Renault Clio блести в Женева

07 March 2019 11:05
Renault Clio блести в Женева
Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева Renault Clio блести в Женева
Прочетете повече за:
RenaultClioЖенева
Най-важният и продаван модел на Renault има всички шансове да продължи успехите на предшествениците си. Новото поколение Clio дебютира на салона в Женева с няколко много важни акцента. Външният дизайн продължава идентичността от големите братчета Megane и Talisman, отвътре салонът е планиран с идеята за функционалност на смартфон, а за пръв път в моторизацията ще има хибрид.     

От лансирането през 1990 г. досега са продадени 15 млн. Clio. Моделът е водещият елемент на стратегическия план на Renault - Drive the Future (2017-2022), представен през есента на 2017 г., чиято цел е 12 електрифицирани модела до края на 2022 г. и 15 коли с функции за автономно управление, сред които ще бъде и Clio. И новото поколение е готово за тази промяна. Оборудван с най-широките дисплеи в сегмента, той осигурява модерна ергономичност и интуитивно използване на функциите. Ключов компонент на „Интелигентния кокпит“, 9,3-инчовият мултимедиен дисплей (два пъти по-голям от 7-инчовата версия) е най-големият досега в модел на Renault. Вертикалният и леко извит екран, вдъхновен от този на Espace, визуално увеличава арматурното табло, придава на купето по-съвременен вид подобрява видимостта на екрана. Обърнат към водача, екранът с новата свързана система EASY LINK съдържа всички характеристики на мултимедийната и навигационната система, както и настройките Multi-Sense.

За първи път Clio е оборудвано с цифров екран, заменящ традиционния аналогов дисплей. Технологията е заимствана директно от по-високите сегменти. С размер от 7 до 10 инча, TFT екранът може да се използва за персонализация на усещането при шофиране по много интуитивен начин. 10-инчовата версия ще включва GPS навигация на дисплея. С двата си 9,3- и 10-инчови екрана новото Renault Clio може да се похвали с най-големите екрани в своя клас.

Новият по-елегантен волан има по-компактен дизайн в сравнение с предходния модел, подобрявайки видимостта на арматурното табло за водача. Той е оборудван с нови бутони за управление със задна подсветка и повече функции и допринася за подобреното усещане за качество със своето покритие от сатиниран хром.

Централната конзола също е ключов компонент от „Интелигентния кокпит“ на новото Renault Clio. Разположена по-високо за подобрена ергономичност, тя съдържа по-къс скоростен лост, предлагащ естествен и удобен захват. Облицовката на централна конзола може да бъде персонализирана в зависимост от цвета на интериорния дизайн и съдържа специално осветление на външния кант. Изключително практичните отделения за съхранение на вещи, включително зона за безжично зареждане на смартфон, вградени в долната част на конзолата, улесняват живота на пътниците.

Новото Renault Clio е оборудвано със седалки, типични за модели от по-висок клас. Те осигуряват по-добра опора, благодарение на по-дългата основа на седалката и по-обгръщащата форма. Техният полумек гръб значително увеличава пространството за коленете за пътниците на задните седалки, а новите по-тънки подглавници във формата на запетая подобряват видимостта отзад и създават по-силно усещане за простор у пътниците на задните седалки. Обърнато е особено внимание при избора на материали, както при арматурното табло. Това също допринася за подобреното усещане за качество на борда. Седалките са също по-ергономични и по-лесни за употреба, благодарение на по-достъпните бутони.

Всеки собственик на новото Renault CLIO може да създаде автомобил по свой образ, благодарение на гама пакети за персонализация, като избере външния вид на централната конзола, арматурното табло, панелите на вратите, волана и подлакътниците. Клиентите могат да избират от цели осем цветови комбинации за интериора и да се възползват от иновативно предложение за персонализация със специални цветове за линията, формирана от въздуховодите, простираща се по цялата ширина на арматурното табло. Новото Renault Clio е налично също с амбиентно осветление в осем различни цвята.

Въпреки, че визуално изглежда обтегнато, Renault Clio всъщност е с 14 мм по-късо (дължина 4048 мм, широчина 1 798 мм), но по-просторно отвътре. Купето е снижено с до 30 мм (височина 1440 мм) за увеличена аеродинамика и атлетичност. 17-инчовите джанти (в зависимост от версията) подчертават динамичния вид на новия модел. Детайли като антената тип „перка на акула“, Full LED светлините, изравнената с каросерията задна врата и хромираните рамки на страничните стъкла служат за модернизиране на екстериора и подобряват усещането за качество.

Новото Renault Clio е първият модел, оборудван с въздушни дефлектори на арките на предните колела. Дефлекторите служат за ограничаване на триенето и увеличаване на аеродинамиката, като по този начин намаляват разхода на гориво. Renault Sport въвежда своето ниво на оборудване R.S. Line в новото Renault Clio, което постепенно ще замести настоящото GT-Line. GT-Line е пионер в пакетите за спортна визия и основен стълб в стратегията за гамата на Renault Sport на всички пазари от 2010 г. насам. С подобрено и обогатено съдържание R.S. R.S. Line предлага по-атлетични екстериорни линии и интериорен дизайн в отговор на очакванията на клиентите, които все повече търсят допълнителна диференциация чрез динамичен стил.

Интериорът съдържа други отличителни елементи на R.S. Line, включително спортните седалки с подсилена опора, карбоновите вложки, волана, облицован с перфорирана кожа с двойното лого R.S. във формата на диамант, комплекта алуминиеви педали и тапицерията в черен цвят, подчертана от червени външни шевове и кантове.

Архитектурата на багажника е оптимизирана, за да направи формата му максимално кубична. Първокласната аудиосистема Bose е напълно интегрирана и съответно не се отразява на обема на багажника. Той е увеличен до 391 литра (плюс 26 литра пространства за съхранение на вещи в купето), което го прави най-големият в своя клас. Двойният под улеснява ежедневното товарене, а задните седалки се сгъват и образуват равен под.

Новото Renault Clio предлага богат избор от нови бензинови и дизелови двигатели с мощност, варираща от 65 к.с. до 130 к.с. Освен тях от 2020 ще се предлага и хибриден вариант с технология E-TECH. Системата е разработена и патентована от Renault Engineering. Използва новото поколение 1,6-литров бензинов двигател, преработен специално за случая, и придружен от два електрически мотора, иновативна скоростна кутия с множество режими и батерия с капацитет 1,2 кВтч. Автомобилът стартира в изцяло електрически режим, който в съчетание с високия капацитет на зареждане на батерията при намаляване на скоростта означава, че потребителите могат да шофират до 80% от времето в изцяло електрически режим в града. Резултатът е приблизително 40% намаление на разхода в сравнение със стандартния бензинов двигател с вътрешно горене при градски цикъл на шофиране. Същевременно автомобилът предлага удоволствие от шофирането, невиждано преди на пазара на хибридни градски автомобили, благодарение на светкавично бързите реакции при запалване на двигателя и ускоряване.

Атмосферният двигател 1,0 SCe е 3-цилиндров с 5-степенна механична кутия и се предлага в мощности 65 к.с. и 75 к.с. (и въртящ момент от 95 Нм). 1,0 TCe (също с три цилиндъра) има турбина и е най-новият агрегат, разработен чрез синергиите на алианса с другите брандове. Турбокомпресорът е с рециркулационен клапан с електрическо управление, има изпускателен колектор, частично интегриран в главата на цилиндъра, двойно променливо газоразпределение на всмукателния клапан и спрей покритие на буталата. Със 100 к.с. и 160 Нм въртящ момент двигателят от ново поколение получава допълнителни 10 к.с. и 20 Нм въртящ момент в сравнение с агрегата TCe 90, който заменя, и същевременно може да се похвали с по-ниски разход на гориво и CO2 емисии. Първоначално TCe 100 ще се предлага с 5-степенна механична скоростна кутия. Впоследствие двигателят ще се съчетава с автоматична скоростна кутия X-TRONIC от най-ново поколение. Също така TCe 100 ще бъде наличен и във версия с два вида гориво (бензин и LPG) за максимална икономия при употреба и намалени вредни емисии.

Двигателят 1,3 TCe GPF дебютира в Clio след като се доказа в Captur, Megane и Kadjar. Наличен във версия със 130 к.с. и 240 Нм въртящ момент, той се предлага със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC и заменя TCe 120 като топ мотор.

Новото Renault Clio е налично също с дизелов двигател 1,5 Blue dCi, адаптиран за интензивна употреба и корпоративни клиенти. Този силов агрегат е усъвършенстван, за да отговаря на новите стандарти за контрол на замърсяването, с въвеждането на системата за селективна каталитична редукция (SCR), считана за най-ефективното решение за последващо третиране на азотен оксид (NOx). Налични са две версии: 85 к.с./220 Нм за икономично шофиране и 115 к.с./260 Нм за по-висока динамика. С 6-степенна механична скоростна кутия, която намалява оборотите на двигателя при скорост над 110 км/ч, и благодарение на водещата в класа аеродинамика, новото Renault Clio Blue dCi е особено икономично  в условия по извънградски пътища и магистрали.

 

Новото Renault Clio е първият модел, изграден върху новата платформа CMF-B. Разработена за първи път през 2014 г. в Техническия център в Гианкур, тя съдържа 85% нови части в сравнение с платформата на предходното поколение Clio. Архитектурата е по-лека, намалява масата с около 50 кг и съдържа компоненти под каросерията, които подобряват аеродинамиката с 20 хилядни от Cd.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ