Тест: Що е то Zenos E10 S

Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица

Тестове

| 20 Декември 2016

1/9

Цена: 32 995/39 995 – 74 250/90 003 лв.

Модел: E10 S

Шофьор: Джак Рикс

1999 см3, 4-цил. турбо, задно, 250 к.с., задно, 250 к.с., 401 Нм

6,1 л/100 км, 190 г/км СО2

0-100 км/ч за 4,0 сек

233 км/ч, 850 кг

 

 

Наречете ме повърхностен, но зеленият цвят в стил Жабока Кърмит хич не пасваше на облеклото ми. За щастие имахме възможност да сменим панелите на колата, затова реших да се разходя до фабриката в Норфолк и да получа малко по-неутрални цветове.

Стъклено подсилените пластмасови панели ограничават разходите при катастрофа. Смяната им е толкова лесна, че всяка маймуна с гаечен ключ (като мен, например) може да се справи. Новите панели и тъмно черната долна част на каросерията променят целия облик. Цената на удоволствието все още не е известна.

По ирония на съдбата, след като обиколихме задвижваната от изцяло човешка мощ поточна линия, това, което се намира под тези панели най-силно ни впечатли. Гръбнакът на шасито, например, е продукт на една от най-мащабните процедури по пресоване в цялата автомобилна индустрия. А основната предна и задна вътрешна преграда, заедно с пода и рамката на шасито са произведени от рециклирани карбонови пластове, обграждащи полипропиленово ядро. Тази комбинация притежава 70% от силата на чистия карбон, но е на 1/10-та от цената.

След появяването на Е10 в телевизионния TopGear, интересът към марката никога не е бил по-висок. Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица, като през следващия март се очаква капацитетът да бъде увеличен до три коли седмично. Вече повече от 100 бройки са продадени, докато през 2015 година бяха закупени 50 автомобила, а през 2016 – 82.

Е, не всичко е перфектно. Анди Франклин закъса след като забеляза образуването на локвичка масло под неговия Zenos на една бензиностанция. За щастие това се случи близо до дома на родителите на Анди, затова той успя да избута колата до там и да изчака намесата на механиците на Zenos. Оказа се, че камъче е пробило маслената охладителна система, което нямаше как да бъде поправено на място. Въпреки минаването през фабриката за поправка, колата беше при нас за няколко дни. Страхотно обслужване от една компания, която е по-професионална от опита и годините на съществуване. 

Новият брой!

Прочетете още

  • 48 50 неща, които трябва да направите, докато сте живи - списъкът на TopGear с 50-те автомобилни неща, които трябва да карате, направите или преживеете... плюс някой съвсем откачени и шантави идеи! Даже ви съветваме къде и как точно!
  • 49 Mercedes-AMG GT R - покорителят на Ринга се справя с писта Портимао
  • 66 Караме прототипа Audi R18 LMP1 от тази година
  • 88 Хвърляме стотици Porsche-та върху ледена нирвана... по пътя към върховно удоволствие
  • 110 Секретен тест пилот на TopGear проверява Performante за Lamborghini
  • Тестове
  • 08 Nismo GT-R - най-бързият и брутален Nissan, със също толкова брутална цена
  • 12 Mini Cooper S Countryman - порасналото и узряло ново поколение много добре знае какво искат клиентите
  • 16 Volvo V90 Cross Country - шведски автомобил, който ви насърчава да се отдадете на приключения сега
  • 20 Ford Focus RS Mountune - връща се по-шумен, по-мощен и по-атлетичен след спортен лагер
  • 22 Aston Martin Vanquish S - с голяма доза емоция се сбогуваме с атмосферните модели на Aston Martin
  • 24 Toyota GT86 - специален автомобил без много мощност в среда с много по-напудрени хот хечове
  • 26 BMW X5 M50d - лети като бензиновия М и харчи колкото седан
  • 28 Ford Kuga - напълно трансформираният SUV навлезе в топ водите с изпълнение Vignale
  • 30 VW Passat Variant GTE - електрическото бъдеще на Volkswagen вече започна
  • Стартер
  • 32 Специалната връзка между Англия и Америка изглежда добре през погледа на Lucra
  • 36 Нов метал от Детройт и CES 2017 - VW Tiguan Allspace, Lexus LS, Bentley Continental Supersports, Porsche 911 GTS, Audi Q8, Faraday Future FF 91, Chrysler Portal, Toyota Concept-i
  • 40 Топ 9 - Снегоустойчиви превозни средства
  • 42 Прогрес Репорт - Skoda Favorit vs Skoda Fabia
  • 44 VW I.D Buzz: словесна битка - ретро шик или модерна имитация?
  • Гараж
  • 119 Mercedes-Benz
  • 120 Ford Focus RS
  • 120 Opel Astra ST
  • 121 Porsche 911 C4S
  • 122 VW Caravelle

Препоръчваме ви!