Subaru обновиха визията и технологиите в емблематичните WRX и STI

... за онези, които искат да возят децата и приятелите по рали отсечките в планината.

Новини

| 12 Януари 2017

1/25

Когато говорим за практични спортни коли с рали гени, носещи скорост на всякакви настилки, една от първите идеи, които изплуват е Subaru WRX STI. Със своите дългогодишни традиции в рали спорта японците са си извоювали уважението на голям брой автомобилисти и това е напълно заслужено.

Фейслифтът на моделите носи по-агресивна визия, особено с по-ръбатата решетка и фарове, а по-големия въздуховод за интеркулера направо си изглежда готов за WRC. Нощно време по рали отсечките "пилотите" ще виждат по-добре пътя благодарение на новите завиващи LED светлини, които са на разположение за WRX Limited и всички версии на STI.

Във вътрешността пътниците могат да намерят много подобряващи живота промени. Мултимедийния дисплей на таблото нараства от 4,3 на 5,9 инча, материалите и сглобките в интериора са подобрени, а шумоизолацията е станала по-добра, благодарение на по-дебелите стъкла, по-сериозните уплътнения и по-масивното захващане на челното стъкло.

WRX запазва 2-литровия турбо боксер с 268 конски сили, симетричното задвижване на четирите колела и Active TorqueVectoring-а, а като опция, освен механичната 6-степенна предавателна кутия, се предлага и спортна вариаторна кутия Sport Lineartronic® CVTс ръчен режим. В допълнение WRX получава нови настройки на предното и задното окачване за по-добро поведение и комфорт, без да се нарушава отличната управляемост. Subaru значително са подобрили усещането при работа с 6-степенната ръчна кутия, заедно с нов дизайн и намалено триене, както и по-плавна работа на съединителя. Електрическия усилвател на волана е ревизиран, за да даде още по-плавно и по-натурално усещане. Опционалния Performance пакет за WRX Premium допълва рали чертите на модела с електрически Recaro седалки, червени спирачни апарати и по-високо ниво JURID накладки, заедно с нови 18-инчови джанти с двойни спици, като опцията дори премахва люка на тавана, за да намали теглото.

STI също остава със старата мощност от малко над 300 конски сили от 2,5-литров турбо боксер, но освен ревизирано като WRX окачване, получава и нови настройки на централния диференциал, който, за разлика от преди, вместо комбинация от механично и електронно управление, вече използва изцяло електронна концепция за по-бърза и плавна реакция. Освен няколкото режима на работа на симетричната система за задвижване на четирите колела, шофьорът разполага и с Active Torque Vectoring и Multi-Mode Vehicle Dynamics Control, като последното и идея си нямаме какво е. За първи път в модела се вграждат 19-инчови колела с Y-образни спици и гуми 245/35 R 19, които носят със себе си и по-добро представяне по завоите и по-агресивна стойка. Значително подобрени са и спирачките, като зад жълтата боя се крият подобрена система Brembo Performance с 6-бутални апарати отпред и 2-бутални отзад, "стискащи" по-големи перфорирани дискове с нови, по-големи като площ накладки, за по-добро усещане и устойчивост на топлина.

И така, въпреки тежките последни години и смазващата конкуренция на множеството готини играчки, които се появиха в този клас, очевидно Subaru не се отказват от това да подобряват своите WRX и STI. Дали новите им версии ще са достатъчно добри, за да се борят с Focus RS, Audi S3 и BMW M240i? Интересно ни е да видим... 

Коментари добави коментар »

#1

онг

12.01.2017 | 11:47

Субару почват да изостават много значително от конкуренцията и ще продължат, докато не сложат новия двигател от WRX в STI... За жалост. STi в основата си е непроменен в последното десетилетие... Жалко

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!