Audi e-tron пести 30% от батерията с уникална технология

Компанията Audi разкри подробности за системата за рекуперация на енергията при кросоувъра си e-tron. Нейното използване спестява около 30% от пробега на електромобила, като успява да върне енергията обратно в батерията с мощност 220 киловата.

Системата за рекуперации на Audi e-tron използва два електромотора и електрохидравлична спирачна система, при която може да се избира един от трите налични режима. Те са ръчен при движение по инерция, автоматичен или такъв за рекуперация на енергията при спиране. Електромобилът напълно сам трупа енергията, без да се налага да използва обичайната спирачна система.

Нивото на рекуперация може да се избира с помощта на лостчета, поставени на волана. При най-слабо интензивният режим – движение по инерция, спирачката отсъства, а при най-натовареният електромобилът започва сам да спира, след като водачът махне крака си от педала на газта. По този начин шофьорът може да ускорява или намалява скоростта само с педала на газта.

Audi e-tron всъщност е първият сериен автомобил, който е оборудван с електрохидравлична спирачна система. В зависимост от ситуацията на пътя и интензивността на спирането тя може да използва спирачките, електромотора или и двете, за да намали скоростта. При аварийно спиране системата има нужда от 150 милисекунди, за да създаде максимално натоварване, а това съкращава спирачния път с 20%.

Самият кросоувър е оборудван с два електромотора, развиващи сумарно 360 к.с. С спортен режим управляващата електроника може да увеличи мощността за кратко време (при ускорение) до 408 к.с. С едно зареждане Audi e-tron, чиято официално премиера е планирана за 17 септември в Сан Франциско, може да измине до 400 км.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*