Седмица на скоростта 2016: Големият победител

Том Форд води журито, което избра спортната кола на 2016 година

Gear

| 30 Декември 2016

1/5

Текст: Том Форд

Porsche 911R. Това возило е толкова брилянтно, че почти се превръща в живо клише. Не, не става дума за истинската революция за която се говори в рекламите, но ако си представите как инженерите на Porsche избират всяко бижу от кутията с частите на 911 и сглобяват всичко избрано в един автомобил, то крайният резултат ще е именно този. Един красив Франкенщайн. Една ненадмината спортна кола.

Тя заема много специфична позиция в гамата на Porsche – не толкова добра на пистата, колкото RS, но по-малко забележима за околните хора и даваща по-голямо удобство на дълъг път. Не толкова бърза на правите, колкото Turbo, но с 4-литровия, 6-цилиндров RS двигател и прецизна 6-степенна ръчна кутия, 911R предлага комуникация с водача, дейно участие в пътуването и атмосферен крясък, който те пренася на седмото небе. В света на турбото, подобна характеристика се забелязва от далеч.

Най-важното е, че дава възможност потенциалът наистина да бъде използван, защото е в идеалната среда между бърза и тотално луда. Тя е достатъчно безобидна за да можеш да си играеш с нея, но е и достатъчно вълнуваща за да предизвиква респект. Дава усещането за интригуваща, желаеща да се забавлява, емоционална спортна кола, която те предизвиква да я пробваш, като това е така, независимо дали цялата електроника работи на максимум или тракшън контрола и системите за стабилност са изключени. А това носи със себе си огромно задоволство.

Дребни детайли като тези извисяват колата от чудесна към превъзходна. Трябва да си истински концентриран ако искаш да извадиш най-доброто от нея. Ако изберете грешната предавка, няма въртящ момент от турбо на който можете да разчитате. Няма го ударното ускорение, позволяващо ви да влезете с пешаходно темпо в завоя, но да бъдете с конкуретна скорост на следващата права. Но ако сте на ниво, автомобилът е на ваша страна. Точното преминаване на поредица от завои ви дава усещането, че сте постигнали ултимативна перфектност. А ако сгрешите, просто искате да се пробвате отново докато успеете. Управлението е великолепно, контролът на шасито е пълен с точното ниво на наклон, за да знаете какво се случва с четирите ъгли на колата.

Подобни специални произведения ви припомнят защо харесвате бързите коли. Не заради цифрите и сухата статистика, която има тежест само във форумите. Не защото е толкова театрална, за да ви мислят околните за фукльо. А защото прекрасно въплъщава това, което е нужно за създаването на онези спортни коли, на които TopGear се възхищава толкова силно. И дарява с радост. И на пистата и на пътя.

Това е Porsche 911R. Спортна кола на 2016 година.

Новият брой!

Прочетете още

  • 49 Най-добрите коли в света
  • 50 Тур Дьо Франс - Continental GT, S63 и DB11
  • 59 Bentley Mulsanne EWB
  • 60 Tesla Model X
  • 62 Привилегията да бъдеш Алекс Занарди
  • 68 BMW M2
  • 71 Mercedes-Benz C-Class Coupe
  • 72 Citroen C3
  • 74 McLaren 570GT
  • 84 Porsche 911R и 911 Carrera 4S
  • 88 BAC Mono 2,5
  • 92 Volvo V90 и Mercedes E220d
  • 98 Jaguar F-Type S
  • 106 Alfa Romeo Giulia QV
  • Тестове:
  • 8 Maserati Levante срещу Jaguar F-Pace
  • 14 Peugeot 3008
  • 16 Dacia
  • 20 Shell Concept
  • 21 Lotus Evora Sport 410
  • 22 Citroen C3
  • 24 Mazda 6 4x4 Adventure
  • 26 BMW X4 xDrive M40i
  • 27 VW Amarok
  • Стартер:
  • 30 Новото лице на Jag - I-Pace
  • 36 Alfa Romeo Stelvio
  • 39 Lamborghini Aventador S
  • 40 Прогрес Рапорт - Citroen DS
  • 43 Топ 9 на най-щурите коли от SEMA
  • 44 Cobalt Co50 Valkyrie
  • 46 Когато Макс Верстапен напомни за Сена
  • Гараж
  • 118 Mazda CX-3
  • 118 Range Rover Sport SVR
  • 119 Porsche 911 C4S
  • 119 VW Caravelle
  • 120 Ford Focus RS
  • 121 Peugeot 308 GTi
  • 122 Opel Astra ST

Препоръчваме ви!