Subaru обновиха визията и технологиите в емблематичните WRX и STI

... за онези, които искат да возят децата и приятелите по рали отсечките в планината.

Новини

| 12 Януари 2017

1/25

Когато говорим за практични спортни коли с рали гени, носещи скорост на всякакви настилки, една от първите идеи, които изплуват е Subaru WRX STI. Със своите дългогодишни традиции в рали спорта японците са си извоювали уважението на голям брой автомобилисти и това е напълно заслужено.

Фейслифтът на моделите носи по-агресивна визия, особено с по-ръбатата решетка и фарове, а по-големия въздуховод за интеркулера направо си изглежда готов за WRC. Нощно време по рали отсечките "пилотите" ще виждат по-добре пътя благодарение на новите завиващи LED светлини, които са на разположение за WRX Limited и всички версии на STI.

Във вътрешността пътниците могат да намерят много подобряващи живота промени. Мултимедийния дисплей на таблото нараства от 4,3 на 5,9 инча, материалите и сглобките в интериора са подобрени, а шумоизолацията е станала по-добра, благодарение на по-дебелите стъкла, по-сериозните уплътнения и по-масивното захващане на челното стъкло.

WRX запазва 2-литровия турбо боксер с 268 конски сили, симетричното задвижване на четирите колела и Active TorqueVectoring-а, а като опция, освен механичната 6-степенна предавателна кутия, се предлага и спортна вариаторна кутия Sport Lineartronic® CVTс ръчен режим. В допълнение WRX получава нови настройки на предното и задното окачване за по-добро поведение и комфорт, без да се нарушава отличната управляемост. Subaru значително са подобрили усещането при работа с 6-степенната ръчна кутия, заедно с нов дизайн и намалено триене, както и по-плавна работа на съединителя. Електрическия усилвател на волана е ревизиран, за да даде още по-плавно и по-натурално усещане. Опционалния Performance пакет за WRX Premium допълва рали чертите на модела с електрически Recaro седалки, червени спирачни апарати и по-високо ниво JURID накладки, заедно с нови 18-инчови джанти с двойни спици, като опцията дори премахва люка на тавана, за да намали теглото.

STI също остава със старата мощност от малко над 300 конски сили от 2,5-литров турбо боксер, но освен ревизирано като WRX окачване, получава и нови настройки на централния диференциал, който, за разлика от преди, вместо комбинация от механично и електронно управление, вече използва изцяло електронна концепция за по-бърза и плавна реакция. Освен няколкото режима на работа на симетричната система за задвижване на четирите колела, шофьорът разполага и с Active Torque Vectoring и Multi-Mode Vehicle Dynamics Control, като последното и идея си нямаме какво е. За първи път в модела се вграждат 19-инчови колела с Y-образни спици и гуми 245/35 R 19, които носят със себе си и по-добро представяне по завоите и по-агресивна стойка. Значително подобрени са и спирачките, като зад жълтата боя се крият подобрена система Brembo Performance с 6-бутални апарати отпред и 2-бутални отзад, "стискащи" по-големи перфорирани дискове с нови, по-големи като площ накладки, за по-добро усещане и устойчивост на топлина.

И така, въпреки тежките последни години и смазващата конкуренция на множеството готини играчки, които се появиха в този клас, очевидно Subaru не се отказват от това да подобряват своите WRX и STI. Дали новите им версии ще са достатъчно добри, за да се борят с Focus RS, Audi S3 и BMW M240i? Интересно ни е да видим... 

Коментари добави коментар »

#1

онг

12.01.2017 | 11:47

Субару почват да изостават много значително от конкуренцията и ще продължат, докато не сложат новия двигател от WRX в STI... За жалост. STi в основата си е непроменен в последното десетилетие... Жалко

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 08 Десет неща, които научихме този месец
  • 44 Бързи и Яростни Експо - така празнуваме 10 години
  • 54 Fast & Furious 8
  • 60 Бензин - история за автомобили, любов и рок, разказана от Асен Блатечки
  • 68 Крис Харис кара Bugatti Chiron - от време на време човечеството надскача себе си
  • 82 Човекът, който промени света - Волфганг Дюрхмайер
  • 86 McLaren 720S - новият начин на мислене на хипер-англичаните
  • 94 Новото Discovery - тестван на лимита по път, кал, скали, пясък и сняг
  • 110 BMW M2 в търсене на перфектния път за каране в България
  • 116 The M Meeting - където най-мощната буква на света се претворява в ///Магия...
  • Стартер
  • 24 Дарио Франкити - моят автомобилен живот
  • 25 Най-лошите специални моторспорт доработки
  • 27 Грозната сестра на Bentayga и курс за начинаещи с Apple CarPlay
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Stelvio - бързо, удобно и практично
  • 34 Honda Civic 1,5 - радикално променена визия и техника, за по-добра кола?
  • 36 Bentley Continental Supersports - повече мощност и повече лукс за перфектното Bentley?
  • 38 Renault Clio 1,2 TCe - по-красив и с правилна комбинация от двигател и кутия
  • 40 VW Golf GTE - дигитализираният Golf вече е в България
  • 42 Mini Countryman - максимум емоции и необикновени предизвикателства
  • 43 Volvo V90 Cross Country - бягство сред природата
  • Гараж
  • 119 VW Caravelle - караме ван в закрит паркинг
  • 120 BMW 530d xDrive Luxury - най-накрая и българският TG гараж има какво да прибере
  • 122 Porsche 911 C4S - перфектната семейна спортна кола и голямото зимно оръжие

Препоръчваме ви!