Бърз двоен тест: Kia Sportage срещу Nissan Qashqai

Ние казваме: Ако наистина желаете кросоувър, няма много по-добри варианти от тези

Тестове

| 27 Декември 2016

1/4

Нямам никакво въображение

При това положение бихте искали да вземете една от тези. През миналата година повече от четвърт от продажбите на KIA Европа бяха на Sportage. Новата версия обещава голямо подобрение чрез по-голямото пространство в купето, по-богатия интериор, по-доброто разнообразие в предлаганите двигатели и новия, доста смел външен дизайн. Засега справя отлично.

 

Това е очевидният избор ако сте убедени, че конвенционалният хечбек не е за вас. Или живеете на трудно достъпно място и ви харесва да има по-голямо пространство между задните ви части и планетата Земя. Неслучайно е бестселър. Но името му се изписва трудно.

 

 

Стават ли за каране?

Не толкова, колкото Qashqai: пъргав, с голямо сцепление, забавен за повечето хора в по-голямата част на времето. Това, което ни дразни е возията. Тя е достатъчно дървена за да бъде... дразнеща. Може би е заради големите колела.

 

Става, но няма да го купите защото се представя добре или зле в завоите. По-важно е колко е удобен и отговорът е „доста“. Не вози толкова гладко, колкото най-силните в хечбек категорията, но все пак возенето е задоволително и по-добро от KIA.

 

Да си поговорим за интериора

Днешно време корейците правят добри интериори и Sportage не е изключение. Имаме няколко ергономични недоволства и със сигурност може да усетите къде KIA са спестили средства, но пък багажникът е по-голям.

 

Просторна и здрава. Седалките са отлични, а навигацията е бързо реагираща, въпреки че изглежда млако ретро. Искате още екстри? Може да изброяваме дълго – 360-градусови камери, мониторинг на сляпото петно и множество други дреболии

 

 

 

Какви за цифрите

Това е GT-Line Sportage, което обяснява големите колела и лусозните светлини. От там идва и цената – 25 850 паунда (66 451 лв.). Получавате двойно предаване, но по-малко асистиращи на шофьора екстри спрямо конкуренцията от Nissan. А и разходът е по-неикономичен. Sportage разполага със солиден двигател, който е тих и работи гладко.

 

Този Qashqai струва 27 000 паунда (69 407 лв.) с екстрите. А дори не е с двойно предаване. От многото налични двигатели, този е дизелът с най-голям обем и безспорно е нашият избор. Тих, гладко работещ, не толкова тромав, колкото очаквахме. А и официалният разход е 3,9 л/100 км и ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 10 секунди.



GT-Line 2.0 CRDi

25 850 паунда (66 451 лв.)

1995 см3, 4-цил, турбодизел, 4Х4, 136 к.с, 373 Нм

4,3 л/100 км, 139 г/км СО2

0-100 км/ч за 10,1 сек, 183 км/ч

1662 кг

 

Присъда: Много подобена. Все още изостава, но е по-близо от всякога

 

1635 мм

4480 мм

 

6/10





Tekna dCi 130

27 080 паунда (69 613 лв.)

1598 см3, 4 цил, турбодизел, предно, 130 к.с, 320 Нм

3,8 л/100 км, 120 г/км СО2

0-100 км/ч за 9,9 сек, 190 км/ч

1419 кг

 

Присъда: Като цяло това е по-добрата кола според нас. Външният вид също по-малко разделя мненията.




 

 

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!