TopGear и Ferrari 812 Superfast интимно в Женева

Срещнахме се с нея... отблизо... и беше супер вълнуващо и специално!

Новини

| 20 Март 2017

1/26

"Най-доброто Ferrari е следващото", като това, казано от Енцо Ферари, звучи актуално при разкриването на всеки един нов модел в историята на компанията до сега - 70 години след създаването и. Автосалонът в Женева е изключително специално място и въпреки, че не е най-големия, или най-скъпия, или най-помпозния, е добил иконичен образ в съзнанието на всички автомобилисти, като мястото, на което всеки автомобилен производител представя най-специалните си творения. Тази година не направи изключение, защото, както ви показахме, всички се бяха подготвили с изключителни произведения. Едно обаче се открояваше. Една премиера бе толкова специална, че Женева и света замлъкнаха в нейна чест. Един автомобил и изключителната страст на компанията, стояща зад създаването му засенчиха всички по време на тазгодишното изложение. Наистина, не преувеличаваме, нямаше представяне и щанд, които да привличаха толкова внимание, да създават такава емоция и усещания, колкото тези на Ferrari. Не случайно това се случва по този начин точно там, не случайно независимо от всичко Ferrari има такъв статут и имидж, несравним с нито една друга автомобилна компания на планетата. 

812 Superfast е най-мощното Ferrari правено някога, запазва всяка една от очарователните и пленяващи характеристики на творенията от Маранело и за пореден път виждаме божествено красива и безпощадно способна скулптура, произведение на изключителна инженерна мисъл и творческо изящество.

Отново ставаме свидетели на представянето на изобилие от иновативни решения, които правят автомобила вълнуващ за каране на пътя и пистата и същевременно още по-комфортен, за да позволи на своите собственици да се наслаждават на цялостното преживяване от притежанието и употребата му като класическо Gran Turismo.

Е, Ferrari едно време "строяха" своите автомобили около двигателите си, и като изключим факта, че днес всичко останало е светлинни години напред, двигателите все още остават сърцето на страстната италианска компания! Във времена на даунсайзинг, борба за намаляване на разхода на гориво и вредните емисии, 812 носи атмосферен! 6,5-литров V12, който генерира умопомрачителните 800 конски сили, абсолютен еталон за автомобил с предно-централно разположен двигател, върти се до почти 9000 об/мин и вече в ушите ни отеква апокалиптичния тътен, който въздухът преминаващ през него ще дарява на душите ни! Това са 123 конски сили на литър работен обем, а всички тези цифри са такива, каквито никоя друга кола в света с разположен отпред двигател никога не е достигала! Въртящия момент е 718 Нм при 7000 об/мин, 80% от които са налични още при 3500 оборота, което подобрява значително ежедневната използваемост. Всичко това идва благодарение на нова инжекционна система с 350 бара налягане и променлива геометрия на всмукателния тракт, реално вдъхновена от тези в атмосферните двигатели във F1. По-късите предавателни числа на трансмисията с два съединителя, комбинирана с по-късите смени на предавките допълнително изострят отзивчивостта на колата, правейки я още по-брутална и вълнуваща.

Естествено, тези цифри водят и до умопомрачаваща динамика - ускорението до 100 се случва за 2,9 секунди, а скоростта стремглаво расте чак до над 340 км/ч, като сме сигурни, че времето, което ще отнемат спринтовете до 200 и 300 км/ч ще бъдат дори по-впечатляващи. За да контролира всички тези характеристики и да държи под контрол 1500-те килограма, 812 Superfast е оборудвана с високотехнологични системи и компоненти, водещи до несравнимо поведение и управление. Това е и първото Ferrari, което ще използва електрически усилвател на волана, като се надяваме, в съответствие с безкомпромисния инженерен подход на Ferrari, това да не помрачи усещането и вълнуващото управление. За да се погрижат това да не се случи, те са се постарали новата система само да помогне в пълното използване на динамичния потенциал на колата, като интеграцията и със завиването на задния мост и всички системи за контрол на динамиката, включително последната 5-та версия на патентования "дрифт контрол", би трябвало да направи автомобила още по-лесен за контрол и още по-интригуващ за каране. В преследването на тази цел, Ferrari са стигнали още по-далеч. Заедно с всичко, което споменахме, те интегрират в новия автомобил неща наречени Ferrari Peak Performance (FPP) и Ferrari Power Oversteer (FPO), които осъзнавайки колко близо сте до лимита на сцеплението или колко сте преминали отвъд, променят усилието във волана и пресъздават обратна връзка с гумите, която да даде на своя шофьор информация, допринасяща за още по-вълнуваща и информативна връзка между човек и машина. Признаваме, че това ни звучи малко синтетично и изкуствено, но не мислим, че Ferrari биха си позволили да рискуват дори малко в тази посока. 

По отношение на стайлинга, 812 Superfast залага на пропорции идентични с тези на F12 като новата визия подчертава изключителната динамика с красиви линии и забележителни пропорции. Издигащата се нагоре странична линия подчертава величествено високата задница, напомняща за 365 GTB4 от 1969, а впечатляващо мускулести калници говорят красноречиво за мощността и агресията, гарантирани от изключителния двигател. LED светлините отпред, заедно с отворите за въздух на капака и неговите извивки допълнително подчертават леговището на звяра, а огромната "паст" заявява ясно жаждата за всяка хапка асфалт попаднала пред новата Berlinetta. Отзад, вдъхновени от традициите на Ferrari намираме 4 кръгли светлини, като в дизайна на задната част е наблегнато върху хоризонталните линии, които дават усещане за още по-широка и внушителна стойка.

Както при всички Ferrari-та, стилът и аеродинамиката са неразривно свързани в създаването на иновативни решения и форми. Мултифункционалната предна секция носи съвкупност от аеродинамични решения, включващи активни клапи под предницата и отвори в задната част на капака, които реализират безпрецедентен аеродинамичен байпас, за да увеличат притискането. Освен всичко останало можем да се насладим и на специален нов цвят наречен Rosso Settanta, който отбелязва 70-тата годишнина на компанията.

В интериорът, 812 Superfast е запазил изключителния комфорт и пространство, характерен за Berlinetta-ите на Ferrari, като е добавена щипка екстремизъм, който да отговаря на екстериорната визия. Таблото има по-спортно и радикално излъчване на основните прибори, съчетаващи блестящо чистото състезателно усещане с изящна елегантност. На разположение са нови спортни и ергономични седалки, както и нова инфотеймънт система и инструментални панели.

Наистина няма друга компания на планетата, която да създава толкова емоции при представяне на нов модел... и това се получава с всяко ново Ferrari. Точно когато си мислите, че няма как да измислят нещо по-брутално, радикално технологично и божествено красиво, Ferrari идват, вдигайки собствената си летва и поставяйки я на следващото недостижимо ниво. Добре дошло 812, ние нямаме търпение да те докоснем! 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!