Тест: Audi R8 Spyder

Ние казваме: Кабрио версията на Audi R8 губи от фокуса си, но ушите се радват на много по-голямо удоволствие

Тестове

| 02 Април 2017

1/14

Звукът. Това е най-важното за кабрио версиите на суперколи, нали? Защото във всички други категории става дума за компромис. Кабрио вариантите са по-бавни, по-скъпи и не толкова гъвкави в управлението.

Новата, втора генерация на Audi R8 Spyder с максималната си скорост от 320 км/ч и цена от 130 000 паунда (295 000 лв.) е поне две от тези неща. Но с голям V10 двигател, лишен от турбо компресори, този Spyder създава толкова силен звук, колкото можете да понесете при затворен покрив.

R8 и Huracan са сред все по-рядко срещаните суперколи с атмосферен мотор и сякаш затова шумът набира още по-високи оценки. Стигнете до червената линия на обротомера при смяната на всяка предавка и ще се почувствате все едно сте в професионална пистарка. Ревът на машината набира сила и интензивност докато усещането за скорост става все по-главозамайващо. Сменете предавките нагоре, например към четвърта, натискайте газта докато съзнанието ви не започне да протестира и ще усетите как звученето става по-басово, но не по-малко забавно или пристрастяващо. Независимо какъв е вашият подход при намаляване на скоростта – пускане на дросела или низходяща смяна на предавките – резултатът е сходен. Какафония от експлозии, която става още по-зрелищна ако наоколо има плоска настилка от която звукът да рикошира.

Да, понякога се чувствате като дете в кожата на възрастен. Но все пак именно така трябва да ви действа една суперкола. Особено тази, която е в най-елитната група. Тази група към която R8 се присъедини чрез най-новата си генерация.

Начинът по който се държи на пътя задължително я поставя в тази група. Е, както може да се очаква, резването на покрива и заместването му с парче плат оказва няколко негативни ефекта. Този Spyder е около една трета по-малко гъвкав (но пък е с 50%  по-твърд от първата генерация на R8 Spyder), докато покривът, механизмите и допълнителните подсилващи елементи увеличават теглото със 125 кг до сериозните 1720 кг. Окачването е подрязано за да компенсира по-голямата маса, но Spyder е проектиран да се управлява точно като купе версията, така че тук също се наблюдава баланс между острота и комфорт. Засега мощността е 540 к.с. в стандартната версия, докато Plus варианта с 610 к.с. тепърва трябва да дебютира официално.

С ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,6 сек, колата е повече от достатъчно бърза. Трябва да направите директно сравнение между двигателите за да видите някаква разлика, но хубавото при не толкова силния двигател е, че можете по-пълноценно да се наслаждавате на вашето R8 в рамките на първите четири предавки при нормална скорост за обикновения път. Да слушаш пеенето на атмосферния двигател е великолепно и все по-рядко удоволствие. Късите предавателни числа на стандартната, 7-степенна S tronic кутия с пера, дава възможност да се насладите на това удоволствие далеч от състезателните писти.

Ще ви е нужен доста скучен научен тест за да намерите разликите между версиите с мек и твърд покрив. За 1,7-тонна кола, този Spyder е необичайно гъвкав (поне след като преглътнете широчината, която идва малко в повече за ужасните второкласни британски пътища), а начинът по който се впуска в острите завои напомня на RS3.

Фактът, че мощна суперкола със средно разположен двигател е толкова лесна за каране, колкото хотхеч с преден двигател, се дължи на куатро системата за задвижване на четирите колела. Тя е задължителна при силните Audi машини, защото шефът на Audi Sport категорично отхвърли създаването на специална R8 версия със задно. Но за разлика от акцентиращите върху предния мост системи на по-малките RS модели,  тази с удоволствие може да изпраща всяка конска сила към задните колела.

Качете се в това R8 и още при запознанството си с него ще бъдете разглезени. Возията е мека, воланът е лек, а поведението е напълно приятелско. Колата е абсурдно лесна за бързо управление. До там, че веднага ще поискате да вдигнете залога чрез използване на по-сериозните шофьорски режими. Има два варианта за това: системата Drive Select работи като при всяко друго Audi – тя повишава агресията на двигателя и скоростната кутия, докато специалният спортен волан, който е сред екстрите, добавя Performance Mode бутон. Използването на настройки за мокро, сухо или сняг пък променят режима за контрол на стабилността.

При използване на най-динамичните настройки, R8 се съживява драматично. Перата изреждат предавките толкова бързо, колкото мозъкът е способен да възприеме, а съпротивата срещу недозавиване и готовността то да се преодолява чрез едва забележимо приплъзване на задницата създават неповторимо удоволствие. Лимитът остава разположен високо... може би, прекалено високо ако искате да атакувате на максимум, когато сте на обикновения път. В бързите виражи сцеплението е сякаш безкрайно. Макар и дълбоко заровено, под капака на R8 може да бъде открито и чувство за хумор. Потвърждението идва от артилерийския огън, съпровождащ смяната към втора предавка при влизането в остър завой, заобикалящ каменна стена.

За да усетите някакво по-голямо разклащане през проводника на кормилната щанга ще ви трябва доста неравна настилка, но и тогава трябва активно да го търсите. Единственият белег, че сте в кола с мек покрив е клатещото се огледало за задно виждане. По време на теста, това разклащане така и не се появи. Може би липсва известна пъргавина в сравнение с купето, но разликата трудно се забелязва. На пътя, този Spyder по никакъв начин не изглежда ощетен.

Поне що се отнася до динамиката. Има други, по-маловажни показатели, при които купето има сериозно предимство. Новото оформление на задницата премахва стъкления капак на двигателя, а допълнителните отвори за охлаждане между задните светлини са малко досадни. Допълнителните механични елементи на покрива ограничават възможността за падане на облегалките, което може да е проблем при пътуване на дълги разстояния. Няма нужда да сте високи два метра за да се изморите след няколко часа в колата. Има и само едно багажно отделение, което не само е с обем от 112 литра, но и формата е страшно неудобна ако чантата ви не може да бъде сплескана с лекота.

Признавам, че това са критики за зрели хора. При изключване на спортния ауспух и без допълнителна игра със скоростната кутия, този R8 е чудесен автомобил за града и магистралите. С вдигнат покрив, вътрешността не е чак толкова захлюпваща колкото при купето, но разликата не е голяма. Покривът се сваля за 20 секунди при скорост под 50 км/ч. Но като се има предвид колко театрален е целият процес, по-добре е той да се задейства около хора, които не се разсейват лесно.

Когато покривът е свален, интериорът на R8 е лишен от въздушни пориви до скорост от близо 130 км/ч. Но ви съветвам да използвате нагряването на седалките ако искате да карате без покрив при ниски температури. Алтернативата е продължение на традицията, създадена от първата Spyder генерация и почти всяка кабрио суперкола, дебютирала след нея. Става дума за стъкленият заден прозорец, който може да се сваля, когато покривът е на мястото си, което ви позволява максимално да се наслаждавате на работата на десетте цилиндъра, независимо какво е времето. Защото колкото и добро да е Audi R8 Spyder (а то е изключително добро), най-важен е звукът.

Стивън Доби

 

Данни

5204 см3, V10, двойно

9,7 л/100 км, 277 г/км СО2

0-100 км/ч за 3,6 сек, 317 км/ч

1720 кг

 

Присъда

R8 е сред малкото автомобили, които перфектно комбинират вълнението с всекидневието. Изрязването на покрива само увеличава силата на изживяването.

 

9/10

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!