Кабинката на бъдещето: Shell Concept

Ние казваме: ОК, това нещо няма да поставя нови рекорди за ускорение, но...

Тестове

| 01 Април 2017

1/5

Това не е кола, а движеща се теза за ограничаването на енергийните разходи. И да, прави сте ако предполагате, че става дума за градската кола Т25 на Гордън Мъри. Въпреки, че нито една марка не я е превърнала в серийна реалност след представянето през 2012, развойната дейност не е спирала. Гордън Мъри сключи ново партньорство с Shell и специалистите по двигатели от Geo Technology с цел търсене на нови способи за намаляване на вредните емисии.

Анди Джоунс е главен дизайнер във фирмата Gordon Murray Design. Той определя с наименованието „водопад на тегло“ следния процес - премахването на тегло от една зона на колата означава, че можеш да премахнеш още повече от друга. Затова няма неизследван вариант около корпуса, окачването, спирачките, управлението, ауспуха, охлаждането, интериора. На практика няма да откриете обеззвучаващи уплътнения. И така, теглото е свалено от 627 до 550 кг, което означава, че колата няма нужда и от серво за насочване на 13-цоловите гуми. Мощността е 43 коня, въртящият момент – 63 Нм, а максималната скорост стъпва на 160 км/ч.

Трицилиндровият мотор започна живота си в kei автомобил, но повечето от компонентите му са преработени. Shell използва и революционни смазочни материали, намаляващи триенето и увеличаващи ефикасността с 5%. Използваното масло е 0W-12, което има консистенцията на еспресо. Посланието на Shell е, че смазочните материали не трябва да бъдат пренебрегвани по пътя на ограничаването на вредните емисии.

А дали някой производител може да излезе на печалба с тази кола? Надявам се. Сапунерката събира трима възрастни, заедно със 160-литров багажник, който се увеличава до обем от 720 литра при свалянето на задните седалки. И въпреки това, колата е достатъчно събрана за да се помести върху маса за тенис на маса. Човек лесно се адаптира към централната шофьорска позиция, като най-бавно се свиква с нейната височина, напомняща на шофьорската седалка на ван.

Усещането при управление е различно от обичайното. Първоначално се чувстваш се уязвим, но се очаква Euro NCAP тестът да бъде с резултат от четири звезди. Шестте метра, нужни за един обратен завой са с два метра повече от миниатюрните черни лондонски таксита. Движението е гладко и изгладено, но задължително колата трябва да бъде използвана само в градски условия.

Машината може да изглежда странно, но идеята е гениална. Остава ни да се надяваме, че рано или късно ще влезе в серийно производство.

Оли Меридж

 

Данни

660 см3, 3 цил, задно, 43 к.с., 63 Нм

2,2 л/100 км, n/a г/км СО2

0-100 км/ч за 15,8 сек, 160 км/ч

550 кг

 

Присъда: Представете си, че реално тази кола е втора генерация на T25. Все още не е в серийно производство, но дизайнът е изключително оригинален

8/10

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!