Тест: Що е то Zenos E10 S

Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица

Тестове

| 20 Декември 2016

1/9

Цена: 32 995/39 995 – 74 250/90 003 лв.

Модел: E10 S

Шофьор: Джак Рикс

1999 см3, 4-цил. турбо, задно, 250 к.с., задно, 250 к.с., 401 Нм

6,1 л/100 км, 190 г/км СО2

0-100 км/ч за 4,0 сек

233 км/ч, 850 кг

 

 

Наречете ме повърхностен, но зеленият цвят в стил Жабока Кърмит хич не пасваше на облеклото ми. За щастие имахме възможност да сменим панелите на колата, затова реших да се разходя до фабриката в Норфолк и да получа малко по-неутрални цветове.

Стъклено подсилените пластмасови панели ограничават разходите при катастрофа. Смяната им е толкова лесна, че всяка маймуна с гаечен ключ (като мен, например) може да се справи. Новите панели и тъмно черната долна част на каросерията променят целия облик. Цената на удоволствието все още не е известна.

По ирония на съдбата, след като обиколихме задвижваната от изцяло човешка мощ поточна линия, това, което се намира под тези панели най-силно ни впечатли. Гръбнакът на шасито, например, е продукт на една от най-мащабните процедури по пресоване в цялата автомобилна индустрия. А основната предна и задна вътрешна преграда, заедно с пода и рамката на шасито са произведени от рециклирани карбонови пластове, обграждащи полипропиленово ядро. Тази комбинация притежава 70% от силата на чистия карбон, но е на 1/10-та от цената.

След появяването на Е10 в телевизионния TopGear, интересът към марката никога не е бил по-висок. Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица, като през следващия март се очаква капацитетът да бъде увеличен до три коли седмично. Вече повече от 100 бройки са продадени, докато през 2015 година бяха закупени 50 автомобила, а през 2016 – 82.

Е, не всичко е перфектно. Анди Франклин закъса след като забеляза образуването на локвичка масло под неговия Zenos на една бензиностанция. За щастие това се случи близо до дома на родителите на Анди, затова той успя да избута колата до там и да изчака намесата на механиците на Zenos. Оказа се, че камъче е пробило маслената охладителна система, което нямаше как да бъде поправено на място. Въпреки минаването през фабриката за поправка, колата беше при нас за няколко дни. Страхотно обслужване от една компания, която е по-професионална от опита и годините на съществуване. 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 08 Десет неща, които научихме този месец
  • 44 Бързи и Яростни Експо - така празнуваме 10 години
  • 54 Fast & Furious 8
  • 60 Бензин - история за автомобили, любов и рок, разказана от Асен Блатечки
  • 68 Крис Харис кара Bugatti Chiron - от време на време човечеството надскача себе си
  • 82 Човекът, който промени света - Волфганг Дюрхмайер
  • 86 McLaren 720S - новият начин на мислене на хипер-англичаните
  • 94 Новото Discovery - тестван на лимита по път, кал, скали, пясък и сняг
  • 110 BMW M2 в търсене на перфектния път за каране в България
  • 116 The M Meeting - където най-мощната буква на света се претворява в ///Магия...
  • Стартер
  • 24 Дарио Франкити - моят автомобилен живот
  • 25 Най-лошите специални моторспорт доработки
  • 27 Грозната сестра на Bentayga и курс за начинаещи с Apple CarPlay
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Stelvio - бързо, удобно и практично
  • 34 Honda Civic 1,5 - радикално променена визия и техника, за по-добра кола?
  • 36 Bentley Continental Supersports - повече мощност и повече лукс за перфектното Bentley?
  • 38 Renault Clio 1,2 TCe - по-красив и с правилна комбинация от двигател и кутия
  • 40 VW Golf GTE - дигитализираният Golf вече е в България
  • 42 Mini Countryman - максимум емоции и необикновени предизвикателства
  • 43 Volvo V90 Cross Country - бягство сред природата
  • Гараж
  • 119 VW Caravelle - караме ван в закрит паркинг
  • 120 BMW 530d xDrive Luxury - най-накрая и българският TG гараж има какво да прибере
  • 122 Porsche 911 C4S - перфектната семейна спортна кола и голямото зимно оръжие

Препоръчваме ви!