Строл печели битката за Aston Martin?

14 January 2020 12:13
Строл печели битката за Aston Martin?
Източник: TopGear
Канадският милиардер Лорънс Строл е съвсем близо до това да се сдобие с контрол над британския производител на спортни автомобили Aston Martin. Информацията е на агенция Bloomberg, която цитира източници, близки до сделката.

Според постигнатата договореност между двете страни Строл ще инвестира 260 милиона долара в развитието на Aston Martin, а срещу това ще получи „сериозен дял” в компанията. Това естествено означава „контролен дял”, тъй като без него подобна инвестиция не е оправдана. В момента над 60% от акциите на Aston Martin принадлежат на частните инвестиционни компании Investindustrial и Adeem, а цената на акциите спадна с 75% от 2018 година насам, когато фирмата излезе на борсата.

С парите на Строл Aston Martin ще успее да установи някакъв контрол над бързо растящите заеми на компанията и да финансира следващите си проекти, сред които е и състезателната версия на хиперавтомобила Valkyrie, с която марката планира да участва в „24 часа на Льо Ман”.

Лорънс Строл е баща на пилота във Формула 1 Ланс Строл, който кара за Racing Point – тимът, в чийто основен акционер е консорциумът инвеститори, водени от Строл-старши, които купиха Force India от Вижай Малия.

Ако сделката стане факт, Строл ще вкара Aston Martin във Формула 1 като преименува Racing Point. Сделката ще е лоша новина за Red Bull, тъй като сега Aston Martin е основен спонсор на бившите световни шампиони, но това определено ще се промени с идването на нов основен акционер в британската компания.

Смята се, че основният съперник на Строл за контрол над Aston Martin е китайският гигант Geely, който в последните години залага на спорта като емоция, която продава – от придобиването на британската марка Lotus до участието на Lynk&Co в WTCR, където компанията спечели първото място при отборите.

В същото време обаче Geely изпитва негативния ефект от забавянето на китайския пазар, който остава най-важен за гиганта, а другите марки, макар и да постигат рекордни продажби като Volvo, все още имат нужда от сериозни инвестиции, за да продължи развитието им. Така че най-вероятно интересът на Geely към Aston Martin няма да се окаже толкова сериозен, колкото се смяташе доскоро.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ