Накратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 Stradale

11 November 2019 10:40
Накратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 Stradale
Накратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 StradaleНакратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 StradaleНакратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 StradaleНакратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 StradaleНакратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 StradaleНакратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 StradaleНакратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 StradaleНакратко за италианската легенда Alfa Romeo 33 Stradale
Прочетете повече за:
Alfa Romeo
В средата на 60-те години, на италианците от Alfa Romeo им хрумва да съберат всички печеливши елементи от тяхната славна състезателна кола (Alfa Romeo Tipo 33) и да ги преобразят в автомобил, който да има право да се движи по обществени пътища и да предлага някакво ниво на комфорт. Резултатът е Alfa Romeo 33 Stradale от 1967 г. Разкошен двуместен автомобил, който днес се счита за една от първите модерни суперколи и разполага с едни от най-красивите форми на всички времена.

Дизайнът на автомобила е дело Франко Скалионе и носи агресивен състезателен дух, умело съчетан със симетрична елегантност. На пръв поглед колата изглежда като току-що излязла от пистата, но ако се вгледате по-внимателно, някои от детайлите издават истинската й същност. Stradale 33 е първият сериен автомобил с „летящи врати“, който всъщност са част от тавана и много ни напомнят на GT40.

Alfa Romeo 33 Stradale е доста по-малък отколкото изглежда. Дължината на автомобила е 397 см, междуосието 234 см, а височината е само 99 см. Интериорът е просто разкошен – прекрасно съчетание от кожа и полиран метал. Доста впечатляващо за спортна кола от 1967 г. Седалките седят много ниско, заради необичайния дизайн на вратите, а зад тях се намира черешката на тортата – 2-литров V8, който произвежда 227 к.с. и 205 Нм въртящ момент. Мощността се изпраща към задните колела посредством шестстепенна кутия Colotti.

18-те произведени броя се различават един от друг, защото всяка една каросерия е ръчно изработена от Carrozzeria Marazzi, като в процеса на изработка се правят някои нужни промени с цел подобряване на автомобила. Това е причината всяка една от тези коли да е малко по-различна от останалите, като според нас това е страхотно, защото всяка притежава своя собствена идентичност.

Дизайнът на 33 Stradale е оказал огромно влияние върху визията на модерната Alfa Romeo 4C, но двата автомобила имат много различни черти, защото опитът за доближаване на този прекрасен дизайн от 1967 би бил невъзможен в днешни дни, заради безбройните регулации за безопасност.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ