Porsche покори драмата, наречена „Льо Ман“

Германският производител спечели за трета поредна година и 19-и път в историята си

Новини

| 19 Юни 2017

1/5

Отборът на Porsche номер 2 спечели тазгодишното издание на 24 часа на Льо Ман след серия от обрати, които биха накарали и най-абсурдния холивудски трилър да бледнее в сравнение. Екипажът на Тимо Бернхард, Ърл Бамбър и Брендан Хартли беше последният оцелял след касапницата в LMP1 и докато за Бернхард и Бамбър това бе втора победа, за Хартли качването на върха на подиума бе за първи път. 

Очакваше се Toyota да доминира след миналогодишното отпадане от първото място в последната обиколка, но и трите прототипа на японския производител срещнаха сериозни проблеми, въпреки че бяха далеч по-бързи от конкуренцията. В квалификацията Toyota 7 счупи рекорда за обиколка, а в състезанието имаше чувствително предимство на първото място, но докато Камуи Кобаяши бе на пистата, прототипът остана блокиран на първа предавка и трябваше да бъде обявен за отпаднал. Няколко минути по-късно същата съдба сполетя Toyota 9 Никола Лапиер. Неговият прототип бе ударен от Manor 25 на Симон Трюмер, а заради това задна лява гума бе спукана, а хидравликата бе прекъсната, което блокира автомобила на пета предавка. За френския пилот бе невъзможно да се добере до бокса, а няколко часа по-рано Toyota 8 прекара два часа в бокса заради повреда в хибридната система. Електромоторът, монтиран на предния мост трябваше да бъде сменен, а същата бе съдбата на Porsche 2, което загуби около 90 минути. След всички тези обрати Porsche номер 1 се озова на първо място с предимство от около 20 обиколки и когато победата изглеждаше абсолютно сигурна, Андре Лотерер спря с проблем в налягането на маслото. Единственият останал прототип на Porsche трябваше да наваксва три обиколки на прототипа от LMP2 на отбора на Джеки Чан, който по стечение на обстоятелствата се озова на първото място. Пилотите на германския производител се справиха със задачата и стигнаха до лидерската позиция малко повече от час преди финала.

В LMP2 тимът на Джеки Чан в крайна сметка успя да триумфира с пилотски състав Оливър Джарвис, Хо Пин Тун и Тома Лорен. Обиколка преди финала се реши победата в GTE Pro. Джонатан Адам с Aston Martin 97 успя да изпревари Ян Магнусен с Corvette 63 и завоюва първия успех за британците от 2008 насам.

 

POS

CLASS

DRIVER

TEAM

CAR

LAPS

GAP

1

LMP1

T.Bernhard, E.Bamber, B.Hartley

Porsche LMP Team

Porsche

367

24h01m14.075s

2

LMP2

H-Pin Tung, O.Jarvis, T.Laurent

Jackie Chan DC Racing

ORECA/Gibson

366

1 Lap

3

LMP2

N.Piquet Jr., M.Beche, D.H.Hansson

Vaillante Rebellion

ORECA/Gibson

364

3 Laps

4

LMP2

T.Gommendy, A.Brundle, D.Cheng

Jackie Chan DC Racing

ORECA/Gibson

363

4 Laps

5

LMP2

N.Panciatici, A.Negrao, P.Ragues

Signatech Alpine Matmut

Alpine/Gibson

362

5 Laps

6

LMP2

F.Albuquerque, W.Owen, H.de Sadeleer

United Autosports

Ligier/Gibson

362

5 Laps

7

LMP2

R.Bradley, J.Allen, F.Matelli

Graff

ORECA/Gibson

361

6 Laps

8

LMP2

J-E.Vergne, J.Hirschi, T.Graves

CEFC Manor TRS Racing

ORECA/Gibson

360

7 Laps

9

LMP1

A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima

Toyota Gazoo Racing

Toyota

358

9 Laps

10

LMP2

A.Belicchi, R.Lacorte, G.Sernagiotto

Cetilar Villorba Corse

Dallara/Gibson

353

14 Laps

11

LMP2

R.Dumas, G.Menezes, M.Rao

Signatech Alpine Matmut

Alpine/Gibson

351

16 Laps

12

LMP2

N.Moore, K.Chandhok, P.Hanson

Tockwith Motorsports

Ligier/Gibson

351

16 Laps

13

LMP2

P.Lafargue, P.Lafargue, D.Zollinger

Idec Sport Racing

Ligier/Gibson

344

23 Laps

14

LMP2

R.Barrichello, J.Lammers, F.van Eerd

Racing Team Nederland

Dallara/Gibson

344

23 Laps

15

LMP2

B.Hanley, F.Rosenqvist, H.Hedman

Dragonspeed - 10 Star

ORECA/Gibson

343

24 Laps

16

LMP2

J.Nicolet, P.Nicolet, E.Maris

Eurasia Motorsport

Ligier/Gibson

341

26 Laps

17

LMP2

N.Prost, B.Senna, J.Canal

Vaillante Rebellion

ORECA/Gibson

340

27 Laps

18

GTE Pro

D.Turner, J.Adam, D.Serra

Aston Martin Racing

Aston Martin

340

27 Laps

19

GTE Pro

A.Priaulx, H.Tincknell, P.Derani

Ford Chip Ganassi Team UK

Ford

340

27 Laps

20

GTE Pro

J.Magnussen, A.Garcia, J.Taylor

Corvette Racing - GM

Chevrolet

340

27 Laps

21

GTE Pro

R.Lietz, F.Makowiecki, P.Pilet

Porsche GT Team

Porsche

339

28 Laps

22

GTE Pro

D.Rigon, S.Bird, M.Molina

AF Corse

Ferrari

339

28 Laps

23

GTE Pro

J.Hand, T.Kanaan, D.Muller

Ford Chip Ganassi Team USA

Ford

339

28 Laps

24

GTE Pro

R.Briscoe, S.Dixon, R.Westbrook

Ford Chip Ganassi Team USA

Ford

337

30 Laps

25

GTE Pro

O.Gavin, T.Milner, M.Fassler

Corvette Racing - GM

Chevrolet

335

32 Laps

26

GTE Pro

N.Thiim, M.Sorensen, R.Stanaway

Aston Martin Racing

Aston Martin

334

33 Laps

27

GTE Am

W.Stevens, D.Vanthoor, R.Smith

JMW Motorsport

Ferrari

333

34 Laps

28

GTE Pro

O.Pla, S.Mucke, B.Johnson

Ford Chip Ganassi Team UK

Ford

332

35 Laps

29

GTE Am

M.Cioci, A.Scott, D.Cameron

Spirit of Race

Ferrari

331

36 Laps

30

GTE Am

T.Bell, B.Sweedler, C.MacNeil

Scuderia Corsa

Ferrari

331

36 Laps

31

GTE Am

R.Gunn, O.Bryant, A.Howard

Beechdean AMR

Aston Martin

331

36 Laps

32

GTE Am

M.Griffin, K.Sawa, Mok W.S.

Clearwater Racing

Ferrari

330

37 Laps

33

LMP2

V.Capillaire, M.McMurry, M.Patterson

Algarve Pro Racing

Ligier/Gibson

330

37 Laps

34

LMP2

M.Aleshin, S.Sirotkin, V.Shaytar

SMP Racing

Dallara/Gibson

330

37 Laps

35

GTE Am

M.Cairoli, M.Dienst, C.Ried

Dempsey-Proton Racing

Porsche

329

38 Laps

36

GTE Am

R.Bell, E.Hankey, S.Yoluc

TF Sport

Aston Martin

329

38 Laps

37

GTE Am

P.Lamy, M.Lauda, P.D.Lana

Aston Martin Racing

Aston Martin

329

38 Laps

38

GTE Am

P.Long, A.Al Faisal, M.Hedlund

Proton Competition

Porsche

329

38 Laps

39

GTE Am

B.Barker, N.Foster, M.Wainwright

Gulf Racing

Porsche

328

39 Laps

40

LMP2

M.Rojas, R.Hirakawa, J.Gutierrez

G-Drive Racing

ORECA/Gibson

327

40 Laps

41

GTE Am

A.Parente, H.Katoh, R.Wee

Clearwater Racing

Ferrari

327

40 Laps

42

GTE Am

O.Beretta, F.Castellacci, T.Flohr

Spirit of Race

Ferrari

326

41 Laps

43

GTE Am

A.Bertolini, N.Jonsson, T.Krohn

DH Racing

Ferrari

320

47 Laps

44

LMP2

E.Trouillet, E.Guibbert, J.Winslow

Graff

ORECA/Gibson

318

49 Laps

45

GTE Am

A.Balzan, C.Nielsen, B.Curtis

Scuderia Corsa

Ferrari

314

53 Laps

46

LMP2

K.Calko, R.Breukers, M.Konopka

ARC Bratislava

Ligier/Gibson

314

53 Laps

47

GTE Pro

A.P.Guidi, J.Calado, M.Rugolo

AF Corse

Ferrari

312

55 Laps

48

LMP2

J.Bleekemolen, R.Taylor, B.Keating

Keating Motorsports

Riley/Gibson

312

55 Laps

49

GTE Am

F.Rees, R.Brandela, C.Philippon

Larbre Competition

Chevrolet

309

58 Laps

-

LMP1

N.Tandy, A.Lotterer, N.Jani

Porsche LMP Team

Porsche

318

Retirement

-

LMP2

N.Berthon, T.Buret, F.Barthez

Panis Barthez Competition

Ligier/Gibson

296

Retirement

-

LMP2

E.Collard, M.Vaxiviere, F.Perrodo

TDS Racing

ORECA/Gibson

213

Retirement

-

GTE Pro

M.Christensen, D.Werner, K.Estre

Porsche GT Team

Porsche

179

Retirement

-

LMP1

J.M.Lopez, Y.Kunimoto, N.Lapierre

Toyota Gazoo Racing

Toyota

160

Retirement

-

LMP1

M.Conway, K.Kobayashi, S.Sarrazin

Toyota Gazoo Racing

Toyota

154

Retirement

-

LMP2

V.Petrov, S.Trummer, R.Gonzalez

CEFC Manor TRS Racing

ORECA/Gibson

152

Retirement

-

GTE Pro

T.Vilander, G.Fisichella, P.Kaffer

Risi Competizione

Ferrari

72

Retirement

-

LMP2

A.Lynn, R.Rusinov, P.Thiriet

G-Drive Racing

ORECA/Gibson

20

Retirement

-

GTE Am

K.Bachler, S.Lemeret, K.Al Qubaisi

Proton Competition

Porsche

18

Retirement

-

LMP1

O.Webb, M.Bonanomi, D.Kraihamer

ByKOLLES Racing Team

ENSO CLM/NISMO

7

Retirement

 

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 09 Десет неща, които научихме този месец - Demon тероризира света с 850 к.с., McLaren F1 се завръща, OMV пуска нов бензин, говорим си за рали "България", за Porsche, Ruf, AMG, Alfa, Audi и други
  • 57 Мартин Чой - ексклузивно интервю за TopGear България и тежкото 24-часово състезание на Льо Ман
  • 61 Най-великия SUV в света
  • 80 Ferrari FXXK - Крис Харис взима едно и му дава газ на пистата
  • 90 Giulia - обиколка на честта за динамичната италианка срещу най-отявлените и съперници
  • 98 Fittipaldi EF7 - двукратен F1 шампион създава перфектната пистова суперкола
  • 104 10 Години TopGear в снимки
  • Тестове
  • 24 Citroen Jumpy Spacetourer - идеален за превоз на повече хора на дълги разстояния
  • 26 BMW Electric Now Tour 2017 - караме бъдещето на BMW с хибридна и електрическа моторизация
  • 30 Караме електричките в гамата и на VW под формата на четири "хладилника"
  • 36 Suzuki Swift - хай-тех играчка за без пари
  • 37 Nissan Micra M - метаморфоза на един градски боец
  • 38 Dacia Sandero Stepenway - смесваме приключенската румънка с тъппата и автомобилите от Баха 500 Румъния
  • 40 SUV гамата на Ford на едно място, в еднакви предизвикателства
  • 44 Mazda CX-5 Sport Nav AWD - още една добра кола от Mazda
  • 46 Ferrari GTC4 Lusso T - фамилната кола на Ferrari с разумен двигател
  • 49 Nissan X-Trail - SUV-ът е с нов, по-голям двигател и още по-успешно премахва ограниченията
  • 50 BMW M240i xDrive - уличният биткаджия
  • 51 BMW 640d Gran Coupe
  • Гараж
  • 121 BMW 530d xDrive Luxury - проверяваме дали G30 става за превозване на малки пилоти и тяхната екипировка
  • 120 Nissan Micra излиза срещу Citroen C3
  • 122 Продължаваме да пътешестваме с VW Caravelle

Препоръчваме ви!