Влади Кулев за мечтаната кола

Модерните автомобили са нещо много хубаво, прекрасни за пътуване, изпълнени с всякакви глезотии – спират сами, вибрират, ако заспите, сами си превключват светлините, поддържат скорост, зададена от вас, и дистанция до автомобила отпред.

Планета

| 25 Септември 2013

Първият автомобил, който напълно самостоятелно шофирах в още несъзнателна възраст, бе Trabant 601S. Прескачам момента, в който съм изправил косите на  майка ми, когато на 4 годинки съм решил, че е много добра идея да изключа от скорост гордостта на младото работническо семейство, новопридобит (друг) Trabant P601, паркиран на наклон, водещ към натоварен булевард. Натоварен за времето си, разбира се, но все пак... След като придобих шофьорска книжка легално, опитвах всекидневно да се саморазруша в Lada Samara 1.3. За ужас на родителите ми и на куп „доброжелатели”, които им телефонираха ежеминутно с информация „откъде-как-съм-минал”. Управлявах този соцавтомобил с увереност, в която към днешна дата не мога да открия нито разум, нито капка мисъл. Това включва скок от ледена буца, изравнявайки нивото на пътниците в автобус "Чавдар". Минаване по еднопосочна павирана улица със 130 км/ч, по която сега слизам с 40. Зимно шофиране с гуми с шипове отпред и летни гуми отзад. Счупих металната ос на педала за газта и многократно късах жило на съединителя. И така, докато на 60 000 км от нова тази кола започна да хвърля масло през карбуратора. Нямаше права ламарина по нея освен по покрива, където имаше нокти от кучето ми – гордо покатерилата се там немска овчарка, за да изпълнява всекидневните си задължения. Имаше нещо, което много ме радваше в този автомобил – беше механичен и отиваше там, където исках да отиде.

После се разглезих и започнах да гледам в посока климатик, ел. това, ел. онова... И знаете ли какво? Модерните автомобили са нещо много хубаво, прекрасни за пътуване, изпълнени с всякакви глезотии – спират сами, вибрират, ако заспите, сами си превключват светлините, поддържат скорост, зададена от вас, и дистанция до автомобила отпред. Имат интернет вътре и ви четат мейлите на глас. Със сигурност, ако ви се наложи да пътувате 1600 км, без да спрете, можете да го направите с E320CDI, а ако го правите в Peugeot 205 GTi, ще ви идва да се самоубиете. НО! Модерните автомобили имат един голям, и то много сериозен проблем! Все по-малко от тях стават за каране. Който каквото да ви говори – 2,2 тона нямат същото усещане като 1 тон колиба със силно застрашена сигурност за шофьора. Да, някои са по-добри от други. При едни сякаш от другата страна на волана не е закачено нищо, но елементът на тръпката напуска славно всички... почти. Трябва да се прицелите в нещо скъпо и неразумно, за да върнете забавата зад волана. Да, в KTM x-Bow и Ariel Atom умрях от кеф, докато шофирам, но това със сигурност е втори автомобил в гаража... да не кажа трети. Дори настоящото GT3 е само с PDK кутия и ел. серво на волана. Или, с други думи, ако говорим чисто за усмивка на ентусиаст – Peugeot 205 GTi ще ви я изкара от ухо до ухо, докато E320CDI просто ще ви задържи сериозен. Установих това при последното си пътуване. Започнах да се возя повече, отколкото да карам. И това ме натъжава. Със сигурност има огромно количество допълнителни фактори – възраст, развитие на мозъчните клетки (крайно време беше), семейство, камери, идиоти по пътищата... много са. Липсва ми шофирането. И не мисля да се примирявам с това. Не го правете и вие, ако някъде в редовете сте припознали и себе си. Не се предавайте! Усмивката се връща и с Peugeot 106 Rallye –кола за без пари в момента. Clio Renaultsport, 205GTi, Impreza GT … много са. Снощи прекарах нощта в размисли и ровене в мрежата. Въпросът е – EVO VI Tommi Makinen или  Integrale Evo II? Със сигурност Mitsubishi няма да ми създава толкова грижи... Не мисля да модифицирам нито една от двете. От друга страна, всеки път, в който видя или карам Integrale, и ми омекват коленете. И ще ми вади усмивката всеки път, в който само отворя вратата на гаража. Направете го и вие – намерете си автомобила, който ви радва, и се грижете за него, защото емоцията, която поражда в една нещастна автомобилна душа, е безценна.

Коментари добави коментар »

#1

luben shipkov

09.11.2013 | 20:59

Ili nisan r34

 

#2

Сашо

20.03.2014 | 17:14

Ford - Orion 1.6D - усмивката е гарантирана

 

#3

mikru

06.04.2014 | 03:16

Vsqka edna kola sys zadno predavane i povechko kone predizvikva vyzbuda

 

#4

турбо

20.06.2014 | 15:34

абе и ти направи един тест на ауди и като пълен комплексар ни занимава с глупостите как те спирали полицаите и тем подобни глупости,ми тествай 30-40 скъпи автомобила с цел не да се правиш на интересен и тогава се оплаквай от полицаите а не качи се в една кола и вместо да наблегнеш на теста ти ми наблегаш колко си бил важен пред полицаите със служебката,е верно то нали скоро нема ти се отдаде да тестваш друга

 

#5

ИЦО СВИНЯТА

24.10.2014 | 08:52

HONDA CIVIK 2.2 DISEL КОГАТО Я КУПЯ ЩЕ СЕ НАСЕРА В МРЪСНИТЕ СИ ГАЩИ,СЛЕД ТОВА ЩЕ СИ БРЪКНА В ШИБАНАТА УСТА И ЩЕ СЕ ИЗПОВРЪЩАМ ВЪТРЕ В НЕЯ МОГА И ДА СЕ ИЗСЕРА СЛЕД ТОВА НО КЕФА ЩЕ Е ГОЛЯМ МНООООГО ГОЛЯМ....

 

#6

fg

22.07.2015 | 12:58

gdfgdf

 

Новият брой!

Прочетете още

  • 48 50 неща, които трябва да направите, докато сте живи - списъкът на TopGear с 50-те автомобилни неща, които трябва да карате, направите или преживеете... плюс някой съвсем откачени и шантави идеи! Даже ви съветваме къде и как точно!
  • 49 Mercedes-AMG GT R - покорителят на Ринга се справя с писта Портимао
  • 66 Караме прототипа Audi R18 LMP1 от тази година
  • 88 Хвърляме стотици Porsche-та върху ледена нирвана... по пътя към върховно удоволствие
  • 110 Секретен тест пилот на TopGear проверява Performante за Lamborghini
  • Тестове
  • 08 Nismo GT-R - най-бързият и брутален Nissan, със също толкова брутална цена
  • 12 Mini Cooper S Countryman - порасналото и узряло ново поколение много добре знае какво искат клиентите
  • 16 Volvo V90 Cross Country - шведски автомобил, който ви насърчава да се отдадете на приключения сега
  • 20 Ford Focus RS Mountune - връща се по-шумен, по-мощен и по-атлетичен след спортен лагер
  • 22 Aston Martin Vanquish S - с голяма доза емоция се сбогуваме с атмосферните модели на Aston Martin
  • 24 Toyota GT86 - специален автомобил без много мощност в среда с много по-напудрени хот хечове
  • 26 BMW X5 M50d - лети като бензиновия М и харчи колкото седан
  • 28 Ford Kuga - напълно трансформираният SUV навлезе в топ водите с изпълнение Vignale
  • 30 VW Passat Variant GTE - електрическото бъдеще на Volkswagen вече започна
  • Стартер
  • 32 Специалната връзка между Англия и Америка изглежда добре през погледа на Lucra
  • 36 Нов метал от Детройт и CES 2017 - VW Tiguan Allspace, Lexus LS, Bentley Continental Supersports, Porsche 911 GTS, Audi Q8, Faraday Future FF 91, Chrysler Portal, Toyota Concept-i
  • 40 Топ 9 - Снегоустойчиви превозни средства
  • 42 Прогрес Репорт - Skoda Favorit vs Skoda Fabia
  • 44 VW I.D Buzz: словесна битка - ретро шик или модерна имитация?
  • Гараж
  • 119 Mercedes-Benz
  • 120 Ford Focus RS
  • 120 Opel Astra ST
  • 121 Porsche 911 C4S
  • 122 VW Caravelle

Препоръчваме ви!