Тест: Що е то Zenos E10 S

Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица

Тестове

| 20 Декември 2016

1/9

Цена: 32 995/39 995 – 74 250/90 003 лв.

Модел: E10 S

Шофьор: Джак Рикс

1999 см3, 4-цил. турбо, задно, 250 к.с., задно, 250 к.с., 401 Нм

6,1 л/100 км, 190 г/км СО2

0-100 км/ч за 4,0 сек

233 км/ч, 850 кг

 

 

Наречете ме повърхностен, но зеленият цвят в стил Жабока Кърмит хич не пасваше на облеклото ми. За щастие имахме възможност да сменим панелите на колата, затова реших да се разходя до фабриката в Норфолк и да получа малко по-неутрални цветове.

Стъклено подсилените пластмасови панели ограничават разходите при катастрофа. Смяната им е толкова лесна, че всяка маймуна с гаечен ключ (като мен, например) може да се справи. Новите панели и тъмно черната долна част на каросерията променят целия облик. Цената на удоволствието все още не е известна.

По ирония на съдбата, след като обиколихме задвижваната от изцяло човешка мощ поточна линия, това, което се намира под тези панели най-силно ни впечатли. Гръбнакът на шасито, например, е продукт на една от най-мащабните процедури по пресоване в цялата автомобилна индустрия. А основната предна и задна вътрешна преграда, заедно с пода и рамката на шасито са произведени от рециклирани карбонови пластове, обграждащи полипропиленово ядро. Тази комбинация притежава 70% от силата на чистия карбон, но е на 1/10-та от цената.

След появяването на Е10 в телевизионния TopGear, интересът към марката никога не е бил по-висок. Всеки тест драйв е резервиран отдавна, а в момента компанията произвежда по две коли на седмица, като през следващия март се очаква капацитетът да бъде увеличен до три коли седмично. Вече повече от 100 бройки са продадени, докато през 2015 година бяха закупени 50 автомобила, а през 2016 – 82.

Е, не всичко е перфектно. Анди Франклин закъса след като забеляза образуването на локвичка масло под неговия Zenos на една бензиностанция. За щастие това се случи близо до дома на родителите на Анди, затова той успя да избута колата до там и да изчака намесата на механиците на Zenos. Оказа се, че камъче е пробило маслената охладителна система, което нямаше как да бъде поправено на място. Въпреки минаването през фабриката за поправка, колата беше при нас за няколко дни. Страхотно обслужване от една компания, която е по-професионална от опита и годините на съществуване. 


Новият брой!

Прочетете още

  • 09 Десет неща, които научихме този месец
  • 46 Ford GT
  • 57 McLaren 720S
  • 68 Моторспортът през 2027
  • 78 AMG GT R срещу 911 GT3 RS срещу BMW M4 GTS
  • 88 Летящата кола
  • 94 Porsche на пистата "Истанбул Парк"
  • 100 Наследството на Aston Martin
  • 108 Фамозното "Премиум Рали"
  • 114 Луда надпревара
  • Стартер
  • 24 Автомобилният живот на Мат Леблан
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Giulia QV срещу BMW M4 Competition
  • 33 Volkswagen Golf R
  • 34 Opel Insignia
  • 37 BMW X6 xDrive50i
  • 38 Porsche Road Tour 2017
  • 42 Porsche 911 GT3
  • Гараж
  • 119 Citroen C3
  • 120 McLaren 570GT и Aston Martin DB11
  • 122 BMW 530d xDrive Luxury

Препоръчваме ви!