Официално: новото BMW M5 идва с 4х4 и автоматик (ВИДЕО)

BMW официално обявиха детайлите около задвижването на следващото поколение на М5 и потвърдиха наличието на задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия

Новини

| 17 Май 2017

1/17

BMW М, задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия в едно изречение звучат точно като някой от най-големите светотатства познати на човечеството, НО, това, което предстои да кажа е още по-откачено – беше крайно време за това и, уви, бе неизбежно! Така или иначе М отдавна не са пуристките машини за чисто и неподправено удоволствие от шофирането, каквито бяха едно време (звуча като пенсионер, знам), а консуматорския свят иска постижения... Колкото и да не ни се иска да го признаем, при F10 М5 нещата толкова загрубяха, че ускорението бе болезнено зависимо от сцеплението с настилката, малцина бяха способни да карат колата на лимита, особено с изключени системи за стабилност, а всесезонната пригодност на автомобила бе клоняща към никаква. За това мисля, че това наистина бе единственото смислено решение на BMW за изход от ситуацията. Колите вече станаха толкова силни, че е почти невъзможно само две от колелата им да поемат цялата мощност. Потребителите станаха все по-взискателни към цифрите в каталога и цялостния „пакет“, който получават срещу парите си, а и конкуренцията стана безмилостна, особено предвид сериозната вероятност трите преимум гранда BMW, Mercedes-Benz и Audi един ден да стигнат до напълно еднаква формула за създаване на ултимативния автомобил, като създадат една и съща кола с незначително различаваща вътрешна и външна опаковка. И така, Audi си имат RS6 с 4х4 от сума време, Mercedes-AMG сложиха задвижване на четирите колела в Е63 и бе абсолютно неминуемо, че това ще направят и в BMW.

Ето, че това вече е факт. Новото М5 идва с M xDrive, с три режима на работа - 4WD, 4WD Sport, 2WD. В ядрото на системите за управление на новата кола стои централен разузнавателен модул (да, да, точно като ЦРУ – Central Intelligence Unit), който на базата на информацията от безбройните сензори контролира цялостното управление на двигателя, трансмисията и шасито. Така в съчетание с трите различни режима на работа на DSC системата за стабилност вие можете да променяте цялостния характер на автомобила. При включено DSC всичко функционира като в обикновено BMW с xDrive, пазейки ви от всичко, което може да се обърка в сцеплението на гумите с асфалта. При режим MDM с рестриктирани намеси на системата разполагате с 4WD спорт режим на xDrive-а, което предполага намесата на предните колела само в случай на драматична липса на сцепление в задните. А когато напълно изключите ангелите хранители и преминете в режим „герой“ имате възможност сами да селектирате типа поведение на задвижването на четирите колела, като естествено (надали някой се е съмнявал) имате и режим с напълно задно предаване за онези моменти, в които искате да отприщите детето в себе си. До тук всичко звучи страхотно, като нашето единствено притеснение е в това по какъв начин ще се отрази наличието на предни полуоски и диференциал върху поведението и усещането от предницата и волана. Ще поживеем – ще видим!

Продължаваме напред – скоростната кутия. Никога до сега в BMW не са си позволявали да сложат автоматик на М кола. И с право, защото пуристите ще са недоволни... Е, дано щом дръзнаха да го направят да са сигурни, че новия М Steptronic с Drivelogic управление е мега добър! Не защото роботизираните кутии в предишните поколения на М5 бяха съвършени, ами защото даваха онова усещане, че всичко е телепатично свързано с вас и зависи от вашите команди, като е и твърдо закачено за задните колела. Е, с автоматиците това не е точно така, но от BMW М твърдят, че управлението на новата кутия е така направено, че ще носи точно това усещане. Ок, и тук добре.

Към задния мост има закачен отново активен заден диференциал, грижещ се за разпределението на двигателната сила към двете колела съобразено с тяхното сцепление, което ще помага и за онези геройски дрифтове, за които говорихме преди малко. Още една отметка в наръчника за правилен подход към това да направим съвършения супер-спортен седан.

Стигаме до следващото притеснение от променената концепция – добавеното тегло. Знаем, че G30 е значително по-леко от предшественика си и се усеща така. Ето, че и тук имаме добра новина. Въпреки, че в новото М5 има добавена раздатка, още един кардан, диференциал и две полуоски, теглото е със 100 кг. надолу спрямо предишното поколение, което носи още повече червени точки!

Естествено, имаме ново окачване, оптимизирано управление, а двигателя въпреки, че остава 4,4 литров със същата концепция ще бъде с изцяло ревизирани турбини, управление, изпускателна система и вътрешности.

И така, накрая стигаме до цифрите... и няма такива. Още няма нищо 100% конкретно, но се говори, точно както бе и в слуховете последните месеци, че ускорението до 100 км/ч ще е дори под 3,5 секунди, мощността ще е около и над 600 конски сили, а разхода го казват някъде около 10.5, ама ние тия не ги „кльопаме“. Като добавим в уравнението изключителния пакет от качества, който има служещата за база актуална 5-та серия G30 и ние вече очакваме нещо страхотно... Може би няма да е най-пуристкото или емоционално М5 правено до сега, но сме сигурни, че можем да очакваме един изключителен автомобил, който отново ще смаже конкуренцията, както М5 винаги е правил като основоположник на идеята за супер-спортен седан. Вече я чакаме с нетърпение...

 


Новият брой!

Прочетете още

  • 09 Десет неща, които научихме този месец
  • 46 Ford GT
  • 57 McLaren 720S
  • 68 Моторспортът през 2027
  • 78 AMG GT R срещу 911 GT3 RS срещу BMW M4 GTS
  • 88 Летящата кола
  • 94 Porsche на пистата "Истанбул Парк"
  • 100 Наследството на Aston Martin
  • 108 Фамозното "Премиум Рали"
  • 114 Луда надпревара
  • Стартер
  • 24 Автомобилният живот на Мат Леблан
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Giulia QV срещу BMW M4 Competition
  • 33 Volkswagen Golf R
  • 34 Opel Insignia
  • 37 BMW X6 xDrive50i
  • 38 Porsche Road Tour 2017
  • 42 Porsche 911 GT3
  • Гараж
  • 119 Citroen C3
  • 120 McLaren 570GT и Aston Martin DB11
  • 122 BMW 530d xDrive Luxury

Препоръчваме ви!