Fiat прати два модела в историята

Концернът Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) прекрати производството на компактния хечбек Alfa Romeo MiTo. Тривратият автомобил навърши 10 години, но интересът към него спада непрекъснато. През 2017 г. бяха продадени едва 11 000 бройки от машината, която се произвежда в завода Miarfiori в Торино. Освободените от MiTo мощности ще бъдат използвани за кросоувъра Maserati Levante.

Заедно с хечбека на Alfa Romeo в историята отива и ветеранът Fiat Punto, който се произвежда от 2005 г. и за този период преживя няколко модернизации. При него също се отчита сериозен спад на интереса от страната на клиентите, като през 2017 г. на пазара бяха реализирани под 50 000 единици. Punto се сглобява в предприятието в Мелфи.

Директни наследници на MiTo и Punto не се предвиждат, след като Fiat се отказа от предлагането на хечбека Argo в Европа. В концерна смятат да вдигнат имиджа на Alfa Romeo, чиито най-достъпен модел вече ще бъде Giulietta, като едновременно с това се откажат от евтините модели на Fiat в Европа, тъй като те носят малки печалби.

Така в гамата на производителя ще останат по-скъпите версии на Fiat 500, от които през 2017 г. бяха продадени към 400 000 единици. През 2020 г. трябва да излезе модел, носещ името Fiat 500 Giardiniera, за който все ще липсва информация. През миналия век така се казваше комби, но сега това най-вероятно ще бъде хечбек с 5 врати, който ще заеме мястото на Lancia Ypsilon.

Този модел от 2014 г. насам се продава единствено в Италия, като резултатите му също падат непрекъснато и това е причината за отказа от него. Със спирането на Ypsilon се слага край и на самата марка Lancia, основана още през 1960 г.

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*