McLaren гледа към 4х4 бъдеще

Британските супер-коли няма още дълго да разчитат само на задния мост за предаване на изключителните им способности към пътя

Новини

| 13 Юли 2017

1/6

Докато много производители на супер-коли вече приеха за задължително предаването на стратосферичните си мощности през четирите колела към асфалта, McLaren все още остават решително обвързани с конфигурация със задно задвижване. Това обаче може да се промени в бъдеще.

В разговор с Car and Driver по време на фестивала на скоростта в Гудууд, изпълнителния директор на McLaren Automotive Майл Флюит признава, че лимитът на сцеплението се появява на хоризонта.

Все още не сме го достигнали, но бих казал, че се доближаваме до лимита“, казва Флюит. „Не планираме задвижване на четирите колела в момента, но осъзнаваме, че това е посоката, в която може би бихме искали да поемем.“

Причината за стремителното обмисляне на преминаването към задвижване на всички колела е в това, че автомобилите вече имат прекалено мощност, с която задните колела да се оправят сами при предаването и към пътя. McLaren 720S е най-мощния, неелектрифициран модел до ден днешен, изпращаш 720 конски сили само към задната ос. Хибридът P1 насочва както двигателя с вътрешно горене, така и електромоторите също към задните колела, което означава малко над 900 за стандартната версия и 1000 в GTR.

Все пак обаче, в интервюто Флюит намеква да не очакваме адаптирането на конвенционално механично задвижване на четирите колела. „Нашата хибридна архитектура ще бъде гъвкава и от инженерна гледна точка няма смисъл да прекарваме кардан през средата на колата“. И така, бъдеща компановка със задвижване на четирите колела от McLaren най-вероятно ще постави електромотор на предната ос и двигател с вътрешно горене задвижващ задната.

Преди тази промяна да стане действителност, обаче, McLaren очевидно обмислят друга промяна в своята концепция. Вместо да поставят двигателя във своята собствена задна подрама, Флюит иска да захване двигателя директно към гърба на пасажерския кокпит (карбоновия монокок, за който вече доста сме говорили) и скоростната кутия за него. Това е класически похват взаимстван от състезателния опит на компанията в болидите, но ще изисква известно време за рафиниране при приложението му в улични автомобили, за да не създаде неприятно усещане в клиентите на компанията. Идеята със сигурност ще помогне на англичаните да направят още по-мощни своите супер- и хипер-коли, но дали отново няма да пострада усещането, точно в момент, в който най-накрая разбраха, че науката и цифрите не са всичко за един подобен автомобил?! Ще разберем скоро...


Новият брой!

Прочетете още

  • 09 Десет неща, които научихме този месец
  • 46 Ford GT
  • 57 McLaren 720S
  • 68 Моторспортът през 2027
  • 78 AMG GT R срещу 911 GT3 RS срещу BMW M4 GTS
  • 88 Летящата кола
  • 94 Porsche на пистата "Истанбул Парк"
  • 100 Наследството на Aston Martin
  • 108 Фамозното "Премиум Рали"
  • 114 Луда надпревара
  • Стартер
  • 24 Автомобилният живот на Мат Леблан
  • Тестове
  • 28 Alfa Romeo Giulia QV срещу BMW M4 Competition
  • 33 Volkswagen Golf R
  • 34 Opel Insignia
  • 37 BMW X6 xDrive50i
  • 38 Porsche Road Tour 2017
  • 42 Porsche 911 GT3
  • Гараж
  • 119 Citroen C3
  • 120 McLaren 570GT и Aston Martin DB11
  • 122 BMW 530d xDrive Luxury

Препоръчваме ви!