Седмица на скоростта 2016: Големият победител

Том Форд води журито, което избра спортната кола на 2016 година

Gear

| 30 Декември 2016

1/5

Текст: Том Форд

Porsche 911R. Това возило е толкова брилянтно, че почти се превръща в живо клише. Не, не става дума за истинската революция за която се говори в рекламите, но ако си представите как инженерите на Porsche избират всяко бижу от кутията с частите на 911 и сглобяват всичко избрано в един автомобил, то крайният резултат ще е именно този. Един красив Франкенщайн. Една ненадмината спортна кола.

Тя заема много специфична позиция в гамата на Porsche – не толкова добра на пистата, колкото RS, но по-малко забележима за околните хора и даваща по-голямо удобство на дълъг път. Не толкова бърза на правите, колкото Turbo, но с 4-литровия, 6-цилиндров RS двигател и прецизна 6-степенна ръчна кутия, 911R предлага комуникация с водача, дейно участие в пътуването и атмосферен крясък, който те пренася на седмото небе. В света на турбото, подобна характеристика се забелязва от далеч.

Най-важното е, че дава възможност потенциалът наистина да бъде използван, защото е в идеалната среда между бърза и тотално луда. Тя е достатъчно безобидна за да можеш да си играеш с нея, но е и достатъчно вълнуваща за да предизвиква респект. Дава усещането за интригуваща, желаеща да се забавлява, емоционална спортна кола, която те предизвиква да я пробваш, като това е така, независимо дали цялата електроника работи на максимум или тракшън контрола и системите за стабилност са изключени. А това носи със себе си огромно задоволство.

Дребни детайли като тези извисяват колата от чудесна към превъзходна. Трябва да си истински концентриран ако искаш да извадиш най-доброто от нея. Ако изберете грешната предавка, няма въртящ момент от турбо на който можете да разчитате. Няма го ударното ускорение, позволяващо ви да влезете с пешаходно темпо в завоя, но да бъдете с конкуретна скорост на следващата права. Но ако сте на ниво, автомобилът е на ваша страна. Точното преминаване на поредица от завои ви дава усещането, че сте постигнали ултимативна перфектност. А ако сгрешите, просто искате да се пробвате отново докато успеете. Управлението е великолепно, контролът на шасито е пълен с точното ниво на наклон, за да знаете какво се случва с четирите ъгли на колата.

Подобни специални произведения ви припомнят защо харесвате бързите коли. Не заради цифрите и сухата статистика, която има тежест само във форумите. Не защото е толкова театрална, за да ви мислят околните за фукльо. А защото прекрасно въплъщава това, което е нужно за създаването на онези спортни коли, на които TopGear се възхищава толкова силно. И дарява с радост. И на пистата и на пътя.

Това е Porsche 911R. Спортна кола на 2016 година.


Новият брой!

Прочетете още

  • 09 Десет неща, които научихме този месец
  • 46 Ford GT
  • 57 McLaren 720S
  • 68 Моторспортът през 2027
  • 78 AMG GT R срещу 911 GT3 RS срещу BMW M4 GTS
  • 88 Летящата кола
  • 94 Porsche на пистата "Истанбул Парк"
  • 100 Наследството на Aston Martin
  • 108 Фамозното "Премиум Рали"
  • 114 Луда надпревара
  • Стартер
  • 24 Автомобилният живот на Мат Леблан
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Giulia QV срещу BMW M4 Competition
  • 33 Volkswagen Golf R
  • 34 Opel Insignia
  • 37 BMW X6 xDrive50i
  • 38 Porsche Road Tour 2017
  • 42 Porsche 911 GT3
  • Гараж
  • 119 Citroen C3
  • 120 McLaren 570GT и Aston Martin DB11
  • 122 BMW 530d xDrive Luxury

Препоръчваме ви!