Ferrari е най-печелившата автомобилна марка в света

През последните години автомобилните производители търсят всевъзможни начини за повишаване на приходите. Невинаги обаче големите обеми на производство и печалбата, която отчитат компаниите, вървят ръка за ръка. Доказателство за това е изследване на германския икономист професор Фердинанд Дуденхофер от Университета в Дуисбург.

Резултатите показват, че през първата половина на 2018 г. най-големи приходи записва Ferrari. Операционната печалба на италианския производител е 69 000 евро от продаден автомобил. Средната цена на кола на компанията е 290 000 евро.

Добре се представя и Porsche, който е на първо място сред германските производители по този показател. При средна цена на модел от 91 000 евро, компанията заработва по 17 000 евро от продаден автомобил. За сравнение, при Mercedes-Benz, BMW и Audi (средна цена на модел между 33 000 и 39 000 евро), печалбата от всяка кола е около 9000 евро.

В класацията попадат още Volvo с печаба от 6000 евро от всеки реализиран на пазара нов атомобил, както и Maserati – 5000 евро. Групата Jaguar Land Rover, чийто модели също са с висока цена, печели по около 800 евро на продадено превозно средство.

На обратния полюс са производители като Bentley и Tesla. При британската марка загубите от всеки продаден автомобил достигат 17 000 евро, като това се дължи на огромните инвестиции в нови технологии, които е принуден да прави производителят. Показателят при Tesla също е отрицателен, като достига 11 000 евро на кола.

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*