Volvo Cars постави нов рекорд в продажбите си за 2018 г. в световен мащаб, с над 600 000 продадени автомобила, за първи от основаването на компанията през 1927 г. Продажбите бележат ръст от 12.4% или 642 253 коли през 2018 г., в сравнение със същия период преди една година. Това е петата поредна рекордна година за Volvo глобално, като през 2017 г. компанията е продала 571 577 автомобила.

 

Новото рекордно постижение през 2018 г. отразява засиленото търсене на моделите от обновеното продуктово портфолио на Volvo, ръководено от отличената с редица престижни награди SUV гама в основните региони САЩ, Китай и Европа. През декември компанията е продала 60 157 автомобила, с 2.8% повече в сравнение със същия период на миналата година.

 

В периода от януари до декември продажбите в САЩ бележат ръст от 20.6% или 98 263 коли в сравнение със същия период преди една година. Това изключително представяне се дължи на засиленото търсене на моделите от SUV серията, начело с новото ХС60. Първите автомобили от новия модел S60, чието производство стартира в САЩ, вече започнаха да се доставят в дилърствата по света и се очаква да допринесат за увеличаването на продажбите и през 2019 г. Новото S60 ще пристигне и в България по-късно тази година.

 

Продажбите в Китай са нараснали с 14.1% до 130 593 автомобила през 2018 г., в сравнение със същия период на предходната година. Търсенето в този регион е оглавено от моделите XC60 и S90.

 

Европа също отчита силно представяне през годината. Продажбите са се увеличили с 6.4% до 317 838 автомобила за 12-месечния период, в сравнение с 2017 г. Успехът в Европа е ръководен от новите модели V60 и XC40. Новото ХС40 стартира с отлични продажби и в България, след официалната си премиера у нас през април 2018 г.

 

През изминалата година Volvo XC60 е най-продаваният модел на компанията в света, с продажби от 189 459 автомобила (2017: 184 966), следван от XC90 с 94 182 коли глобално (2017: 87 518). ХС90 и ХС60 са най-продаваните модели от марката и в България през 2018 г.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации