Джеймс Мей за инвестициите

На Джеймс не му стига да е талантлив музикант, автомобилен журналист, телевизионен водещ и играч на автомобилен футбол – сега е обърнал поглед към сферата на финансовите съвети. Слушайте и се учете, драги читатели

Планета

| 10 Януари 2015

Един ден няма да има коли, с изключение на единични бройки в музеите и в колекциите на най-фанатизираните ентусиасти. А на останалите няма да им пука за тях. Ще сме измислили нещо по-добро и защо не? Все пак се е случвало и преди. Всеки месец сядам с молив в ръка и измислям нови неща, които да напиша в най-продаваното автомобилно списание. Също така помагам във воденето на TopGear – ситком за автомобили, който се излъчва по цял свят и цели да забавлява тези, които си нямат и понятие от тях. Което няма кой знае какво значение, защото всеки ги използва по някакъв начин. Ще забележите обаче, че няма толкова успешно списание или телевизионно предаване за конеза гребни лодки или за парни машини. Всички тези неща са вече в миналото и колите скоро ще ги последват. Така че единствените пазители на автомобилното богатство ще бъдат музеите и частните колекционери. Какво трябва да купуват, какво ще се гледа от бъдещите поколения? Предполагам, всякакви машини – малки коли, екзотики, Nissan Leaf. Всички те са част от историята.

Ами инвеститорите, банкерите с техните бонуси и всички онези, които смятат депозитите за загуба на време? Да си купуват интересни и редки коли, гласи теорията, защото това е най-безопасното капиталовложение – по-добро от това, да държат спестяванията си в банка. Но аз мисля, че в дългосрочен план това е грешка. Един ден, когато на хората няма да им пука за колите, те ще се обезценят. Единственото, което си заслужава инвестицията, и не се шегувам, е Reliant Robin.

Сега, не искам да се хваля, но смятам, че е честно да спомена, че съм световно признат авторитет в областта на автомобилния футбол. Играли сме го в шоуто, зад волана на Toyota Aygo, но по-често се случва да го правим в TopGear Live, където използваме „резервните екипи“ – Reliant Robin. Сигурно съм изиграл над 100 мача с тази количка. Тя е идеална за футбол, защото постоянно се обръща, а това е забавно. Можете да я прекатурите само с едно по-рязко завъртане на волана. Хората я обожават. Малките момченца и момиченца подскачат на местата си от вълнение, когато някой Robin започне да се въргаля по терена, а топката изхвърчи някъде в публиката.

Но тази му особеност е добро тактическо оръжие. Спасявал съм множество опасни удари с приплъзване пред вратата в последната възможна секунда, а в един мач наскоро видях моя отбор да прави нещо, което националният отбор на Англия никога не е правил – съотборниците ми вкараха гол с два бързи паса и удар с глава. Всъщност във футбола сRobin има едно неписано правило – когато тръгнете да се обръщате, падайте на шофьорската врата. Иначе ще се изхлузите наполовина от седалката, а една чувствителна част от анатомията ви ще се запознае отблизо с предпазния колан.

Работата е там, че за всяко шоу измисляме нови неща, но често завършваме представлението с футболен мач с Robin. И защо не? Нормалният футбол се играе от векове и все още не ни е доскучал. Автомобилният му вариант също е добър за гледане и изпълнен с приятна доза напрежение. Единственото нещо, което можете да предвидите в мача, е, че колите много ще се обръщат. Затова по време на една игра в Австралия, докато лежах на една страна и чаках да дойдат и да ме повдигнат, се замислих. Защо футболът с Reliant Robin-и не е международно признат спорт? Първо, покрива изискванията за спорт – и моите и тези на Джеръми. А именно – има състезателен елемент, но не натоварва физически. Всичко, което ви е нужно, са малко шофьорски умения. Освен това този вариант на футбола е страшно забавен за игра и вълнуващ за гледане. И щеше да е още по-вълнуващ, ако имаше национални и международни първенства, а защо не и световно? Това от своя страна ще доведе до спонсорства, да кажем, от производители на бои и до изучаването на автомобилен футбол в училищата. Не виждам защо да не се случи в бъдеще. Но ще ни трябват много Robin-и. Може да започнем пак да ги произвеждаме. И ще станат ценни.

Вложили сте спестяванията си в банка? Преместили сте се в по-малка къща? Продавайте бързо италианските екзотики и взимайте Reliant. Ето ви добър TopGear-ски финансов съвет.

 

Този текст ви харесва и смятате, че трябва да притежавате оригиналния брой 85, в който е публикуван? Свържете се с нас!

Новият брой!

Прочетете още

  • Съдържание
  • 49 TG TV Преглед - завръща се в родния ефир от 8 април
  • 60 Porsche 911 GTS - идеалната среда между Turbo и Carrera S
  • 66 Непреклонните - изцяло женският състав, който ще се бори в 24 часа на Дубай
  • 72 Tesla Model X - дали тази кола променя света?
  • 78 Faraday FF91 - чертае нови модни тенденции или е високотехнологична случайност?
  • 84 Lotus Exige Sport 350 - по стъпките на Бонд и Esprit в италианските Доломити
  • 94 Alfa Romeo Giulia Veloce - завръщане към корените
  • 104 Градски бижута - Hyundai i10, Citroen C3, Suzuki Ignis и VW Up
  • 112 Nissan Navara Double Ca
  • Тестове
  • 08 Lamborghini Aventador S - как едно "S" преобрази Aventador
  • 13 Peugeot 301 - Обновен отвътре и по-красив отвън
  • 14 BMW 530d xDrive - Готови ли сме за бъдещата технология днес?
  • 15 BMW 540i xDrive - Бизнес лимузина със страстно емоционален двигател
  • 16 VW Golf 1.5 TSI Evo - брилянтен нов двигател, по-самоосъзнат и интелигентен автомобил
  • 17 VW Golf GTI - във Volkswagen впечатляващо добре разбират кои са силните страни на GTI
  • 17 VW Golf GTD - категория "ако имаш тази кола, друга не ти трябва"
  • 18 Mazda MX-5 RF - твърд покрив за още по-добро управление
  • 19 Renault Grand Scenic vs Volkswagen Touran - бърз сравнителен тест на 7-местни MPV–та
  • 20 BMW 435d Gran Coupe - покоряваме Европа по пътя към Женева с достъпното Gran Turismo
  • Стартер
  • 28 В съзнанието на Роби Гордън - отиваме в Мексико, за да разберем магическата формула за успешната състезателна серия
  • 32 Citroen C-Aircross - слава на Бога, че Citroen все още прави щури коли
  • 33 Топ 9 хомологационни оръжия
  • 34 Женевска конвенция - шоуто на автомобилния елит
  • 40 Honda NSX - от шедьовъра на Сена до хиперхибрид
  • Гараж
  • 118 BMW X5 3.0d (E70)
  • 120 VW Caravelle
  • 120 Porsche 911 C4S
  • 121 Opel Astra
  • 121 Mercedes-Benz E220d
  • 122 Ford Mustang

Препоръчваме ви!