BMW тества Серия 8 Купе в Уелс

Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography
Fabian Kirchbauer Photography

В последния етап от развойния процес по подготовка на серийното производство, новото BMW Серия 8 Купе демонстрира целия спектър от потенциала си за динамично управление. Провежданите в момента тестове в Уелс са посветени изцяло на финалната координация между всички системи по задвижване и окачване, като ключовият фокус е поставен върху BMW M850i xDrive Coupe, автомобил, въплъщаващ изключително интензивно динамичните характеристики на новото луксозно спортно купе. Изцяло преработеният V8 двигател, най-модерната интелигентна технология за задвижване на четирите колела, активният блокаж на задния диференциал, адаптивното окачване M Professional с активна стабилизация срещу накланяне и системата Integral Active Steering формират перфектно хармонизиращ пакет за очарователен спортен дух и върховен комфорт.

Най-впечатляващите характеристики на двигателя и окачването включват широкия спектър на техните характеристики. Осемцилиндровият двигател, вграждан за пръв път в BMW M850i xDrive Coupe, генерира точно такъв въртящ момент и звук, които са идеално калибрирани за едно спокойно пътуване. От друга страна, когато водачът избере режими Sport или Sport+, отдаването на мощността и звукът на двигателя стават значително по-динамични. По същия начин работата на електронно контролираните амортисьори, Системата за контрол на стабилността DSC (Dynamic Stability Control) и системата за задвижване на четирите колела се прецизира спрямо избрания режим на задвижване. Фокусираната върху задните колела настройка на новата система BMW xDrive е осезаема във всеки режим на задвижване, докато особено амбициозните водачи се възползват от активния блокаж на задния диференциал, който осигурява максимално сцепление при ускорение на излизане от завои.

“Това, което винаги ме впечатлява, когато тествам новото BMW Серия 8 Купе, е неговата адаптивност,” казва Маркус Флаш, мениджър на проекта BMW Серия 8. “Независимо дали водачът изразява своите желания по отношение на комфорт или динамика, използвайки педала на газта или чрез натискане на бутон, автомобилът веднага се адаптира перфектно към всяка настройка.”

Ниският център на тежестта и високата устойчивост на усукване на купето и окачването са в основата на изключително динамичните характеристики на управление на новото BMW Серия 8 Купе. В случая на BMW M850i xDrive Coupe, гъвкавостта и директното кормилно управление се подпомагат допълнително от стандартно монтираните Integral Active Steering и активна стабилизация срещу накланяне на купето. Нещо повече, електронно контролираните амортисьори могат да предложат максимална стабилност на колелата във всеки един момент, така че контактът с пътя е гарантиран дори на къси отсечки от неравна повърхност.

“Новото BMW Серия 8 Купе ще се предлага единствено със смесени като размер гуми. Това ни дава възможност, когато координираме системите за контрол на окачването, да се възползваме от потенциала на широките задни гуми, за да постигнем особено спортни характеристики на управление,” коментира Йос Ван Ас, отговарящ за окачването. “Освен това по-високите стойности на сходимост на всички колела и специално настроената еластокинематика позволяват реализирането на изключително високи скорости в завой преди намесата на електрониката. Така че тези, които искат, могат да шофират на състезателна писта и с включен DSC.”

Като въплъщение на върховната мощност и спортно й разгръщане, новият двигател V8 също дава своя решителен принос за постигането на динамичните характеристики на BMW M850i xDrive Coupe. Запазвайки идентично тегло с предшественика си, новият двигател генерира мощност, увеличена с 50 kW/68 к.с. до 390 kW/530 к.с. Максималният въртящ момент е нараснал със 100 Нм до 750 Нм, налични при 1800 об./мин. Осемцилиндровият двигател пренася мощността си към колелата посредством допълнително развита 8-степенна спортна трансмисия Steptronic, характеризираща се с още по-голяма еластичност и скъсени времена за смяна на предавките.

“Новият двигател V8 предлага точния баланс между динамика и емоция, което е още един параметър, разграничаващ новото BMW Серия 8 Купе от останалите,” заявява Клистиан Билиг, отговарящ за интеграцията на задвижването. “Осемцилиндровият двигател, преди всичко, хармонира перфектно с допълнително развитата спортна трансмисия Steptronic при динамично ускорение. В същото време звукът от спортната изпускателна система отразява автентично разгръщането на мощността. А благодарение на BMW xDrive и активния блокаж на задната ос, двигателят винаги пренася мощността към колелата, които по най-добрия начин могат да я трансформират в пътна динамика.”

С тестовете в Уелс развойният екип завършва една изключително разнообразна и интензивна програма по серийното разработване на новото BMW Серия 8 Купе. Освен на тестовата писта и затворените тестови полигони, прототипи на новия модел се тестват и по обществената пътна мрежа, като целта е да се придобие информация за характеристики, които клиентът очаква от автомобила в пътни ситуации, които са възможно най-близки до реалността. Те формират идеално допълнение към информацията, събрана по време на зимните тестове в Арйеплог, Швеция, на тестовия полигон на BMW Group в Мирамас, Южна Франция, на тестовия център на Северната дъга на „Нюрбургринг” или по време на първоначалните пистови изпитания.