Audi направиха показно на бъдещите си техногии с Q8

Флагманът на SUV гамата на компанията идва с форма на купе, по-луксозен е от всяко Audi до сега и демонстрира силата на компанията по отношение на технологии и дизайн.

Новини

| 10 Януари 2017

1/42

Ето, че и първата по-сериозно очаквана поява по време на 2017 NAIAS в Детройт е факт - Q8 Concept е пред вас от плът и кръв и представя първите стъпки на Audi към пълноразмерните SUV купета, като предвещава продуктов модел през 2018.

Audi Q8 комбинира спортните и секси линии на купе, с цялата функционалност на класическите SUV-ове, а благодарение на дългото междуосие наклонената задна линия на тавана не намалява пространството за пасажерите отзад.

"Концепцията демонстрира силата на нашия бранд по отношение на технологиите и дизайна, като също така предоставя и поглед към бъдещ пълноразмерен SUV. Със следващата генерация решения за визуализация и контрол даваме възможност на клиентите да изпитат свързаността по изцяло нов начин."

Дизайнът Audi описват доста сложно... както и изглежда, но снимките говорят достатъчно. Това, което загатнаха зад стъклата на фаровете са матрични LED светлини за по-висока резолюция на осветяване и по-добър контрол на светлинния сноп.

Г-н Вогенрайтер говори за контактния аналогов head-up дисплей, за който от Audi казват, че е най-големия в автомобилната индустрия и ще бъде за първи път предлаган в новата генерация А7. Също така в Q8 представят и нова версия на виртуалния кокпит на компанията, който вече включва още нови функции и по-висока разделителна способност. Още няколко други дисплея, интегрирани в т.нар. "черен панел" на централната конзола се използват за контрол на инфотеймънт системата и настройките на автомобила.

Говорейки за интериора, той предлага "разхитително пространство за четири човека", седящи в четири отделени седалки, направени от сегменти, които изглеждат като отделни геометрични тела за страничните опори и подглавниците.

Въпреки, че е концепция, Q8 използва технологии, които вече са готови за серийно производство. Мощността идва от plug-in хибридна система, която комбинира 3-литров бензинов двигател с турбо, осем-степенна автоматична кутия и електрически мотор. Максималната мощност на системата достига 450 конски сили и 700 Нм въртящ момент. Audi твърдят, че Q8 ускорява от 0 до 100 за 5,4 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/ч. На хартия харчи 2,3 литра на 100 км, но все пак всички знаем как се смятат тези цифри...

Задвижването използва литиево-йонна батерия разположена отзад с капацитет от 17,9 kWh, която може да предостави електрическа автономия от 60 километра, което прави общия обхват на автомобила с едно зареждане 1000 километра. Пълния заряд на батериите от 7,2 kW източник отнема около два часа и половина.

Audi казват, че Quattro задвижването на четирите колела доставя мощността от хибридната система до всички колела със страхотен контрол, като спирачките се намесват върху вътрешните колела в завой, за да увеличат динамиката и стабилността. На разположение е и система за адаптивно въздушно окачване, с възможност за промяна на твърдостта и височината на автомобила.

Бъдещето изглежда готино според Audi и едно е сигурно - BMW X5, Mercedes GLE Coupe, Porsche Cayenne и Range Rover Sport трябва вече да се притесняват от още един конкурент - Audi Q8.

 

 

 

Новият брой!

Прочетете още

  • 48 50 неща, които трябва да направите, докато сте живи - списъкът на TopGear с 50-те автомобилни неща, които трябва да карате, направите или преживеете... плюс някой съвсем откачени и шантави идеи! Даже ви съветваме къде и как точно!
  • 49 Mercedes-AMG GT R - покорителят на Ринга се справя с писта Портимао
  • 66 Караме прототипа Audi R18 LMP1 от тази година
  • 88 Хвърляме стотици Porsche-та върху ледена нирвана... по пътя към върховно удоволствие
  • 110 Секретен тест пилот на TopGear проверява Performante за Lamborghini
  • Тестове
  • 08 Nismo GT-R - най-бързият и брутален Nissan, със също толкова брутална цена
  • 12 Mini Cooper S Countryman - порасналото и узряло ново поколение много добре знае какво искат клиентите
  • 16 Volvo V90 Cross Country - шведски автомобил, който ви насърчава да се отдадете на приключения сега
  • 20 Ford Focus RS Mountune - връща се по-шумен, по-мощен и по-атлетичен след спортен лагер
  • 22 Aston Martin Vanquish S - с голяма доза емоция се сбогуваме с атмосферните модели на Aston Martin
  • 24 Toyota GT86 - специален автомобил без много мощност в среда с много по-напудрени хот хечове
  • 26 BMW X5 M50d - лети като бензиновия М и харчи колкото седан
  • 28 Ford Kuga - напълно трансформираният SUV навлезе в топ водите с изпълнение Vignale
  • 30 VW Passat Variant GTE - електрическото бъдеще на Volkswagen вече започна
  • Стартер
  • 32 Специалната връзка между Англия и Америка изглежда добре през погледа на Lucra
  • 36 Нов метал от Детройт и CES 2017 - VW Tiguan Allspace, Lexus LS, Bentley Continental Supersports, Porsche 911 GTS, Audi Q8, Faraday Future FF 91, Chrysler Portal, Toyota Concept-i
  • 40 Топ 9 - Снегоустойчиви превозни средства
  • 42 Прогрес Репорт - Skoda Favorit vs Skoda Fabia
  • 44 VW I.D Buzz: словесна битка - ретро шик или модерна имитация?
  • Гараж
  • 119 Mercedes-Benz
  • 120 Ford Focus RS
  • 120 Opel Astra ST
  • 121 Porsche 911 C4S
  • 122 VW Caravelle

Препоръчваме ви!