Тест: Що е то Zenos E10 S

Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица

Тестове

| 20 Декември 2016

1/9

Цена: 32 995/39 995 – 74 250/90 003 лв.

Модел: E10 S

Шофьор: Джак Рикс

1999 см3, 4-цил. турбо, задно, 250 к.с., задно, 250 к.с., 401 Нм

6,1 л/100 км, 190 г/км СО2

0-100 км/ч за 4,0 сек

233 км/ч, 850 кг

 

 

Наречете ме повърхностен, но зеленият цвят в стил Жабока Кърмит хич не пасваше на облеклото ми. За щастие имахме възможност да сменим панелите на колата, затова реших да се разходя до фабриката в Норфолк и да получа малко по-неутрални цветове.

Стъклено подсилените пластмасови панели ограничават разходите при катастрофа. Смяната им е толкова лесна, че всяка маймуна с гаечен ключ (като мен, например) може да се справи. Новите панели и тъмно черната долна част на каросерията променят целия облик. Цената на удоволствието все още не е известна.

По ирония на съдбата, след като обиколихме задвижваната от изцяло човешка мощ поточна линия, това, което се намира под тези панели най-силно ни впечатли. Гръбнакът на шасито, например, е продукт на една от най-мащабните процедури по пресоване в цялата автомобилна индустрия. А основната предна и задна вътрешна преграда, заедно с пода и рамката на шасито са произведени от рециклирани карбонови пластове, обграждащи полипропиленово ядро. Тази комбинация притежава 70% от силата на чистия карбон, но е на 1/10-та от цената.

След появяването на Е10 в телевизионния TopGear, интересът към марката никога не е бил по-висок. Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица, като през следващия март се очаква капацитетът да бъде увеличен до три коли седмично. Вече повече от 100 бройки са продадени, докато през 2015 година бяха закупени 50 автомобила, а през 2016 – 82.

Е, не всичко е перфектно. Анди Франклин закъса след като забеляза образуването на локвичка масло под неговия Zenos на една бензиностанция. За щастие това се случи близо до дома на родителите на Анди, затова той успя да избута колата до там и да изчака намесата на механиците на Zenos. Оказа се, че камъче е пробило маслената охладителна система, което нямаше как да бъде поправено на място. Въпреки минаването през фабриката за поправка, колата беше при нас за няколко дни. Страхотно обслужване от една компания, която е по-професионална от опита и годините на съществуване. 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!