Audi направиха показно на бъдещите си техногии с Q8

Флагманът на SUV гамата на компанията идва с форма на купе, по-луксозен е от всяко Audi до сега и демонстрира силата на компанията по отношение на технологии и дизайн.

Новини

| 10 Януари 2017

1/42

Ето, че и първата по-сериозно очаквана поява по време на 2017 NAIAS в Детройт е факт - Q8 Concept е пред вас от плът и кръв и представя първите стъпки на Audi към пълноразмерните SUV купета, като предвещава продуктов модел през 2018.

Audi Q8 комбинира спортните и секси линии на купе, с цялата функционалност на класическите SUV-ове, а благодарение на дългото междуосие наклонената задна линия на тавана не намалява пространството за пасажерите отзад.

"Концепцията демонстрира силата на нашия бранд по отношение на технологиите и дизайна, като също така предоставя и поглед към бъдещ пълноразмерен SUV. Със следващата генерация решения за визуализация и контрол даваме възможност на клиентите да изпитат свързаността по изцяло нов начин."

Дизайнът Audi описват доста сложно... както и изглежда, но снимките говорят достатъчно. Това, което загатнаха зад стъклата на фаровете са матрични LED светлини за по-висока резолюция на осветяване и по-добър контрол на светлинния сноп.

Г-н Вогенрайтер говори за контактния аналогов head-up дисплей, за който от Audi казват, че е най-големия в автомобилната индустрия и ще бъде за първи път предлаган в новата генерация А7. Също така в Q8 представят и нова версия на виртуалния кокпит на компанията, който вече включва още нови функции и по-висока разделителна способност. Още няколко други дисплея, интегрирани в т.нар. "черен панел" на централната конзола се използват за контрол на инфотеймънт системата и настройките на автомобила.

Говорейки за интериора, той предлага "разхитително пространство за четири човека", седящи в четири отделени седалки, направени от сегменти, които изглеждат като отделни геометрични тела за страничните опори и подглавниците.

Въпреки, че е концепция, Q8 използва технологии, които вече са готови за серийно производство. Мощността идва от plug-in хибридна система, която комбинира 3-литров бензинов двигател с турбо, осем-степенна автоматична кутия и електрически мотор. Максималната мощност на системата достига 450 конски сили и 700 Нм въртящ момент. Audi твърдят, че Q8 ускорява от 0 до 100 за 5,4 секунди и има електронно ограничена максимална скорост от 250 км/ч. На хартия харчи 2,3 литра на 100 км, но все пак всички знаем как се смятат тези цифри...

Задвижването използва литиево-йонна батерия разположена отзад с капацитет от 17,9 kWh, която може да предостави електрическа автономия от 60 километра, което прави общия обхват на автомобила с едно зареждане 1000 километра. Пълния заряд на батериите от 7,2 kW източник отнема около два часа и половина.

Audi казват, че Quattro задвижването на четирите колела доставя мощността от хибридната система до всички колела със страхотен контрол, като спирачките се намесват върху вътрешните колела в завой, за да увеличат динамиката и стабилността. На разположение е и система за адаптивно въздушно окачване, с възможност за промяна на твърдостта и височината на автомобила.

Бъдещето изглежда готино според Audi и едно е сигурно - BMW X5, Mercedes GLE Coupe, Porsche Cayenne и Range Rover Sport трябва вече да се притесняват от още един конкурент - Audi Q8.

 

 

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 08 Десет неща, които научихме този месец
  • 44 Бързи и Яростни Експо - така празнуваме 10 години
  • 54 Fast & Furious 8
  • 60 Бензин - история за автомобили, любов и рок, разказана от Асен Блатечки
  • 68 Крис Харис кара Bugatti Chiron - от време на време човечеството надскача себе си
  • 82 Човекът, който промени света - Волфганг Дюрхмайер
  • 86 McLaren 720S - новият начин на мислене на хипер-англичаните
  • 94 Новото Discovery - тестван на лимита по път, кал, скали, пясък и сняг
  • 110 BMW M2 в търсене на перфектния път за каране в България
  • 116 The M Meeting - където най-мощната буква на света се претворява в ///Магия...
  • Стартер
  • 24 Дарио Франкити - моят автомобилен живот
  • 25 Най-лошите специални моторспорт доработки
  • 27 Грозната сестра на Bentayga и курс за начинаещи с Apple CarPlay
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Stelvio - бързо, удобно и практично
  • 34 Honda Civic 1,5 - радикално променена визия и техника, за по-добра кола?
  • 36 Bentley Continental Supersports - повече мощност и повече лукс за перфектното Bentley?
  • 38 Renault Clio 1,2 TCe - по-красив и с правилна комбинация от двигател и кутия
  • 40 VW Golf GTE - дигитализираният Golf вече е в България
  • 42 Mini Countryman - максимум емоции и необикновени предизвикателства
  • 43 Volvo V90 Cross Country - бягство сред природата
  • Гараж
  • 119 VW Caravelle - караме ван в закрит паркинг
  • 120 BMW 530d xDrive Luxury - най-накрая и българският TG гараж има какво да прибере
  • 122 Porsche 911 C4S - перфектната семейна спортна кола и голямото зимно оръжие

Препоръчваме ви!