Джеймс Мей за инвестициите

На Джеймс не му стига да е талантлив музикант, автомобилен журналист, телевизионен водещ и играч на автомобилен футбол – сега е обърнал поглед към сферата на финансовите съвети. Слушайте и се учете, драги читатели

Планета

| 10 Януари 2015

Един ден няма да има коли, с изключение на единични бройки в музеите и в колекциите на най-фанатизираните ентусиасти. А на останалите няма да им пука за тях. Ще сме измислили нещо по-добро и защо не? Все пак се е случвало и преди. Всеки месец сядам с молив в ръка и измислям нови неща, които да напиша в най-продаваното автомобилно списание. Също така помагам във воденето на TopGear – ситком за автомобили, който се излъчва по цял свят и цели да забавлява тези, които си нямат и понятие от тях. Което няма кой знае какво значение, защото всеки ги използва по някакъв начин. Ще забележите обаче, че няма толкова успешно списание или телевизионно предаване за конеза гребни лодки или за парни машини. Всички тези неща са вече в миналото и колите скоро ще ги последват. Така че единствените пазители на автомобилното богатство ще бъдат музеите и частните колекционери. Какво трябва да купуват, какво ще се гледа от бъдещите поколения? Предполагам, всякакви машини – малки коли, екзотики, Nissan Leaf. Всички те са част от историята.

Ами инвеститорите, банкерите с техните бонуси и всички онези, които смятат депозитите за загуба на време? Да си купуват интересни и редки коли, гласи теорията, защото това е най-безопасното капиталовложение – по-добро от това, да държат спестяванията си в банка. Но аз мисля, че в дългосрочен план това е грешка. Един ден, когато на хората няма да им пука за колите, те ще се обезценят. Единственото, което си заслужава инвестицията, и не се шегувам, е Reliant Robin.

Сега, не искам да се хваля, но смятам, че е честно да спомена, че съм световно признат авторитет в областта на автомобилния футбол. Играли сме го в шоуто, зад волана на Toyota Aygo, но по-често се случва да го правим в TopGear Live, където използваме „резервните екипи“ – Reliant Robin. Сигурно съм изиграл над 100 мача с тази количка. Тя е идеална за футбол, защото постоянно се обръща, а това е забавно. Можете да я прекатурите само с едно по-рязко завъртане на волана. Хората я обожават. Малките момченца и момиченца подскачат на местата си от вълнение, когато някой Robin започне да се въргаля по терена, а топката изхвърчи някъде в публиката.

Но тази му особеност е добро тактическо оръжие. Спасявал съм множество опасни удари с приплъзване пред вратата в последната възможна секунда, а в един мач наскоро видях моя отбор да прави нещо, което националният отбор на Англия никога не е правил – съотборниците ми вкараха гол с два бързи паса и удар с глава. Всъщност във футбола сRobin има едно неписано правило – когато тръгнете да се обръщате, падайте на шофьорската врата. Иначе ще се изхлузите наполовина от седалката, а една чувствителна част от анатомията ви ще се запознае отблизо с предпазния колан.

Работата е там, че за всяко шоу измисляме нови неща, но често завършваме представлението с футболен мач с Robin. И защо не? Нормалният футбол се играе от векове и все още не ни е доскучал. Автомобилният му вариант също е добър за гледане и изпълнен с приятна доза напрежение. Единственото нещо, което можете да предвидите в мача, е, че колите много ще се обръщат. Затова по време на една игра в Австралия, докато лежах на една страна и чаках да дойдат и да ме повдигнат, се замислих. Защо футболът с Reliant Robin-и не е международно признат спорт? Първо, покрива изискванията за спорт – и моите и тези на Джеръми. А именно – има състезателен елемент, но не натоварва физически. Всичко, което ви е нужно, са малко шофьорски умения. Освен това този вариант на футбола е страшно забавен за игра и вълнуващ за гледане. И щеше да е още по-вълнуващ, ако имаше национални и международни първенства, а защо не и световно? Това от своя страна ще доведе до спонсорства, да кажем, от производители на бои и до изучаването на автомобилен футбол в училищата. Не виждам защо да не се случи в бъдеще. Но ще ни трябват много Robin-и. Може да започнем пак да ги произвеждаме. И ще станат ценни.

Вложили сте спестяванията си в банка? Преместили сте се в по-малка къща? Продавайте бързо италианските екзотики и взимайте Reliant. Ето ви добър TopGear-ски финансов съвет.

 

Този текст ви харесва и смятате, че трябва да притежавате оригиналния брой 85, в който е публикуван? Свържете се с нас!

Новият брой!

Прочетете още

  • 49 Най-добрите коли в света
  • 50 Тур Дьо Франс - Continental GT, S63 и DB11
  • 59 Bentley Mulsanne EWB
  • 60 Tesla Model X
  • 62 Привилегията да бъдеш Алекс Занарди
  • 68 BMW M2
  • 71 Mercedes-Benz C-Class Coupe
  • 72 Citroen C3
  • 74 McLaren 570GT
  • 84 Porsche 911R и 911 Carrera 4S
  • 88 BAC Mono 2,5
  • 92 Volvo V90 и Mercedes E220d
  • 98 Jaguar F-Type S
  • 106 Alfa Romeo Giulia QV
  • Тестове:
  • 8 Maserati Levante срещу Jaguar F-Pace
  • 14 Peugeot 3008
  • 16 Dacia
  • 20 Shell Concept
  • 21 Lotus Evora Sport 410
  • 22 Citroen C3
  • 24 Mazda 6 4x4 Adventure
  • 26 BMW X4 xDrive M40i
  • 27 VW Amarok
  • Стартер:
  • 30 Новото лице на Jag - I-Pace
  • 36 Alfa Romeo Stelvio
  • 39 Lamborghini Aventador S
  • 40 Прогрес Рапорт - Citroen DS
  • 43 Топ 9 на най-щурите коли от SEMA
  • 44 Cobalt Co50 Valkyrie
  • 46 Когато Макс Верстапен напомни за Сена
  • Гараж
  • 118 Mazda CX-3
  • 118 Range Rover Sport SVR
  • 119 Porsche 911 C4S
  • 119 VW Caravelle
  • 120 Ford Focus RS
  • 121 Peugeot 308 GTi
  • 122 Opel Astra ST

Препоръчваме ви!