Тест: Audi Q2 1,4 TFSI S line

Ние казваме: Представете си А3 Sportback на стероиди. Бебчето Q пристигна

Тестове

| 30 Декември 2016

1/9

Текст: Джак Рикс

Шестметров Cadillac DeVille кабрио в бонбонено розово звучно стои отляво, а вдясно има хромиран, плюещо черен дим Chevy Bel Air от 1955. А по средата на светофара съм аз, в червено Audi Q2, което привлича цялото внимание. Местните не само зяпат... челюстта им е на земята, тъй като са напълно объркани от това как и защо подобно футуристично произведение е кацнало в техния град.

Хавана, Куба: населено място с транспортна и градска инфраструктура, останала в ерата преди голямата революция. Там хората не са свикнали да виждат нови неща, особено нови коли и затова се отличавам очевадно. Audi Q2 дори не се продава тук, защото правителството позволява ограничен брой чужди коли да биват внасяни и облагани с 800-процентен данък внос. Но има причина да сме тук и да го караме. Audi успя да намери единствената държава в света, чиито пътища са по-лоши от Великобритания.

Това трябва да е от полза за Q2. Средно повдигнато мини SUV, специално проектирано за шофиране в града и представляващо опит на Audi да привлече по-младите купувачи чрез акцентиране върху сегмента на малки SUV модели. Така компанията изоставя дизайнерската философия, тип матрьошка, предлагайки ниво на персонализиране, което в днешни дни е задължително. Ако бях циник, бих описал Q2 като леко повдигнат A3 Sportback – все пак споделя същата MQB платформа, същите двигатели и системи за безопасност. Но много повече мисъл от просто копиране е влязло в разработката на Q2.

Фактите са следните: по-къса а е с 200 мм спрямо Q3 и е 130 мм по-къса от A3 Sportback, но малко по-висока и широка от петвратното А3. Очевидният конкурент е Mini Countryman, който скоро ще бъде заменен, но очакваната стартова цена на Q2 е малко по-висока. Q2 се отличава най-силно е дизайна, който е доста рисков. По-извитите линии на рамената дават визуалния облик на Q2, докато новата осмоъгълна решетка ще бъде използвана при всички бъдещи модели от гамата Q, тъй като Audi иска да създаде по-ясно разграничаване между A и Q гамите, както и R8.

Персонализацията не може да се сравнява с Mini например, но включва размер на джантите от 16 до 19 цола (вероятно 17-ките ще са най-добрият компромис между стил и комфорт), избор на цветове за интериора и вътрешното осветление, както и контрастно оцветен панел на С-рамото – засега изборът е от три нюанса на сивото или цвят като на каросерията, но на този етап черното липсва. Отблизо формата изглежда леко клекнала, с усещане за голяма широчина ако сте застанали фронтално отпред, но реално пропорциите не са особено различни в сравнение с A3.

Ситуацията е същата отвътре. Всъщност, Q2 има впечатляващо дълбок багажник, който е по-голям от 405-литровия на А3, но заради леко повдигнатите задни седалки, максималното пространство от 1050 литра е малко по-скромно от А3. Мястото за краката отзад е ограничено за всички над 180 см, но пък има предостатъчно място за главата. Това, което не получавате отвътре е идеалната позиция за шофиране. Усещането е като при стандартен хеч, което отново ни води до разсъждения за смисъла на Q2 спрямо хеч с изключение на по-стилното изпълнение.

Адаптивните амортисьори са при екстрите и с най-меките настройки возията е сравнително по-мека в сравнение с пасивните настройки, но нека бъдем честни – когато прекарате по-голямата част от деня в минаване през дупки с големината на Франция, дори и да летите с ховъркрафт няма как да запазите комфорта. Това, че друсането и вибрациите бяха в рамките на нормалното и дори чувствително се изгладиха при подобряването на настилката говори добре за поведението на Q2 по британските пътища.

Прогресивното управление (където степента на завиване се увеличава с по-голямото навиване на волана) е стандартна във всеки модел и всъщност дава на Q2 завидна гъвкавост при заобикалянето на кратери и счупени американски класики. Изработката е изгладена в типичния за Audi стил, което означава изключителен финес, несравнимо качество на интериора и сигурно, макар и не особено вдъхновяващо управление в малкото значими завоя, които намерихме. Да поговорим за технологиите: Тук Audi предлага пълния арсенал на инфотейнмънт системите, както и технологиите за безопасност. От адаптивен круиз контрол до асистенция за движение в лентата, от дигиталния дисплей на виртуалния кокпит до 705-ватовото B&O стерео. Единствената изненада е вертикалния екран, който изглежда фантастично, но не се прибира в таблото.

Първоначално ще се предлага трицилиндров, еднолитров TFSI двигател със 115 к.с. или  или 1,4-литров TFSI със 150 к.с. Дизеловият 1,6-литров TDI разполага със 115 к.с, а двулитровият е отново със 150 к.с. През следващата година идва двулитровият TFSI със 190 к.с, който ще е ексклузивен за версията с двойно предаване. Изборът на скоростна кутия е между 6-степенна ръчна и 7-степенна S tronic. Ние тествахме версия с предно предаване, S tronic и 1,4-литров TFSI (нямаше налични дизели, което е логично като знаем шокиращото качество на кубинското гориво) и безспорно изкарахме късмет. Колата ускоряваше устремно, когато я натискахме и даваше комфорт при лежерно темпо, използвайки два цилиндъра докато педала на газта беше докосван като с перо.

Като цяло Q2 дава усещането на преработено A3 Sportback... все едно е поставена нова, по-висока шапка върху MQB платформата. Така че, това не е нов продукт, изграден от нулата. Не е груб, нито спортен, но изпълнението е виртуозно и е точно това, което клиентите искат. Най-важното за обсебените от модата младежи към които от Audi са се насочили е, че тази кола е достатъчно различна за да се отличава в тълпата. 

Данни

1395 куб. см, 4-цил, 150 к.с, 250 Нм

4,7 л/100 км, около 130 г/км Со2

0-100 км/ч за 8,5 сек, 209 км/ч

 

Присъда: Стандартната за Audi изящтна изработка е тук. Внимавай Countryman, това е истинска заплаха.

7/10

 

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!