргетирали тази кола. На магистралата има малко подскачане и дебелите гуми пляскат по дупките. В града съединителя хапе и гумите блъскат по неравностите.

Но по второстепенните пътища карате, нали така? И BMW M2 е добро в това. Поведението му е откровено и отворено, което е освежаващо и пленително. Яснота на предназначението... това е ключа. Разбира се, можете да изстреляте, че редовия шестак с едно турбо не е толкова силен и отзивчив като би-турбото в М3, че управлението не е толкова изтънчено или че шасито не е толкова изкусно балансирано като на Cayman. Но е ужасно забавно.

Управлението - всъщност цялата предница - е това, което е като никоя друга кола. Вижте раздувките на тези арки на калниците като за начало, даващи на М2 този нисък и набит профил, който издава обема, в който се крие динамиката му. Кара се както и изглежда. Няма никаква хлабина, само мощна захапка и апетит. М2 жадува за завои и вкусва с наслада всеки един. Завивате, буквално надвивате тежкия волан и усещате всяка сила, която се връща към вашите ръце, връзката от колелата към раменетее директна и незаличима. Винаги има повече сцепление отпред когато го искате, след него късо междуосие преследвано от ентусиазирана задна ос.

M2 ясно показва защо трябва да има турбо пълнене. Единичния компресор може да не е най-енергичния, но толкова добре се съчетава с тези големи гуми, късо междуосие и стегнат диференциал. Подайте газ и мигновено ще усетите как колата се кара сама нататък. Упорито, забавно залепена за пътя е, с широк диапазон от удовлетворение. Не е нужно да натискате здраво М2, за да започне да комуникира. Всъщност само трябва да завъртите волана. И винаги въртите волана на второстепенен път.

И винаги има толкова добро усещане за това какво се случва с гумите. Те са широки и за това не са от най-сръчните при предаването на несъвършенствата на настилката и реалната обратна връзка не е перфектна, но винаги знаете къде сте с М2 и винаги сте уверени в нейното поведение. Заслужава доверие, и имайки предвид колко късо е разстоянието между двете оси и колко диво може да бъде М2 като роднина на откровено нервното М3/М4, това е причина за празнуване.

Опитах да натисна здраво в един от обратните завои и, да, задницата мърда, но не внезапно и стряскащо. M2 е великодушно малко зверче. И е ръчка. Улових се на няколко пъти, че натискам с пръсти задната част на волана, но тогава си спомних, че трябва да направя нещо по-добро. Смяната на предавките има същата силна позитивност като останалата част от колата. Автоматично подава междинна газ вместо вас освен ако не изключите напълно тракшън контрола и аз лично се наслаждавам на пунктуалността, с която съединителя и смяната на предавките се вмъкват между всеки скок от ускорение. Кара ви да мислите повече, активно ви въвлича.

Накрая идват другите коли, които се бореха за тази награда - Ford Focus RS, Volkswagen Golf GTI Clubsport S, новият Cayman на Porsche, и за това преднината за победа не бе голяма, но М2 не го спечели защото е с по-добра цена от Porsche-то или по-добре направено от Focus-а, ами защото е добро в това да извлече максималното от един път. То усилва, увеличава усещанията. И когато усилите усещането от една отсечка добра колкото средностатистически британски второстепенен път се случват специални неща. Те се случват по-често в BMW M2.

 

BMW M2

Цена: 100 000 лв.

Двигател: 2979 куб.см., 6-цилиндров, турбо, 370 кс., 465 Нм.

Трансмисия: 6-степенна, ръчна, задно предаване

Динамика: 0-100 км/ч за 4,5 сек., 250 км/ч

Разход на гориво и емисии: 8,5 л/100 км., 199 г/км CO2

Тегло: 1570 кг.


Материалът е оригинално публикуван в брой 159 на BBC TopGear България

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ