Mercedes вдигна високо летвата на А-клас

Mercedes-Benz A-Klasse Exterieur: Digital white pearl // Mercedes-Benz A-Class Exterior: Digital white pearl
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

След поредица тийзъри най-накрая Mercedes-Benz представи новото поколение А-Клас. Дизайнът и технологията са напълно нови. Интериорът е зает от по-големите класи, дори има полуавтономна функция и Multibeam LED фарове. Поръчките стартират от март.

„Новите технологии трябва да поставят акцента върху хората и да улесняват живота им. Новата А-класа прави това по много начини и става емоционален и интелигентен спътник“, казва Ола Калениус, член на Управителния съвет на Daimler AG, отговарящ за подразделението за изследвания и разработки на автомобилите Mercedes-Benz. „Един добър пример е технологията MBUX – Mercedes-Benz User Experience, която съчетава интуитивна и естествена работа с интелигентен и самообучаващ се софтуер“.

С коефициент на челно съпротивление Cd от 0,25 и челна площ (A) от 2,19 m2 новата A-класа е аеродинамичният лидер в своя сегмент. Бордното табло е разделено на две триизмерни хоризонтални секции: долната секция е визуално отделена от същинската част на приборното табло чрез своеобразен „канал“ и изглежда така сякаш плува пред таблото. Интериорното осветление с 64 цвята предлага пет пъти повече цветове, отколкото преди. Новата A-класа е първият модел на Mercedes-Benz, който предлага изцяло новата мултимедийна система MBUX – Mercedes-Benz User Experience, която също така възвестява нова ера в комуникационната свързаност на Mercedes-Benz. Уникална характеристика на тази система е способността й да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект. Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. По този начин се създава емоционална връзка между превозното средство, водача и пътниците.

Въпреки спортния си дух новата A-класа предлага значително по-голяма полезност и удобство, което я прави млада, както винаги, но и по-зряла, както никога досега. Обемът на багажното отделение зад задните седалки е 370 литра – с 29 литра повече в сравнение с предходния модел. Благодарение на двусекционните задни светлини товарният отвор е с 20 cm по-широк от преди, а подът на багажното отделение е с 11,5 cm по-дълъг.

В същото време са достъпни и екстри, свързани с комфорта, от по-високия клас автомобили: за първи път в тази серия автомобили като допълнително оборудване се предлага не само отопление на седалките, но и система за климатизиране на седалките и пакет Мултиконтурни седалки с функция за масаж за предните седалки.

Безшумното шофиране без вибрации е основен фактор в зрялото и първокласно возене на новата A класа. При разработването на новата А-класа бе отделено специално внимание на високата обща структурна устойчивост и на връзките между купето, окачването и шасито. Аеродинамичният шум също е чувствително понижен в сравнение с предходния модел.

Новата A-класа разполага с най-новите системи за подпомагане на шофирането, включително активна безжична комуникация с пътната среда, което осигурява на модела най-високото ниво на активна безопасност в този сегмент чрез функции, заимствани от S класата. За първи път А-класата може да се движи полуавтономно в определени ситуации. За тази цел автомобилът следи внимателно ситуацията на пътя: усъвършенстваните видеокамери и радарни системи му позволяват да вижда до 500 метра напред. А-класата също така използва пътни карти и навигационни данни за функциите за подпомагане на шофирането. Например функцията Active Distance Assist DISTRONIC (активен асистент за дистанция), включена в пакета за подпомагане на шофирането, може да помага на водача в множество специфични за маршрута ситуации, като удобно регулира скоростта на придвиждане, напр. преди завои, пресечки или кръгови кръстовища. Бордовото оборудване включва и функции, като напр. Активен асистент за аварийно спиране и интуитивния Активен асистент за смяна на платната.

Новата A-класа се предлага стандартно и с разширения Активен спирачен асистент. В зависимост от ситуацията той може да смекчи или изцяло да предотврати сблъсък с по-бавно движещи се, спиращи или спрели превозни средства и дори с пресичащи пешеходци и велосипедисти.

PRE-SAFE  PLUS разпознава неизбежен сблъсък отзад. Ако опасността от сблъсък остане, системата ще активира спирачките на автомобила дори в спряло състояние, за да намали риска от наранявания, като ограничи тласъка, възникващ при удар отзад.

Новата A-класа е и първият модел на Mercedes-Benz, разработен в новия Технологичен център за безопасност на превозните средства (TFS). Конструкцията на автомобила отразява заключенията от извършените проучвания на реални пътнотранспортни произшествия. Всеки отделен компонент на каросерията е разработен с оглед на понасяните натоварвания и напрежения по отношение на геометрията, дебелината на материала, технологията на свързване на компонентите и качеството на материала (повишен дял на високоякостна и ултраякостна стомана).

Основният елемент на концепцията за безопасност на човешкото тяло е повишената здравина на конструкцията на пътническия отсек. Високата устойчивост на конструкцията на въздействия, предизвикани от пътнотранспортни произшествия, например при предни, странични или задни сблъсъци и преобръщане, се дължи най-вече на по-широкото използване на високоякостна, ултраякостна и пресована стомана.

 

Базовият бензин А 200 е със 163 к.с. и  250 Нм, с трансмисия с два съединителя 7G-DCT или шестстепенна механична. А 250 е с 224 к.с. и 350 Нм, а дизеловият А 180 d със 116 к.с.  и 260 Нм.