Ford разкри новия Explorer

10 January 2019 09:38
Ford разкри новия Explorer
Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer Ford разкри новия Explorer
Прочетете повече за:
FordExplorer
Настоящият Ford Explorer се задържа в производство цели 9 години, което е доста за един модел. Американската компания представи новото, 6-о поколение на всъдехода, което също е изградено на носеща рама, но използва нова платформа с надлъжно разположение на двигателя. На нея е изграден и показаният през миналата година Lincoln Aviator.

Новият Explorer ще се предлага със задно предаване в базовата си версия, а системата за задвижване на четиите колела с изключване на предната ос е опция. Промените в платформата и разположението на мотора са довели до метаморфоза във външния вид – предният свес е по-къс, а общият силует – по-стремителен.

Като цяло обаче, всъдеходът запазва основните елементи от дизайна на предшественика си. Промените в размерите също са минимални, като дължината е 5050 мм, широчината – 2004 мм, а височината – 1778 мм. Смяната на платформата е увеличила значително мeждуосието – от 2865 на 3025 мм.

Засега в арсенала на Explorer има два турбодвигателя. Базовият е 4-цилиндров EcoBoost с обем 2,3 литра от предишното поколение, който обаче е преработен. Мощността му е увеличена от 284 на 304 к.с., а въртящият момент си остава същият – 420 Нм. Вторият агрегат е нов – 3,0-литров V6 EcoBoost, който заменя досегашния 3,5-литров V6, като ще се предлага само в най-високо ниво на оборудване – Platinum. Неговата мощност е 370 к.с. и 515 Нм въртящ момент.

Двата двигателя са стиковани с 10-степенна автоматична скоростна кутия, чието управление става с шайба. Версията с 4 цилиндъра може да има както задно предаване, така и 4х4, докато тази с V6 двигателя е само със система за задвижване на двете оси. На по-къснет етап ще излезе хибридна версия, както и „напомпан” Explorer ST.

Всъдеходът е оборудван и със система Terrain Management, която променя работата на електронната система. Версията със задно предаване разполага с 5 режима, а при тази с 4х4 са седем, като са вкючени такива за движение в дълбок сняг и пясък. Пътният просвет е 200 мм за версията със задно и 208 мм за тази със задвижване на двете оси. Автомобилът може да тегли прицеп с тегло до 2540 кг.

Стандартният Explorer разполага с аналогови прибори и 8-инчов екран на медийната система Sync 3. Скъпите версии са с виртуален приборен панел с два дисплей – 12,3-инчов за основните системи и 10,1-инчов за мултимедията. Има точка да достъп до интернет с Wi-Fi, която може да захранва до 10 устройства, както и 4 USB-порта, три 12-волтови розетки и едва 110-волтова.

В базовото оборудване влиза комплекс Ford Co-Pilot360, който обединява системите а автоматично спиране, за поддържане на лентата на движение и за управление на осветлението в салона, както и камерата за заден ход. Като опции се педлатаг адаптивен круиз-контрол, асистент за паркиране, камери за кръгов обзор, аудиосистема B&O с мощност 980 вата и система FordPass Connect, която позволява управлението на някои функции с приложение от смартфона.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ