Джеймс Мей за инвестициите

На Джеймс не му стига да е талантлив музикант, автомобилен журналист, телевизионен водещ и играч на автомобилен футбол – сега е обърнал поглед към сферата на финансовите съвети. Слушайте и се учете, драги читатели

Планета

| 10 Януари 2015

Един ден няма да има коли, с изключение на единични бройки в музеите и в колекциите на най-фанатизираните ентусиасти. А на останалите няма да им пука за тях. Ще сме измислили нещо по-добро и защо не? Все пак се е случвало и преди. Всеки месец сядам с молив в ръка и измислям нови неща, които да напиша в най-продаваното автомобилно списание. Също така помагам във воденето на TopGear – ситком за автомобили, който се излъчва по цял свят и цели да забавлява тези, които си нямат и понятие от тях. Което няма кой знае какво значение, защото всеки ги използва по някакъв начин. Ще забележите обаче, че няма толкова успешно списание или телевизионно предаване за конеза гребни лодки или за парни машини. Всички тези неща са вече в миналото и колите скоро ще ги последват. Така че единствените пазители на автомобилното богатство ще бъдат музеите и частните колекционери. Какво трябва да купуват, какво ще се гледа от бъдещите поколения? Предполагам, всякакви машини – малки коли, екзотики, Nissan Leaf. Всички те са част от историята.

Ами инвеститорите, банкерите с техните бонуси и всички онези, които смятат депозитите за загуба на време? Да си купуват интересни и редки коли, гласи теорията, защото това е най-безопасното капиталовложение – по-добро от това, да държат спестяванията си в банка. Но аз мисля, че в дългосрочен план това е грешка. Един ден, когато на хората няма да им пука за колите, те ще се обезценят. Единственото, което си заслужава инвестицията, и не се шегувам, е Reliant Robin.

Сега, не искам да се хваля, но смятам, че е честно да спомена, че съм световно признат авторитет в областта на автомобилния футбол. Играли сме го в шоуто, зад волана на Toyota Aygo, но по-често се случва да го правим в TopGear Live, където използваме „резервните екипи“ – Reliant Robin. Сигурно съм изиграл над 100 мача с тази количка. Тя е идеална за футбол, защото постоянно се обръща, а това е забавно. Можете да я прекатурите само с едно по-рязко завъртане на волана. Хората я обожават. Малките момченца и момиченца подскачат на местата си от вълнение, когато някой Robin започне да се въргаля по терена, а топката изхвърчи някъде в публиката.

Но тази му особеност е добро тактическо оръжие. Спасявал съм множество опасни удари с приплъзване пред вратата в последната възможна секунда, а в един мач наскоро видях моя отбор да прави нещо, което националният отбор на Англия никога не е правил – съотборниците ми вкараха гол с два бързи паса и удар с глава. Всъщност във футбола сRobin има едно неписано правило – когато тръгнете да се обръщате, падайте на шофьорската врата. Иначе ще се изхлузите наполовина от седалката, а една чувствителна част от анатомията ви ще се запознае отблизо с предпазния колан.

Работата е там, че за всяко шоу измисляме нови неща, но често завършваме представлението с футболен мач с Robin. И защо не? Нормалният футбол се играе от векове и все още не ни е доскучал. Автомобилният му вариант също е добър за гледане и изпълнен с приятна доза напрежение. Единственото нещо, което можете да предвидите в мача, е, че колите много ще се обръщат. Затова по време на една игра в Австралия, докато лежах на една страна и чаках да дойдат и да ме повдигнат, се замислих. Защо футболът с Reliant Robin-и не е международно признат спорт? Първо, покрива изискванията за спорт – и моите и тези на Джеръми. А именно – има състезателен елемент, но не натоварва физически. Всичко, което ви е нужно, са малко шофьорски умения. Освен това този вариант на футбола е страшно забавен за игра и вълнуващ за гледане. И щеше да е още по-вълнуващ, ако имаше национални и международни първенства, а защо не и световно? Това от своя страна ще доведе до спонсорства, да кажем, от производители на бои и до изучаването на автомобилен футбол в училищата. Не виждам защо да не се случи в бъдеще. Но ще ни трябват много Robin-и. Може да започнем пак да ги произвеждаме. И ще станат ценни.

Вложили сте спестяванията си в банка? Преместили сте се в по-малка къща? Продавайте бързо италианските екзотики и взимайте Reliant. Ето ви добър TopGear-ски финансов съвет.

 

Този текст ви харесва и смятате, че трябва да притежавате оригиналния брой 85, в който е публикуван? Свържете се с нас!

Новият брой!

Прочетете още

  • 50 Ford GT - историята на новата ракета, която се превърна от скица в реален автомобил и вече има победа в Льо Ман.
  • 62 Бързаме за премиерата на новата Fiesta със... стара Fiesta
  • 68 Lexus LC Coupe - сила срещу разум в две напълно различни разновидности
  • 74 Вървим по пътя на световен рекорд за скорост от преди 50 години... с Jaguar F-Type в цвят "Bluebird K7"
  • 81 Поговорихме си с Дженсън Бътън преди последното му състезание във F1
  • 86 Прибираме Bentley Bentayga от Марбеля в Испания, като се борим с показанията на бордкомпютъра
  • 92 Япония и Германия в търсене на правилната рецепта за як кросоувър - SUV тест на супер минита
  • 100 Време за бира - 28-часово пътуване от Атланта до Тексас с Trans Am със 717 конски сили, за да се снабдим с бира
  • 110 Светец срещу грешник - Чистото бъдеще на Volkswagen срещу злодеите на Honda
  • Тестове
  • 08 Mercedes-AMG E63S
  • 14 Nissan Micra IG-T 90 Tekna
  • 16 Lotus Exige Sport 380
  • 17 Renault Twingo GT
  • 18 Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde
  • 24 Mercedes-Benz GLC 220d Coupe
  • 26 AUDI TT RS срещу BMW M2
  • Стартер
  • 30 Смахнатият професор - представяме ви Биси Езериоха, който прави коли с над 1000 к.с.
  • 36 Шест неща, които трябва да знаете за Mercedes E-Class Coupe
  • 38 Opel рестартира Insignia, ние одобряваме
  • 39 В кокпита на Porsche 911 RSR
  • 40 Най-бързите Ferrari-та на Фиорано
  • 41 Един ден от живота на Рафаеле де Симоне, който тества Ferrari-та
  • 42 Прогрес рапорт - Еволюцията на Audi RS6 в среща на три генерации на могъщото комби
  • 44 Discovery V готово за старт - пробваме готовата версия преди да влезе в производство
  • 48 Книги за масичката за кафе - четива, които разкриват автомобилни страсти
  • Гараж
  • 118 Porsche 911 C4S - слагаме нови ботуши на зимното ни оръжие
  • 119 VW Carabelle - правим семейно пътуване с много пътници, багаж и други неща
  • 120 Ford Focus RS - снимачна кола в търсене на най-добрата снимка в Сноудония
  • 122 Mazda CX-3 - обобщаваме пазара на малките кросоувъри, преди да решим дали този е най-добрия

Препоръчваме ви!