BMW 3 Презареждане

12 December 2018 09:47
BMW 3 Презареждане
BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане BMW 3 Презареждане
Прочетете повече за:
BMWСерия 3
Ние казваме: BMW рафинира Серия 3 във всеки един детайл, без революция, само юбер алес

 

Текст: Атанас Марков

Фотография: BMW

 

„Момчета, ще изпреварим тази група. Следвайте ме… Тук спирате в права линия, след което завивате… Този завой е един от най-интересните. На конуса леко прехвърляте маса напред и държите линията и скоростта зад мен“, командва Антинио Феликс да Коща. Португалецът е заводски пилот на BMW и основното острие на баварците в атаката им към титлата във Формула Е при включването им в шампионата. „Ще изпреварим и тази група...“, отново идва команда, а дори не сме на лимита на колата, но настъпваме. Залепил съм се зад него, но на бързите завои ми бяга, признавам. Пистата Алгарве е фантастична. Една от най-добрите в света. Невероятна денивелация, много технични завои, на които можеш много да сбъркаш или много да спечелиш. В нашия случай да задържиш усмивката си цял ден. „Исках да направим една допълнителна обиколка, но ме видяха“, признава си когато влизаме в бокса Антонио, който е не по-малко весел от мен. Току що съм направил 6 обиколки на Алгарве, чакам този момент 10 години, когато за пръв път стъпих тук, за да гледам състезания от GT Open. Колата още е маскирана, защото M340i ще дебютира две седмици по-късно. Това създава още по-голяма емоция. Но да се върнем ден назад, първо трябва да стигнем до пистата.  

BMW Серия 3 е икона и браво, че не бе използван идентичен дизайн с по-големите Серия и Серия 7. Екстериорът е индивидуален, макар е не много характерен за BMW. Да, добре, фаровете са чудесни, пропорциите също, колата е 76 мм по-дълга, вече 4709 мм, с 16 мм по-широка и само лист хартия по-висока. Арките над колелата създават мускулеста фигура като в M3/M4. Допълнително за това спомага по-голямата следа – с 43 мм отпред и 21 мм отзад.

Не мога обаче да подмина сходството на някои елементи с черти на Lexus. Мисля за това, докато изключително любезния дизайнер на екстериора на колата Алексей Кежа, който е от Беларус, отива за капучино. „Фаровете за мъгла и задните стопове за мъгла имат не само естетическа форма. Това е най-добрата аеродинамична форма и инженерите я искаха от нас“, казва ми той и признава, че Е46 е любимото му поколение Серия 3. Затова и фаровете на седмото поколение G20 изглеждат като еволюция от Е46. Колесната база също е увеличена – с 41 мм до 2851 мм, което се е отразило значително на пространството отзад.  

За пръв път Серия 3 идва с три различни варианта за фаровете. Стандартно се предлага Full-LED, като опция Adaptive LED и BMW Laserlight. Предната броня на тримовете също е различна. Sport Line има по-характерен за BMW отпечатък и черти сходни до М, докато в Luxury Line може да откриете така критикуваните елементи от Lexus. Затова изберете третия вариант – М340i, който има издължени прорези и много по-агресивен стил на бронята.

Именно с горещи обиколки на пистата Алгарве BMW иска да покаже, че си връща короната в класа като управление, отнета от хипер-активната кормилна конзола на Alfa Giullia. М340i има интелигентно задвижване на четирите колела xDrive, M спортен диференциал, M спортни спирачки и нов редови шестак с 374 к.с. Центърът на тежестта е свален с 10 мм, масата е оптимизирана, разпределена идеално 50:50 между предния и задния мост, тампоните на окачването са нови, както и амортисьорите. В продължение на цели 15 мин даже инженерът по шасито обяснява колко са различни и по-добри, а за да има секретност, отказва да назове доставчика, изпълнил поръчката на BMW. Идеята им е с допълнително удължение вътре в цилиндъра да комуникират по-добре с пътя, да редактират всяка неравност. На нормален път дизеловите и бензиновите модели се държат много по-стегнато в завоите, но комфортно по магистрала. BMW използва за пръв път този тип амортисьори. В допълнение инженерите са редуцирали значително външния шум, запълвайки всички възможни дупки, откъдето той може да проникне.

На писта това шаси, в съчетание с целия антураж на М performance, определено може да танцува. Водещата кола М2 Competition с Антонио Феликс да Коща прави така, че да искам да открадна тази кола. Поддържа темпо, с което изпреварваме другите две групи на пистата, а системата DSC е постоянно включена, което означава порязване на всеки дрифт на излизане от обратните завои. Алгарве е фантастично трасе, а M340i xDrive правилната кола за бързи обиколки по него.

Всъщност по шасито няма нищо радикално променено, само модификация на всеки един детайл. Старите стоманени елементи по окачването са заменени с алуминиеви, алуминиев е и корпусът на диференциала на стандартните модели, с което са спестени 7,5 кг. Диетата включва още алуминиев капак и предни странични панели, общо е изтъркала 55 кг от масата на Серия 3.

Трансмисията е 8-степенна Steptronic с оптимизиран хидравличен контрол, по-къси предавателни числа за ниските предавки и функция Лоунч контрол. Интелигентното задвижване на четирите колела прехвърля тяга отпред само при нужда, така че в голяма част от обиколката колата се усеща като със задно. Режимът SPORT+ е изострил предавките и звука от ауспусите, така че наистина усещате тези 500 Нм в колелата. Адаптивното M окачване успява да поправи и прости повечето грешки, които правите на пистата.

До пистата дойдох с малкото м братче BMW 330i, което също разполага с чудесен звук от ауспуха и великолепно управление. 2,0-литровият, 4-цилиндров мотор разполага с 258 к.с. между 5000 и 6500 об/мин, максималният въртящ момент е 400 Нм на разположение още от 1550 чак до 4400 об/мин. Това е с 6 к.с. и 50 Нм повече от предшественика.

Определено бензинът е чудесен избор за Серия 3, макар да знам, че повечето поръчки ще са за дизеловия аналог 320d. Той вече разполага с мултифазна работа на турбината в ниските обороти. Малкият охлюв с високо налягане и по-голям с променлива геометрия с ниско налягане осигуряват помощ за горивото при впръскване с 2500 бара. Мощността е 190 к.с. при 4000 об/мин, а 400 Нм са на разположение от 1750 до 2500 об/мин. По-късно през лятото на 2019 ще се появи и плъг-ин хибрид бензин с възможност за 60 км само на електричество и средна консумация 1,7 л/100 км.

Интериорът също има изцяло нов дизайнерския език. Скоростният лост не е кристален като в наскоро излезлите Х5 и Серия 8, но със същата форма, около него изцяло нов панел с управлението на инфотейнмънт системата. Салонът разполага с избор на 3 LED цвята, а аудиото е Harman Kardon, екипирано с 16 говорителя и седемканален усилвател с 464 Вт. А това е чудесно, когато можете да поръчате на колата музика. Например - “Hey BMW, play Metallica – Enter Sandman” без да натискате бутона за гласови команди. Ключовата фраза Hey BMW активира Intelligent Personal Assistant, нещо като Орак в Седморката на Блейк или Джарвис на Тони Старк за по-младите, които в този момент се питат кой по дяволите е Блейк. Разбира се, системата е далеч от перфектна, не разпознава лесно всички команди, но начинът на комуникация с компютъра, който може да кръстите Хелзинки например, е твърде пристрастяващ. Това определено е добро решение за мъже, които имат проблеми с намирането на приятелка и алтернативен вокален заместител на куклата. Радар и сонарни сензори събират информация за обстановката около вас, за да минимизират риска от инцидент. А опционият Driving Assistant Professional предлага пълен комплект асистиращи системи, включително автономно управление за кратко време. А ако имате затруднения с излизането от тесни паркоместа, има Assistant Plus including Reversing Assistant, при което трябва да контролирате единствено педала на спирачката, а воланът ще изпълни абсолютно точно движенията, които сте ползвали при влизане. Естествено скоростта трябва да бъде до 9 км/ч, така че не може да играете Джеймс Бонд и да стреляте от прозорците, докато колата се движи сама назад. Възходът на машините при BMW Серия 3 продължава и с BMW Digital Key, система, с която може да превърнете смартфона си в ключ на колата или да го преотстъпвате на приятели и членове от семейството. Така че изразът – „тате, дай ми ключа от колата“ вече е пренаписан.

Като цяло BMW Серия 3 вече е много по-зрял автомобил, което не е изненада при 40-годишна история. Станал е по-безшумен, по-комфортен и много по-технологичен, истинска спортна икона когато искате да го настъпите.  

 

Данни

M340i xDrive

3,0, 6-цилиндров, бензинов, турбо, 374 к.с., 500 Нм

8-степенна автоматична, 4х4

0-100 км/ч – 4,4 сек

7,5 л/100 км, 172 гр/км CO2

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ