Бърз двоен тест: Kia Sportage срещу Nissan Qashqai

Ние казваме: Ако наистина желаете кросоувър, няма много по-добри варианти от тези

Тестове

| 27 Декември 2016

1/4

Нямам никакво въображение

При това положение бихте искали да вземете една от тези. През миналата година повече от четвърт от продажбите на KIA Европа бяха на Sportage. Новата версия обещава голямо подобрение чрез по-голямото пространство в купето, по-богатия интериор, по-доброто разнообразие в предлаганите двигатели и новия, доста смел външен дизайн. Засега справя отлично.

 

Това е очевидният избор ако сте убедени, че конвенционалният хечбек не е за вас. Или живеете на трудно достъпно място и ви харесва да има по-голямо пространство между задните ви части и планетата Земя. Неслучайно е бестселър. Но името му се изписва трудно.

 

 

Стават ли за каране?

Не толкова, колкото Qashqai: пъргав, с голямо сцепление, забавен за повечето хора в по-голямата част на времето. Това, което ни дразни е возията. Тя е достатъчно дървена за да бъде... дразнеща. Може би е заради големите колела.

 

Става, но няма да го купите защото се представя добре или зле в завоите. По-важно е колко е удобен и отговорът е „доста“. Не вози толкова гладко, колкото най-силните в хечбек категорията, но все пак возенето е задоволително и по-добро от KIA.

 

Да си поговорим за интериора

Днешно време корейците правят добри интериори и Sportage не е изключение. Имаме няколко ергономични недоволства и със сигурност може да усетите къде KIA са спестили средства, но пък багажникът е по-голям.

 

Просторна и здрава. Седалките са отлични, а навигацията е бързо реагираща, въпреки че изглежда млако ретро. Искате още екстри? Може да изброяваме дълго – 360-градусови камери, мониторинг на сляпото петно и множество други дреболии

 

 

 

Какви за цифрите

Това е GT-Line Sportage, което обяснява големите колела и лусозните светлини. От там идва и цената – 25 850 паунда (66 451 лв.). Получавате двойно предаване, но по-малко асистиращи на шофьора екстри спрямо конкуренцията от Nissan. А и разходът е по-неикономичен. Sportage разполага със солиден двигател, който е тих и работи гладко.

 

Този Qashqai струва 27 000 паунда (69 407 лв.) с екстрите. А дори не е с двойно предаване. От многото налични двигатели, този е дизелът с най-голям обем и безспорно е нашият избор. Тих, гладко работещ, не толкова тромав, колкото очаквахме. А и официалният разход е 3,9 л/100 км и ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 10 секунди.



GT-Line 2.0 CRDi

25 850 паунда (66 451 лв.)

1995 см3, 4-цил, турбодизел, 4Х4, 136 к.с, 373 Нм

4,3 л/100 км, 139 г/км СО2

0-100 км/ч за 10,1 сек, 183 км/ч

1662 кг

 

Присъда: Много подобена. Все още изостава, но е по-близо от всякога

 

1635 мм

4480 мм

 

6/10





Tekna dCi 130

27 080 паунда (69 613 лв.)

1598 см3, 4 цил, турбодизел, предно, 130 к.с, 320 Нм

3,8 л/100 км, 120 г/км СО2

0-100 км/ч за 9,9 сек, 190 км/ч

1419 кг

 

Присъда: Като цяло това е по-добрата кола според нас. Външният вид също по-малко разделя мненията.




 

 

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!