Тест: Abarth 124 Spider

Ние казваме: Модернизиране на класически модел, което не е пълна пародия? Давайте го насам...

Тестове

| 29 Декември 2016

1/10

Текст: Пол Хоръл

Старите рали автомобили са ми любими. Изглежда, че и други хора мислят така, защото някои класически модели се завръщат. Най-сериозните фаворити в Рали Монте Карло от началото на 70-те бяха Lancia Stratos, Alpine A110 и Abarth 124. Миналото им, разпрозтиращо се през четири десетилетия, започва да се пренася в настоящето. Renault възражда Alpine чрез кола, вдъхновена от оригинала. Fiat прави същото с Abarth. За съжаление няма шансове за сериино завръщане на Stratos, въпреки че Михаел Стошчек стана известен с това, че поръча специална версия, направена от Ferrari-Pininfarina.

Искам да споделя, че и аз бях собственик на реставриран от мен Fiat 124 Spider. Всеки от нас има магнит, който управлява нашите автомобилни емоции и за мен това винаги са били красивите роудстъри на Pininfarina с разнообразие от разпределителни валове и карбуратори.

Въпреки цялата тази пристрастност, трябва да бъде неутрален при тестването на новия Abarth 124 Spider. И мисля, че успях да го направя. Ето я студената, неподправена истина.

Невероятно зверче е.

Чували сте, че под капака е като MX-5. Но отгоре си е 124 Spider. Дори за стар сентименталист като мен, дизайнерите прекалено много са се доближили до оригинала. Можеше да проектират нещо, което по-смело поглежда към бъдещето. Сред класическите елементи са фаровете с формата на бадеми и решетката, както и линиите, издигащи се и влизащи в металната изработка около дръжките на вратите и връщащи се към напомнящата на лястовича опашка задница. Дори задните светлини и двйната гърбица на предния капак напомнят на оригинала.

В купето все едно има сатенено покритие върху MX-5. На определени места са използвани по-меки материали, а вратите и седалките са с нова тапицерия. Abarth версията получава изобилие от Алкантара и оцветяване в кърваво червено. Също като Mazda-та, купето е малко и уютно, превръщайки цялото изживяване в изключително интимно. Матовият черен капак на Abarth намалява ефекта на отражението, също като при старите заводски коли. Ако не ви харесва, може да не го избирате от списъка на екстрите. При сгъване на покрива (задължително трябва да го направите), купето ви защивата от турболентността на вятъра.

Моделите Abarth и Fiat 124 Spider се произвеждат във фабриката на Mazda и използват доставени от Италия двигатели. Заменянето на високо-оборотен, атмосферен японски двигател с турбозадвижван италиански не е просто трансплантация на сърце, а е промяна и на душата.

Моторът е взаимстван от Alfa Romeo Giulietta и дава на Abarth 170 к.с. Това е малко повече от двулитровия MX-5 двигател. Погледнете към въртящия момент: 25% повече при доста по-ниски обороти. Докато педала на газта реагира остро (компресията стига до 9,8 към 1), турбото реагира с чувствително забавяне до развъртането на 3000 оборота. След това двигателят изпива сериозна доза еспресо и заработва здраво, рекламирайки способностите си чрез звучното бумтене, излизащо от четворния ауспух. Скоростната кутия е удоволствие, но вече можете да я използвате и за забавление.

Abarth обича завоите. Острото управление е великолепно, особено когато не е съпроводено с нервност. Това нещо наистина не знае какво е недозавиване. Но и не повтаря номера на MX-5 за ранно накланяне върху външната задна гума. Abarth е по-сдържан. Когато турбото заработи, можете да изберете желания ъгъл на движение със забавна лекота. Да, турбото наистина променя характера на колата. Но промяната е в правилната посока. Особено ако се движите по непознат път и няма как да сте сигурни в това, че избраната предавка е правилна за максимално силно излизане. Или максимално зрелищно ако това е вашия избор. Овладяването и събирането на презавиването е елементарно.

Хардуерът напомня на по-високите версии на MX-5. Списъкът включва барнати амортисьори Bilstein, по-твърди пружини и анти ролбари. Но този Abarth е със свои настройки. Инженерите настояват, че не са копирали MX-5 изцяло. Обясняват, че са работили с Mazda от ранните етапи в развойния процес на MX-5 за да са сигурни, че базовата кола е била наистина перфектно подготвена за техните модификации. Цялата история е малко неясна, защото когато тази японска-италианска кооперация беше обявена, планът не бе за създаването на Fiat или Abarth, а на малко Alfa Romeo. Чак в началото на 2014 беше зарязана идеята за нова Alfa и дизайнът на модела беше променен във формата на Fiat.

Няма значение. Резултатът е хармоничен. Не е бърз като хотхеч за 50 бона, но колата си е спортна. Автомобилът прорязва хълмовете с лекота, бумтенето на ауспуха и свистенето на гумите ехти около скалите. Вятърът обгръща лицето ти, а уханието на полето играе с обонянието. Бензинът в резервоара се превръща в електричество в нервната ти система.

Спецификация

1365 см3, 4 цил. турбо, 170 к.с, 250 Нм

5,3 л/100 км, 148 г/км СО2

0-100 км/ч за 6,8 сек, 233 км/ч

1060 кг

 

Присъда: Неочаквано, благото турбо добавя, вместо да отнема от същинското роудстър изживяване

 

 


Новият брой!

Прочетете още

  • 09 Десет неща, които научихме този месец
  • 46 Ford GT
  • 57 McLaren 720S
  • 68 Моторспортът през 2027
  • 78 AMG GT R срещу 911 GT3 RS срещу BMW M4 GTS
  • 88 Летящата кола
  • 94 Porsche на пистата "Истанбул Парк"
  • 100 Наследството на Aston Martin
  • 108 Фамозното "Премиум Рали"
  • 114 Луда надпревара
  • Стартер
  • 24 Автомобилният живот на Мат Леблан
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Giulia QV срещу BMW M4 Competition
  • 33 Volkswagen Golf R
  • 34 Opel Insignia
  • 37 BMW X6 xDrive50i
  • 38 Porsche Road Tour 2017
  • 42 Porsche 911 GT3
  • Гараж
  • 119 Citroen C3
  • 120 McLaren 570GT и Aston Martin DB11
  • 122 BMW 530d xDrive Luxury

Препоръчваме ви!