Тест: Morgan 3 Wheeler

Перфектното решение, когато на двуколесния транспорт му липсва нещо, а автомобилът изглежда прекалено банален

Тестове

| 08 Май 2015

0-100 км/ч за 4,5 сек., макс. скорост 185 км/ч, среден разход – n/a, 1800 куб. см, V2, RWD, 120 к.с., 156 Нм, 490 кг, CO2 – n/a Препоръчителна опция: Стикери (няма цена) Излишна опция: Дъждът не е препоръчителен Цена: 67 000 лв.

1/7

Текст: Мат Дейвис,
Фотография: Нейтън Морган

Morgan 3 Wheeler 2011 отдава чест на оригиналната триколка, която се появява през 1909 г. и чийто живот продължава до 1953 г., когато в Малвърн Линк е произведен последният 3 Wheeler. През годините е имало различни модификации, като към края Morgan-ът се е задвижвал и от 4-цилиндров Ford двигател, но V2 агрегатите винаги са пленявали въображението на феновете на триколесното.

Дума като „забава“ дори не дава и най-малка представа за това, което ще накара ентусиастите да платят близо 40 000 евро, за да се сдобият с Morgan 3 Wheeler. Хората, които просто „трябва“ да имат тази кола, са неизлечимо болни от някаква странна британска болест. Те обичат да ги вали, докато се движат със 100 км/ч, натрапчивата миризма на животински изпражнения не ги впечатлява ни най-малко по време на разходката им в провинцията, а 40 000 евро са нищо пари за чиста проба ръчно изработено вдъхновение. Да, те са луди. Предполагам, това означава, че и аз съм луд, и причината е, че след една разходка в сърцето на Уорчестършайър и аз искам един от тези красиви и безсмислени 3 Wheeler.

V-образният двигател на S & SCycle е с ъгъл между цилиндрите от 56 градуса и е много близък като конструкция до големия X-WedgeV2, който правят за HarleyDavidson в Уискънсин. Отбелязвам този факт неслучайно, защото, в комбинация с преминаващи по дължината на цялото „купе“ ауспуси, усещаш всяка вибрация с цялото си тяло и това прави големите японски агрегати да изглеждат бездушни.

Всеки служител на Morgan и собственик на класическия модел ми казват, че широката почти 1,8 метра предница с двойни А-рамена няма нищо общо с тромавото окачване на оригинала, произвеждан между 1909 и 1946 г. Много по-малък като размери, той има навика (и все още го има дори в ръцете на опитен пилот) да отлепя вътрешното на завоя колело от пътя. Натискам новия модел малко повече, за да опитам усещането от нещо подобно, но предницата не се отлепя от асфалта. Това нещо, независимо от всичките си чудатости, е като наземна ракета.

Предните колела са 19 х 4 инча, обути с AvonS.M.MkII 4.00-19 65S гуми. Отзад нещата са доста по-модерни: VredesteinSportrac 3 195/55 R16 87V. Амортисьорите с доста дълъг ход са екипирани със Suplex пружини. И докато отпред 3 Wheeler е по-скоро класически автомобил, изискващ доста усилия при работата с волана, то с гърба си чувствам задницата като удобен туристически мотоциклет. Най-доброто от два свята.

Двата тестови автомобила, които MorganMotorCompany са ни предоставили в този слънчев ден, са снабдени с класически Momo волан, който има за цел да улесни влизането и излизането от колата. На клиентите обаче ще се предостави избор (естествено) от класически дървен 3- или 4-лъчев волан, върху който идеално ще паснат чифт ръце с ръкавици от перфорирана фина телешка кожа.
Трансмисията е 5-степенна механична от MazdaMX-5 и е така идеално калибрирана за нуждите на това странно превозно средство, че на всяка предавка издърпва до 6000 об./мин и отгоре.

Акустично погледнато, най-интересното се случва над 3500 об./мин. Под тази граница звукът и бученето идват от подпартерната част на гърба ми, от ауспусите. Оттам насетне двата цилиндъра отпред започват да пеят октава и малко отгоре. Между свирещия покрай ушите ми вятър и шумотевицата отпред се получава една опияняваща смес, която идва моментално с осъзнаването на факта, че в този момент имам наложителна нужда от очила. Това ме кара да сваля крака си от педала на газта доста по-рано, отколкото ми се иска, но все пак предпочитам ретините ми да останат цели.

Спирачният път, колко и къс да е (все пак говорим за малко под половин тон маса), изисква определени умения. Отпред спирачките са дискови, отзад барабан. Липсват каквито и да са спирачни асистенти от сорта на ABS и EBD, а да се поднесеш, не е философия. Затова Morgan са оставили педала на спирачката по-мек, за да намалят до минимум риска задницата да ви изпревари. Изисква се умение и търпение да овладееш управлението на първото в историята на компанията тръбно стоманено шаси, опаковано с алуминиеви екстериорни панели и традиционната дървена облицовка отвътре. Когато свикнеш обаче, осъзнаваш, че искаш да правиш това постоянно. Не е детска игра, но се пристрастяваш. Особено когато натрупаш самочувствие и започнеш да сваляш предавки като рали пилот: с пръстите и петата на десния крак да работиш едновременно с газта и спирачката.

Плановете на Мorgan са да произвежда по 500 бройки на година, като дори е създадена отделна компания под шапката на MorganMotorGroupCompany, която да се занимава само с Morgan 3 Wheeler. В Европа той ще се регистрира като мототриколка и това ще спести някои данъци, но най-вече нуждата от преминаване през фазата на краш тестовете.

Британците са странни понякога. Даже доста често, но в този случай ми харесва странното им чувство за хумор, около който е изграден този автомобил. Пардон. Това не е автомобил. Обичам го.


TopGear присъда
17/20
Оказва се, че преди 50 години, придвижването е било толкова забавно, колкото и предполагахме.

Спецификация Morgan 3 Wheeler
Динамика: 0-100 км/ч за 4,5 сек., макс. скорост 185 км/ч, среден разход – n/a
Техника: 1800 куб. см, V2, RWD, 120 к.с., 156 Нм, 490 кг, CO2 – n/a
Препоръчителна опция: Стикери (няма цена)
Излишна опция: Дъждът не е препоръчителен
Цена: 67 000 лв.

Новият брой!

Прочетете още

  • 50 Ford GT - историята на новата ракета, която се превърна от скица в реален автомобил и вече има победа в Льо Ман.
  • 62 Бързаме за премиерата на новата Fiesta със... стара Fiesta
  • 68 Lexus LC Coupe - сила срещу разум в две напълно различни разновидности
  • 74 Вървим по пътя на световен рекорд за скорост от преди 50 години... с Jaguar F-Type в цвят "Bluebird K7"
  • 81 Поговорихме си с Дженсън Бътън преди последното му състезание във F1
  • 86 Прибираме Bentley Bentayga от Марбеля в Испания, като се борим с показанията на бордкомпютъра
  • 92 Япония и Германия в търсене на правилната рецепта за як кросоувър - SUV тест на супер минита
  • 100 Време за бира - 28-часово пътуване от Атланта до Тексас с Trans Am със 717 конски сили, за да се снабдим с бира
  • 110 Светец срещу грешник - Чистото бъдеще на Volkswagen срещу злодеите на Honda
  • Тестове
  • 08 Mercedes-AMG E63S
  • 14 Nissan Micra IG-T 90 Tekna
  • 16 Lotus Exige Sport 380
  • 17 Renault Twingo GT
  • 18 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde
  • 24 Mercedes-Benz GLC 220d Coupe
  • 26 AUDI TT RS срещу BMW M2
  • Стартер
  • 30 Смахнатият професор - представяме ви Биси Езериоха, който прави коли с над 1000 к.с.
  • 36 Шест неща, които трябва да знаете за Mercedes E-Class Coupe
  • 38 Opel рестартира Insignia, ние одобряваме
  • 39 В кокпита на Porsche 911 RSR
  • 40 Най-бързите Ferrari-та на Фиорано
  • 41 Един ден от живота на Рафаеле де Симоне, който тества Ferrari-та
  • 42 Прогрес рапорт - Еволюцията на Audi RS6 в среща на три генерации на могъщото комби
  • 44 Discovery V готово за старт - пробваме готовата версия преди да влезе в производство
  • 48 Книги за масичката за кафе - четива, които разкриват автомобилни страсти
  • Гараж
  • 118 Porsche 911 C4S - слагаме нови ботуши на зимното ни оръжие
  • 119 VW Carabelle - правим семейно пътуване с много пътници, багаж и други неща
  • 120 Ford Focus RS - снимачна кола в търсене на най-добрата снимка в Сноудония
  • 122 Mazda CX-3 - обобщаваме пазара на малките кросоувъри, преди да решим дали този е най-добрия

Препоръчваме ви!