Тест: Aston Martin Vanquish S

В сърцето си е все още GT, но е по-пъргав и пристрастяващ от DB11

Тестове

| 16 Април 2017

1/14

В един предишен живот, изпълнителният директор на Aston Martin, Анди Палмър, беше шеф по планирането в Nissan. Сред множеството му задачи беше подсигуряването на достатъчно разнообразие в гамата на Nissan, но без новите модели да изяждат от продажбите на вече съществуващите. Съответно, разбирате защо дебютът на новия Vanquish S (двуврато GT с 603 к.с.), който идва няколко месеца след представянето на DB11 (двуврато GT с 608 к.с.), ни кара неразбиращо да си чешем главите.

Палмър твърди, че новият и по-мощен Vanquish S „вдига летвата и уверено се намества в гамата на Aston Martin, различавайки се драстично от новия DB11”. Говорител на компанията поясни, че DB11 е GT боецът на Aston, докато Vanquish S е супер GT автомобил. Т.е., това трябва да е по-фокусирана кола, но като се има в предвид, че разчита на по-стари технологии на задвижването и на по-старо шаси в сравнение с DB11, трябва да е доста зрелищно, за да си заслужава покупката.

За щастие, носталгията играе огромна роля. Това е последното появяване на взаимствения от Ford 6-литров V12 на Aston Martin, който е пипнат, за да отдава 30 к.с. повече от предишния Vanquish, макар че въртящият момент от 630 Нм остава без промяна. DB11 е с 5,2-литров туин-турбо V12. В края на годината той ще бъде последван от Vantage с 4-литров туин-турбо V8. А новият Vanquish, базиран на DB11, който ще дебютира през 2018, също ще е с туин-турбо агрегат, така че това е лебедовата песен на атмосферните модели на Aston Martin.
Мат Бекър бе привлечен от Lotus и в момента ръководи отдела по управление и качество на возенето в Aston Martin. Той има сериозна роля в дизайна на шасито. Хода на пружините е увеличен с 10%, а амортисьорите са пренастроени за по-добра хармония между предната и задната част. Добавен е удебелен заден анти-ролбар за по-голяма стабилност на задницата, хидравличното управление е изменено, но ходът му е без промяна. А нов ауспух усилва лебедовата песен на V12-ката.

Наличен е и нов аеро пакет, включващ малки крилца по ръбовете на предната броня, които отдалечават въздушния поток от колелата. Така челното съпротивление намалява, предницата се стабилизира и външния вид довиба по-агресивна осанка. Сами по себе си, промените са нищожни, но всички заедно превръщат промяната в очевидна.

Помня, че бях зашеметен от оригиналния Vanquish, когато го карах преди няколко години. Контролът върху шасито бе мек и плавен, но синхронът отсъстваше и комфортът бе нулев. Тунингът на окачването е ограничил страничното и напречното движение, като дори най-отвратителните подскоци са загладени като камъче, престояло във водата цели столетия. Шокиран съм, че дори по-твърдото от двете настройки на окачването не е единствено за пистова употреба. Можете да го използвате и когато се чувствате палави по обикновения път.

Не бях в такова настроение, защото второкласните пътища около базата на Aston в Уоруикшър бяха позамръзнали, а и на първото кръгово превъртях задните колела с леко докосване на газта, като единственото, което ме спаси от завъртане беше отпуснатият тракшън контрол. Поуката е взета.

А поуката е, че този двигател е просто сюблимен. Автоматичната 8-степенна кутия препуска из предавките и докато моторът не разполага със страхотния въртящ момент при ниски обороти на DB11, той с готовност отговаря на командите и надгражда все по-уверено до възвишена, хармонична кулминация. Съжелявам, но откъм неподправено вълнение и усещане за голямо събитие, това задвижване безапелационно побеждава V12-ката на DB11. Проблемът е, че с втора предаква, която ви извежда до 110 км/ч, рядко ще се наслаждавате на най-голямото зрелище докато сте на обикновения път. В рамките на ограниченията можете да се радвате на лекото и загладено управление, което дава нотки на съпротивление и предоставя истинска обратна връзка докато влизате в завоите.

Трудната задача е клиентите да бъдат убедени да похарчат 200 000 паунда, което е близо 260 000 лв, за кола, която скоро ще излезе от производство. Е, нека ви помогна в избора. Интериорът на DB11 е претъпкан с електроника на Mercedes и не е кой знае колко по-добър от купето на Vanquish. Тук е добавена и подшивка, тип мрежа на паяк. Получавате по-трудно достъпен двигател, поне на пътя, а и разходът е по-голям. Но колата пращи от енергия и разполага с по-голям потенциал да ви развълнува. Стигаме и до стила на изпълнението. Знам, че е въпрос на лично мнение, но според мен, тази кола навира DB11 в миша дупка.

В обобщение, това е колата, която Vanquish трябваше да бъде от самото начало. Жалко, че ще има кратък живот и ще е придобивка само на няколко колекционери. Но няма по-подходяща добавка към бляскавата биография на това V12.

Джак Рикс

 

Данни

5935 см3, V12, задно, 603 к.с., 630 Нм

10,8 л/100 км, 302 г/км СО2

0-100 км/ч за 3,5 сек, 323 км/ч

1793 кг

 

Присъда: По-гладка, по-остра, по-шумна – колата, която Vanquish трябваше да бъде от самото начало. С голяма доза емоция се сбогуваме с атмосферните модели на Aston Martin.

 

8/10

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 08 Десет неща, които научихме този месец
  • 44 Бързи и Яростни Експо - така празнуваме 10 години
  • 54 Fast & Furious 8
  • 60 Бензин - история за автомобили, любов и рок, разказана от Асен Блатечки
  • 68 Крис Харис кара Bugatti Chiron - от време на време човечеството надскача себе си
  • 82 Човекът, който промени света - Волфганг Дюрхмайер
  • 86 McLaren 720S - новият начин на мислене на хипер-англичаните
  • 94 Новото Discovery - тестван на лимита по път, кал, скали, пясък и сняг
  • 110 BMW M2 в търсене на перфектния път за каране в България
  • 116 The M Meeting - където най-мощната буква на света се претворява в ///Магия...
  • Стартер
  • 24 Дарио Франкити - моят автомобилен живот
  • 25 Най-лошите специални моторспорт доработки
  • 27 Грозната сестра на Bentayga и курс за начинаещи с Apple CarPlay
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Stelvio - бързо, удобно и практично
  • 34 Honda Civic 1,5 - радикално променена визия и техника, за по-добра кола?
  • 36 Bentley Continental Supersports - повече мощност и повече лукс за перфектното Bentley?
  • 38 Renault Clio 1,2 TCe - по-красив и с правилна комбинация от двигател и кутия
  • 40 VW Golf GTE - дигитализираният Golf вече е в България
  • 42 Mini Countryman - максимум емоции и необикновени предизвикателства
  • 43 Volvo V90 Cross Country - бягство сред природата
  • Гараж
  • 119 VW Caravelle - караме ван в закрит паркинг
  • 120 BMW 530d xDrive Luxury - най-накрая и българският TG гараж има какво да прибере
  • 122 Porsche 911 C4S - перфектната семейна спортна кола и голямото зимно оръжие

Препоръчваме ви!