Тест: Aston Martin Vanquish S

В сърцето си е все още GT, но е по-пъргав и пристрастяващ от DB11

Тестове

| 16 Април 2017

1/14

В един предишен живот, изпълнителният директор на Aston Martin, Анди Палмър, беше шеф по планирането в Nissan. Сред множеството му задачи беше подсигуряването на достатъчно разнообразие в гамата на Nissan, но без новите модели да изяждат от продажбите на вече съществуващите. Съответно, разбирате защо дебютът на новия Vanquish S (двуврато GT с 603 к.с.), който идва няколко месеца след представянето на DB11 (двуврато GT с 608 к.с.), ни кара неразбиращо да си чешем главите.

Палмър твърди, че новият и по-мощен Vanquish S „вдига летвата и уверено се намества в гамата на Aston Martin, различавайки се драстично от новия DB11”. Говорител на компанията поясни, че DB11 е GT боецът на Aston, докато Vanquish S е супер GT автомобил. Т.е., това трябва да е по-фокусирана кола, но като се има в предвид, че разчита на по-стари технологии на задвижването и на по-старо шаси в сравнение с DB11, трябва да е доста зрелищно, за да си заслужава покупката.

За щастие, носталгията играе огромна роля. Това е последното появяване на взаимствения от Ford 6-литров V12 на Aston Martin, който е пипнат, за да отдава 30 к.с. повече от предишния Vanquish, макар че въртящият момент от 630 Нм остава без промяна. DB11 е с 5,2-литров туин-турбо V12. В края на годината той ще бъде последван от Vantage с 4-литров туин-турбо V8. А новият Vanquish, базиран на DB11, който ще дебютира през 2018, също ще е с туин-турбо агрегат, така че това е лебедовата песен на атмосферните модели на Aston Martin.
Мат Бекър бе привлечен от Lotus и в момента ръководи отдела по управление и качество на возенето в Aston Martin. Той има сериозна роля в дизайна на шасито. Хода на пружините е увеличен с 10%, а амортисьорите са пренастроени за по-добра хармония между предната и задната част. Добавен е удебелен заден анти-ролбар за по-голяма стабилност на задницата, хидравличното управление е изменено, но ходът му е без промяна. А нов ауспух усилва лебедовата песен на V12-ката.

Наличен е и нов аеро пакет, включващ малки крилца по ръбовете на предната броня, които отдалечават въздушния поток от колелата. Така челното съпротивление намалява, предницата се стабилизира и външния вид довиба по-агресивна осанка. Сами по себе си, промените са нищожни, но всички заедно превръщат промяната в очевидна.

Помня, че бях зашеметен от оригиналния Vanquish, когато го карах преди няколко години. Контролът върху шасито бе мек и плавен, но синхронът отсъстваше и комфортът бе нулев. Тунингът на окачването е ограничил страничното и напречното движение, като дори най-отвратителните подскоци са загладени като камъче, престояло във водата цели столетия. Шокиран съм, че дори по-твърдото от двете настройки на окачването не е единствено за пистова употреба. Можете да го използвате и когато се чувствате палави по обикновения път.

Не бях в такова настроение, защото второкласните пътища около базата на Aston в Уоруикшър бяха позамръзнали, а и на първото кръгово превъртях задните колела с леко докосване на газта, като единственото, което ме спаси от завъртане беше отпуснатият тракшън контрол. Поуката е взета.

А поуката е, че този двигател е просто сюблимен. Автоматичната 8-степенна кутия препуска из предавките и докато моторът не разполага със страхотния въртящ момент при ниски обороти на DB11, той с готовност отговаря на командите и надгражда все по-уверено до възвишена, хармонична кулминация. Съжелявам, но откъм неподправено вълнение и усещане за голямо събитие, това задвижване безапелационно побеждава V12-ката на DB11. Проблемът е, че с втора предаква, която ви извежда до 110 км/ч, рядко ще се наслаждавате на най-голямото зрелище докато сте на обикновения път. В рамките на ограниченията можете да се радвате на лекото и загладено управление, което дава нотки на съпротивление и предоставя истинска обратна връзка докато влизате в завоите.

Трудната задача е клиентите да бъдат убедени да похарчат 200 000 паунда, което е близо 260 000 лв, за кола, която скоро ще излезе от производство. Е, нека ви помогна в избора. Интериорът на DB11 е претъпкан с електроника на Mercedes и не е кой знае колко по-добър от купето на Vanquish. Тук е добавена и подшивка, тип мрежа на паяк. Получавате по-трудно достъпен двигател, поне на пътя, а и разходът е по-голям. Но колата пращи от енергия и разполага с по-голям потенциал да ви развълнува. Стигаме и до стила на изпълнението. Знам, че е въпрос на лично мнение, но според мен, тази кола навира DB11 в миша дупка.

В обобщение, това е колата, която Vanquish трябваше да бъде от самото начало. Жалко, че ще има кратък живот и ще е придобивка само на няколко колекционери. Но няма по-подходяща добавка към бляскавата биография на това V12.

Джак Рикс

 

Данни

5935 см3, V12, задно, 603 к.с., 630 Нм

10,8 л/100 км, 302 г/км СО2

0-100 км/ч за 3,5 сек, 323 км/ч

1793 кг

 

Присъда: По-гладка, по-остра, по-шумна – колата, която Vanquish трябваше да бъде от самото начало. С голяма доза емоция се сбогуваме с атмосферните модели на Aston Martin.

 

8/10

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!