Mercedes-AMG Project One – всичко, което знаем за хипер-колата

Всички планувани 275 бройки са продадени, но нека разберем защо е всичкия този шум

Удивителния Project One отново е във всички заглавия, след като Mercedes решиха да разкрият обширна информацията за това, което подготвят за него по случай 50-тата годишнина на AMG, непосредствено преди 24-часовото състезание на Nurburgring.

В сърцето на проекта седи 1,6-литров V6 двигател, разработен на базата на този, използван от Луис Хамилтън в неговата кола от 2015-та и с идващ с 43% термична ефективност. Сравнено с F1 агрегата, двигателя в Project One е получил друг колянов вал, нови бутала и изцяло преработена електроника, които да бъдат по-адекватни за уличната и пътна употреба. Шефът на AMG, Тобиас Мойерс, повтори, че двигателя ще издържа около 50 000 км., което предполага, че в един момент ще изисква ревизия. Няма как да е иначе, с мотор, който има празен ход на около 4 000 об./мин. и се върти до невероятните 13 500 об./мин.

Шест-цилиндровия двигател работи заедно с не един, ами два електромотора. Първият, със 108 конски сили, служи да поддържа турбо компресора развъртян постоянно. Другия електродвигател генерира 163 конски сили и е свързан директно с коляновия вал. Допълнителни два електродвигателя са монтирани на предната ос и ще бъдат способни да задвижват колата сами по себе си, гарантирайки изцяло електрически режим на движение на Project One с обхват до 25 километра.

Около 100 килограма е частта от масата на автомобила, която идва от батериите, разположени в средата на шасито и взети назаем директно от F1 колата. Интересното е, че тук има четири пъти повече клетки в хипер-колата, отколкото в хибридния болид W06 на Хамилтън. Конкретни детайли около теглото все още не са разкрити, но поне знаем със сигурност е, че цялото силово предаване ще тежи около 420 кг. Информация от преди около месец индикира, че автомобилът ще тежи под 1300 кг., но това все още не е потвърдено. Това, което заслужава споменаване е, че двигателя и скоростната кутия ще бъдат структурна част от шасито, изцяло изработено от карбон.

Благодарение на всички тези 5 двигателя, комбинираната мощност на Project One ще надвишава 1 000 конски сили, които ще достигат до пътя през осем-степенна предавателна кутия с единичен съединител. За ефикасното спиране пък, Mercedes-AGM са се погрижили да сложат керамични спирачки на всички 4 колела, а отзад за сцеплението ще бъде поверено на 335 мм. широки гуми.

Хипер-колата ще бъде произведена в ограничена серия от 275 автомобила, като, както можете да предположите, всички те са продадени. От AMG обещават производството да върви с една кола на ден и да доставят всички автомобили до края на 2020. С изключение на Китай, Project One ще бъде легален за движение по пътищата навсякъде по света. Междувременно тестовете в реални условия на хипер-хибрида ще започнат скоро и ще очаква световната му премиера да бъде през септември по време на Франкфурт Мотор Шоу. Крайно време е да идва… светът има нужда от повече коли като Project One.