Кабинката на бъдещето: Shell Concept

Ние казваме: ОК, това нещо няма да поставя нови рекорди за ускорение, но...

Тестове

| 01 Април 2017

1/5

Това не е кола, а движеща се теза за ограничаването на енергийните разходи. И да, прави сте ако предполагате, че става дума за градската кола Т25 на Гордън Мъри. Въпреки, че нито една марка не я е превърнала в серийна реалност след представянето през 2012, развойната дейност не е спирала. Гордън Мъри сключи ново партньорство с Shell и специалистите по двигатели от Geo Technology с цел търсене на нови способи за намаляване на вредните емисии.

Анди Джоунс е главен дизайнер във фирмата Gordon Murray Design. Той определя с наименованието „водопад на тегло“ следния процес - премахването на тегло от една зона на колата означава, че можеш да премахнеш още повече от друга. Затова няма неизследван вариант около корпуса, окачването, спирачките, управлението, ауспуха, охлаждането, интериора. На практика няма да откриете обеззвучаващи уплътнения. И така, теглото е свалено от 627 до 550 кг, което означава, че колата няма нужда и от серво за насочване на 13-цоловите гуми. Мощността е 43 коня, въртящият момент – 63 Нм, а максималната скорост стъпва на 160 км/ч.

Трицилиндровият мотор започна живота си в kei автомобил, но повечето от компонентите му са преработени. Shell използва и революционни смазочни материали, намаляващи триенето и увеличаващи ефикасността с 5%. Използваното масло е 0W-12, което има консистенцията на еспресо. Посланието на Shell е, че смазочните материали не трябва да бъдат пренебрегвани по пътя на ограничаването на вредните емисии.

А дали някой производител може да излезе на печалба с тази кола? Надявам се. Сапунерката събира трима възрастни, заедно със 160-литров багажник, който се увеличава до обем от 720 литра при свалянето на задните седалки. И въпреки това, колата е достатъчно събрана за да се помести върху маса за тенис на маса. Човек лесно се адаптира към централната шофьорска позиция, като най-бавно се свиква с нейната височина, напомняща на шофьорската седалка на ван.

Усещането при управление е различно от обичайното. Първоначално се чувстваш се уязвим, но се очаква Euro NCAP тестът да бъде с резултат от четири звезди. Шестте метра, нужни за един обратен завой са с два метра повече от миниатюрните черни лондонски таксита. Движението е гладко и изгладено, но задължително колата трябва да бъде използвана само в градски условия.

Машината може да изглежда странно, но идеята е гениална. Остава ни да се надяваме, че рано или късно ще влезе в серийно производство.

Оли Меридж

 

Данни

660 см3, 3 цил, задно, 43 к.с., 63 Нм

2,2 л/100 км, n/a г/км СО2

0-100 км/ч за 15,8 сек, 160 км/ч

550 кг

 

Присъда: Представете си, че реално тази кола е втора генерация на T25. Все още не е в серийно производство, но дизайнът е изключително оригинален

8/10


Новият брой!

Прочетете още

  • 09 Десет неща, които научихме този месец
  • 46 Ford GT
  • 57 McLaren 720S
  • 68 Моторспортът през 2027
  • 78 AMG GT R срещу 911 GT3 RS срещу BMW M4 GTS
  • 88 Летящата кола
  • 94 Porsche на пистата "Истанбул Парк"
  • 100 Наследството на Aston Martin
  • 108 Фамозното "Премиум Рали"
  • 114 Луда надпревара
  • Стартер
  • 24 Автомобилният живот на Мат Леблан
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Giulia QV срещу BMW M4 Competition
  • 33 Volkswagen Golf R
  • 34 Opel Insignia
  • 37 BMW X6 xDrive50i
  • 38 Porsche Road Tour 2017
  • 42 Porsche 911 GT3
  • Гараж
  • 119 Citroen C3
  • 120 McLaren 570GT и Aston Martin DB11
  • 122 BMW 530d xDrive Luxury

Препоръчваме ви!