Официално: новото BMW M5 идва с 4х4 и автоматик (ВИДЕО)

BMW официално обявиха детайлите около задвижването на следващото поколение на М5 и потвърдиха наличието на задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия

Новини

| 17 Май 2017

1/17

BMW М, задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия в едно изречение звучат точно като някой от най-големите светотатства познати на човечеството, НО, това, което предстои да кажа е още по-откачено – беше крайно време за това и, уви, бе неизбежно! Така или иначе М отдавна не са пуристките машини за чисто и неподправено удоволствие от шофирането, каквито бяха едно време (звуча като пенсионер, знам), а консуматорския свят иска постижения... Колкото и да не ни се иска да го признаем, при F10 М5 нещата толкова загрубяха, че ускорението бе болезнено зависимо от сцеплението с настилката, малцина бяха способни да карат колата на лимита, особено с изключени системи за стабилност, а всесезонната пригодност на автомобила бе клоняща към никаква. За това мисля, че това наистина бе единственото смислено решение на BMW за изход от ситуацията. Колите вече станаха толкова силни, че е почти невъзможно само две от колелата им да поемат цялата мощност. Потребителите станаха все по-взискателни към цифрите в каталога и цялостния „пакет“, който получават срещу парите си, а и конкуренцията стана безмилостна, особено предвид сериозната вероятност трите преимум гранда BMW, Mercedes-Benz и Audi един ден да стигнат до напълно еднаква формула за създаване на ултимативния автомобил, като създадат една и съща кола с незначително различаваща вътрешна и външна опаковка. И така, Audi си имат RS6 с 4х4 от сума време, Mercedes-AMG сложиха задвижване на четирите колела в Е63 и бе абсолютно неминуемо, че това ще направят и в BMW.

Ето, че това вече е факт. Новото М5 идва с M xDrive, с три режима на работа - 4WD, 4WD Sport, 2WD. В ядрото на системите за управление на новата кола стои централен разузнавателен модул (да, да, точно като ЦРУ – Central Intelligence Unit), който на базата на информацията от безбройните сензори контролира цялостното управление на двигателя, трансмисията и шасито. Така в съчетание с трите различни режима на работа на DSC системата за стабилност вие можете да променяте цялостния характер на автомобила. При включено DSC всичко функционира като в обикновено BMW с xDrive, пазейки ви от всичко, което може да се обърка в сцеплението на гумите с асфалта. При режим MDM с рестриктирани намеси на системата разполагате с 4WD спорт режим на xDrive-а, което предполага намесата на предните колела само в случай на драматична липса на сцепление в задните. А когато напълно изключите ангелите хранители и преминете в режим „герой“ имате възможност сами да селектирате типа поведение на задвижването на четирите колела, като естествено (надали някой се е съмнявал) имате и режим с напълно задно предаване за онези моменти, в които искате да отприщите детето в себе си. До тук всичко звучи страхотно, като нашето единствено притеснение е в това по какъв начин ще се отрази наличието на предни полуоски и диференциал върху поведението и усещането от предницата и волана. Ще поживеем – ще видим!

Продължаваме напред – скоростната кутия. Никога до сега в BMW не са си позволявали да сложат автоматик на М кола. И с право, защото пуристите ще са недоволни... Е, дано щом дръзнаха да го направят да са сигурни, че новия М Steptronic с Drivelogic управление е мега добър! Не защото роботизираните кутии в предишните поколения на М5 бяха съвършени, ами защото даваха онова усещане, че всичко е телепатично свързано с вас и зависи от вашите команди, като е и твърдо закачено за задните колела. Е, с автоматиците това не е точно така, но от BMW М твърдят, че управлението на новата кутия е така направено, че ще носи точно това усещане. Ок, и тук добре.

Към задния мост има закачен отново активен заден диференциал, грижещ се за разпределението на двигателната сила към двете колела съобразено с тяхното сцепление, което ще помага и за онези геройски дрифтове, за които говорихме преди малко. Още една отметка в наръчника за правилен подход към това да направим съвършения супер-спортен седан.

Стигаме до следващото притеснение от променената концепция – добавеното тегло. Знаем, че G30 е значително по-леко от предшественика си и се усеща така. Ето, че и тук имаме добра новина. Въпреки, че в новото М5 има добавена раздатка, още един кардан, диференциал и две полуоски, теглото е със 100 кг. надолу спрямо предишното поколение, което носи още повече червени точки!

Естествено, имаме ново окачване, оптимизирано управление, а двигателя въпреки, че остава 4,4 литров със същата концепция ще бъде с изцяло ревизирани турбини, управление, изпускателна система и вътрешности.

И така, накрая стигаме до цифрите... и няма такива. Още няма нищо 100% конкретно, но се говори, точно както бе и в слуховете последните месеци, че ускорението до 100 км/ч ще е дори под 3,5 секунди, мощността ще е около и над 600 конски сили, а разхода го казват някъде около 10.5, ама ние тия не ги „кльопаме“. Като добавим в уравнението изключителния пакет от качества, който има служещата за база актуална 5-та серия G30 и ние вече очакваме нещо страхотно... Може би няма да е най-пуристкото или емоционално М5 правено до сега, но сме сигурни, че можем да очакваме един изключителен автомобил, който отново ще смаже конкуренцията, както М5 винаги е правил като основоположник на идеята за супер-спортен седан. Вече я чакаме с нетърпение...

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 08 Десет неща, които научихме този месец
  • 44 Бързи и Яростни Експо - така празнуваме 10 години
  • 54 Fast & Furious 8
  • 60 Бензин - история за автомобили, любов и рок, разказана от Асен Блатечки
  • 68 Крис Харис кара Bugatti Chiron - от време на време човечеството надскача себе си
  • 82 Човекът, който промени света - Волфганг Дюрхмайер
  • 86 McLaren 720S - новият начин на мислене на хипер-англичаните
  • 94 Новото Discovery - тестван на лимита по път, кал, скали, пясък и сняг
  • 110 BMW M2 в търсене на перфектния път за каране в България
  • 116 The M Meeting - където най-мощната буква на света се претворява в ///Магия...
  • Стартер
  • 24 Дарио Франкити - моят автомобилен живот
  • 25 Най-лошите специални моторспорт доработки
  • 27 Грозната сестра на Bentayga и курс за начинаещи с Apple CarPlay
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Stelvio - бързо, удобно и практично
  • 34 Honda Civic 1,5 - радикално променена визия и техника, за по-добра кола?
  • 36 Bentley Continental Supersports - повече мощност и повече лукс за перфектното Bentley?
  • 38 Renault Clio 1,2 TCe - по-красив и с правилна комбинация от двигател и кутия
  • 40 VW Golf GTE - дигитализираният Golf вече е в България
  • 42 Mini Countryman - максимум емоции и необикновени предизвикателства
  • 43 Volvo V90 Cross Country - бягство сред природата
  • Гараж
  • 119 VW Caravelle - караме ван в закрит паркинг
  • 120 BMW 530d xDrive Luxury - най-накрая и българският TG гараж има какво да прибере
  • 122 Porsche 911 C4S - перфектната семейна спортна кола и голямото зимно оръжие

Препоръчваме ви!