Lexus ще предлага ES и в Европа

След шест поколения на успех в класа на компактните седани, най-новото седмо поколение на Lexus ES тръгва в нова и по-амбициозна посока. Известен отдавна със своя комфорт, изтънченост и луксозни характеристики, новият ES надгражда силните си черти с изцяло новото купе, което позволява по-динамичен външен дизайн и по-добро поведение при шофиране.
Той е логично продължение на дизайнерската посока на Lexus и майсторските автомобили, които предлагат повече вълнение, емоционална връзка и страст, допринасяйки с това да се приведе визията на бранда за бъдещето му към по-широка аудитория. Традиционните клиенти ще намерят новия ES по-просторен, по-тих и по-безопасен в сравнение с всичко преди това, докато новото поколение от потребители ще се запознаят със седан с по-ярко поведение, водещи в класа си технологии за безопасност и ниво на занаятчийска изработка, която рядко може да се срещне в сегмента.
Седмото поколение ES ще бъде първото, представено на пазарите в Европейския съюз и България. Той следва флагманския седан LS и купето LC в написването на нова глава в дизайна на Lexus, който се характеризира с по-силни емоционални качества. Атрактивният стил, благодарение на изцяло новата глобална платформа – K (GA-K), ще привлича потребителите в района, заедно с по-ангажиращото преживяване при шофиране и по-високото осигуряване на безопасност. Моделът ще се предлага в Европейския съюз и България ексклузивно с пълнохибридно задвижване – ES 300h, а продажбите на пазара ще стартират от декември 2018 г.
Lexus реализира близо 75 000 продажби в Европа през 2017 г., най-високият резултат към момента, бележейки ръст за четвърта поредна година. Новият седан ES ще бъде основен модел в гамата, като ще допринесе за амбицията на Lexus да достигне 100 000 продажби на нови автомобили годишно в Европа до 2020 г.

Новият ES е разработен върху изцяло новата глобална платформа – K (GA-K), която дава възможност на Lexus да изследва границите на дизайна при компактните седани. Автомобилът е по-дълъг (+65 мм), по-нисък (-5 мм) и по-широк (+45 мм) в сравнение с предшественика си. По-дългово междуосие (+50 мм) позволяват колелата да се изтеглят максимално до ъглите на автомобила с по-широки предна и задна следа (+10 и +37 мм). Неговата позиция и пропорции отразяват новооткритите му динамични способности и придават на ES атрактивен вид, което ще накара собствениците и феновете да му се насладят още повече.
Ясуо Кажино, главен дизайнер на ES, описва новия вид на автомобила като „провокативна елегантност“. „ES винаги е бил елегантен, луксозен седан. С това поколение ние добавяме дръзки дизайнерски елементи, които предизвикват традиционните потребителски очаквания,“ каза той.
Новата платформа GA-K позволява по-ниска линия на капака, което дава на екипа на Кажино свободата да разработи отличим силует със силен наклон надолу, създавайки динамични, но и плавни форми. Отпред лицето на ES е различно, според модела. Стандартните модели демонстрират характерната, вретеновидна, радиаторна решетка с елегантни вертикални линии, които излизат радиално от центъра на логото на Lexus, а F моделите – представени за пръв път в гамата на ES, получават смела, черна вретеновидна решетка с 3D дизайн, който кореспондира с агресивна предна броня.
Скъсвайки с традицията на предишните поколения, дизайнът разкрива бърза линия на покрива, която подчертава по-ниската позиция и изключителната аеродинамика. Задният край е чист и изрязан косо, с LED лампи, които се обвиват около задните калници, за да създадат продължителна стилистична линия при всякакъв изглед под ъгъл. F SPORT версиите на модела добавят заден спойлер, F Sport емблеми и по-ниски брони, които да добавят акцент към външния вид. Налични са три различни дизайна на 17- и 18-инчови колела за стандартните модели ES, а с версиите F SPORT са налични 19-инчови колела, които са близки по външен вид като тези на купето Lexus LC.

ES 300h, който ще се предлага в Европейския съюз, е оборудван с ново, четвърто поколение самозарядна хибридна система, която реализира изключителен разход на гориво, динамика и минимални емисии за компактен луксозен седан. Той съчетава изключително ефикасен 2.5-литров, 4-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсон, с по-лек, по-компактен и по-мощен мотор-генератор. Общата системна мощност е 218 к.с./ 160 кВт., а комбинираният разход на гориво започва от 4.7 л/ 100 км.
Изцяло новият 2.5-литров двигател осигурява технология за бързо изгаряне, която го превръща в най-ефективния двигател по отношение на топлинна ефективност. Резултатът е повече мощност без увеличение на вредните емисии или разхода на гориво. Характеристики, които спомагат постигането на впечатляващите резултати, включват прави всмукателни портове, увеличени ъгли на клапаните и лазарно обработени легла на клапаните. Маслена помпа с променлива мощност, инжектори с много отвори, VVT-iE на всмукателните клапани и променлива система за охлаждане също допринасят за впечатляващото управление на топлината и горенето.
Общата маневреност е подобрена благодарение на усъвършенстван контролен компютър на хибридната система, която наподобява усещането и мощността на стандартен бензинов двигател. Дори никел-метал хидридна хибридна батерия е по-компактна от преди, което позволява да бъде разположена под задната седалка без да възпрепятства багажното пространство.