Suzuki Swift Sport

29 December 2018 22:26
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport Suzuki Swift Sport
Ние казваме: Няма глезотии и множество настройки, подавате газ и забавлението започва 

Текст и фотография: Атанас Марков

„Не е истина, това червено Suzuki отново е зад нас и подскача“, смее се Александър Александров, бивш председател на БФАС. Сигурен съм, че добре ще запомни този Swift, защото не можа да му избяга с Panamera Turbo в трафика, карайки зад 911 с Крум Дончев зад волана. Не ме разбирайте погрешно, ясно е, че двете коли са по-бързи, но в тези условия по пътя от Варна до Албена, на хлъзгавия асфалт, по легналите полицаи и трафика, отивайки към суперспециалната отсечка на рали „България“, японският мъник бе на пар с бързите германци. С много олдскул концепция. 6-степенна механична кутия, без никакви бутони за спорт, единствено може да изключите ESP-то. Това е. Получавате твърдо шаси и гърлен звук веднага със стартирането на мотора. Малко жалко е, че колата вече е с предно, а не 4х4, както и моторът вече е турбинен, а не атмосферен.

В салона имате всичко необходимо. Навигация, CarPlay/Android Auto, камера за задно виждане, адаптивен круис контрол, системи за предупреждение при напускане на пътната лента и бързо приближаване на автомобил, дори автономно управление на волана за няколко секунди.

Двигателят е 1,4-литров турбо бензин със 140 к.с. и 230 Нм, но усещането е, че имате към 180. Честна дума. Единствената друга кола, която карах тази година и се усеща по-мощна отколкото показват данните е… М5. Тягата поема независимо къде се намирате в оборотите, стига да сте над 2000 об/мин. Окачването е малко втвърдено, предавателните числа на трансмисията скъсени с 10%.  

Всъщност основната причина за ефекта е ниската маса. Suzuki са подложили Sport на диета, която е премахнала 70 кг от месата, която вече е 975 кг. Браво. Защото точно лекотата прави една кола бърза. Колко точно? От 0 до 100 км/ч за 8,1 сек. Не изглежда никак рекордно, но усмивката, която получавате, не може да се измери в цифри. Определено Swift Sport е достойна конкуренция на много по-мощните Clio RS и Fiesta ST, защото получавате същото с много по-малко ресурс.

 

Данни

Двигател: 1373 куб. см, 4-цил, редови, турбо бензин, 140 к.с., 230 Нм

Трансмисия: 6-степенна механична кутия, предно

Динамика: 0 до 100 км/ч за 8,1 сек, 210 км/ч 

Разход: 6,8 л/100 км, 125 гр/км

Маса: 975

Присъда: Suzuki Swift Sport остава икона в света на хотхечовете и достъпен начин да карате кола с усмивка

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ