Jaguar построиха изцяло електрически E-Type

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Концепцията за E-type Zero вече е тук, с обсег от 270 км и 0-100 от 5.5 сек.

„Превръщаме историята в бъдеще“. Това е мотото на отделът за класически автомобили JLR, както и идея перфектно изразена чрез Jaguar E-Type Zero. С други думи, говорим за E-type с електрическо задвижване.

Знаем. Нищо ли не е свещено? Двигателят с вътрешно горене е голяма част от душата на този автомобил, известен с красотата и чара си.

От друга страна, има известен ред в цялата бъркотия. На първо място е това, че класическото отделение на Jaguar са успяли да сложат задвижваща система с мощност от 220 kW в шасито на колата, което си остава напълно непокътнато, заедно със спирачките, окачването и всичко останало. Освен това, старият 4.2-литров е използван в практически всеки Jaguar произведен от 1949 до 1992-ра, така че, поне на теория, новата задвижваща система би могла да се инсталира на всяка от тези коли. Не само това, но може да бъде премахната по всяко време и заменена с оригиналния двигател с вътрешно горене. Само се замислете за възможностите…

„Не е немислимо за град като Лондон да забрани двигатели с вътрешно горене в бъдещето,“ казва директорът на JLR . “Е-Type-ът е най-натъпканият Jaguar, следователно може да преобразим всеки класически модел в електрически автомобил. Освен това знаем, че има хора, привлечени от вида на класическите автомобили, но не искат да се сблъскват с проблемите, които създават. Също така разбираме че не е за всеки и хората, които жадуват за оригиналното усещане няма да са големи фенове на идеята. Ние смятаме, че това е стъпка към бъдещето на автомобилизма. Засега показваме колата на някои от нашите клиенти и след време ще видим реакцията на пазара“.

Тестът на TopGear показа, че да седиш в Е-Type докато се движи в абсолютна тишина е наистина зловещо. Охлажданата от течности батерия се намира там където би трябвало да е двигателя, като електрическият мотор и редуктора се намират точно зад нея (където се е намирала скоростната кутия). Нов кардан изпраща мощност към същия диференциал. Инверторите и контролите седят комфортно в багажника.

Jaguar твърдят, че колата има обсег от 270 километра при пълен заряд и време от 0 до 100 от 5,5 секудни. Презареждането на батерията отнема 6-7 часа, в зависимост от източника на енергия, но няма опция за бързо зареждане. Имайки се в предвид удобствата на повечето класически коли, това вероятно няма да е проблем.

E-Type е създадено с помощта на неразкрит партньор и използва различна батерия от тази в идващия i-Pace (търсенето надмина предлагането за новият електрически автомобил). Новият Zero даже не е толкова тежък като очакваното: всъщност е дори около 80кг по-лек от оригинала „Тежестта не беше проблем“, казва Ханиг, „защото 4.2-литровият двигател е доста тежък. Осигуряването на приличен обсег беше предизвикателство“.

Има нов панел с инструменти, както и централна конзола вътре, използваща TFT екран и централен дисплей, който показва подадената мощност и използване, обсег и музикални опции. Бъдещето никога не е изглеждало толкова познато.